Page 103 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 103

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 21

        TEMA: AKIL VE İNANÇ
         Etkinliğe             FEL.11.3.2. Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    a) Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili felsefi problemleri çözümler.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin din felsefesinin temel kavram ve problemlerine ilişkin temel düzeyde
         Temel Kabuller        bilgi ve anlayışa sahip oldukları kabul edilmektedir.
                                 •  Öğrencilerin birbirlerinin etkin dinlemeyi biliyor olmaları gerekiyor.

         Tema Bazlı Öğrenci      •  Metni okuma ve yorumlama konusunda yeteri kadar beceriye sahip olmayabilirler.
         İhtiyaçları
                                 •  Birbirlerinin  düşüncelerini  nesnel  olarak  değerlendirme  noktasında  kendi
                                   inançlarının etkisinde kalıp zorlanabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen “akıl ve inanç ilişkisi” konusunun anlatımı için aşağıdaki linkten fay-
                               dalanılabilir:
                               http://meb.ai/UGd6L0W
         İçerik                İF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin metinlerindeki önemli kısımları
                               kalın/italik/renkli/altını çizerek yazabilir.

                               İF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere daha sade ve anlaşılır metinler
                               verebilir.

                               SF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin ses kaydı alma, sunu hazırlama
                               gibi yollarla konuya yönelik derse hazırlıkları yapmalarını sağlayabilir. Hazırlanan
                               içerikleri ders esnasında sözel ifade etmesi sağlanabilir.
                               SF2: Öğretmen dijital platformlarda hazırladığı sunumu, bir önceki ders sonunda
                               öğrencilere verdiği kaynaklardaki video ve metinleri derse girişte kullanabilir.
         Süreç
                               SF3: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin metinlerdeki ana noktaları bul-
                               maları için ipuçları kullanabilir, öğrenciye akran desteği sağlayabilir. Ayrıca öğret-
                               men grupları dolaşarak öğrencilere zorlandıkları noktalarda sözel ipucu vererek
                               destekleyebilir.
                               SF4:  Tartışma  sırasında  öğrencilere  anahtar  kelimeler/sözlü  ya  da  görsel  ipucu
                               sağlanarak öğrencilerin sesli betimleme, yazılı ve görsel unsurlar kullanarak tartış-
                               maya katılmaları sağlanabilir.
                               ÜF1: Öğretmen,  öğrencilerin “akıl ve inanç ilişkisi” konusunu değerlendirmek için
                               aşağıdaki linklerden faydalanabilir:
         Ürün
                               http://meb.ai/UEu4JqR
                               http://meb.ai/9pCvNl
                               http://meb.ai/8qMD5C






                                                                                                         103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108