Page 103 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 103
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 21
TEMA: AKIL VE İNANÇ
Etkinliğe FEL.11.3.2. Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili felsefi problemleri çözümler.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin din felsefesinin temel kavram ve problemlerine ilişkin temel düzeyde
Temel Kabuller bilgi ve anlayışa sahip oldukları kabul edilmektedir.
• Öğrencilerin birbirlerinin etkin dinlemeyi biliyor olmaları gerekiyor.
Tema Bazlı Öğrenci • Metni okuma ve yorumlama konusunda yeteri kadar beceriye sahip olmayabilirler.
İhtiyaçları
• Birbirlerinin düşüncelerini nesnel olarak değerlendirme noktasında kendi
inançlarının etkisinde kalıp zorlanabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen “akıl ve inanç ilişkisi” konusunun anlatımı için aşağıdaki linkten fay-
dalanılabilir:
http://meb.ai/UGd6L0W
İçerik İF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin metinlerindeki önemli kısımları
kalın/italik/renkli/altını çizerek yazabilir.
İF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere daha sade ve anlaşılır metinler
verebilir.
SF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin ses kaydı alma, sunu hazırlama
gibi yollarla konuya yönelik derse hazırlıkları yapmalarını sağlayabilir. Hazırlanan
içerikleri ders esnasında sözel ifade etmesi sağlanabilir.
SF2: Öğretmen dijital platformlarda hazırladığı sunumu, bir önceki ders sonunda
öğrencilere verdiği kaynaklardaki video ve metinleri derse girişte kullanabilir.
Süreç
SF3: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin metinlerdeki ana noktaları bul-
maları için ipuçları kullanabilir, öğrenciye akran desteği sağlayabilir. Ayrıca öğret-
men grupları dolaşarak öğrencilere zorlandıkları noktalarda sözel ipucu vererek
destekleyebilir.
SF4: Tartışma sırasında öğrencilere anahtar kelimeler/sözlü ya da görsel ipucu
sağlanarak öğrencilerin sesli betimleme, yazılı ve görsel unsurlar kullanarak tartış-
maya katılmaları sağlanabilir.
ÜF1: Öğretmen, öğrencilerin “akıl ve inanç ilişkisi” konusunu değerlendirmek için
aşağıdaki linklerden faydalanabilir:
Ürün
http://meb.ai/UEu4JqR
http://meb.ai/9pCvNl
http://meb.ai/8qMD5C
103