Page 98 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 98

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Teknofels
         Konu                  Teknoloji ve Hayat
         Öğrenme Hedefleri     b) Teknoloji ve hayat ilişkisiyle ilgili görüş ve argüman oluşturur.
                                 •  Tahta

                                 •  Dijital materyaller
                                 •  Kâğıt, kalem

         Materyaller             •  Öğrenme  merkezlerindeki  konu  başlıklarına  ilişkin  (teknoloji  ve  mahremiyet,
                                   teknoloji ve aile ilişkileri, teknoloji ve gerçeklik algısı, teknoloji ve yalnızlaşma)
                                 •  Basılı materyaller:
                                   (haber yazıları, röportaj, kitap ve kitap özetleri, dergi yazıları, bilimsel yazılar,
                                   makaleler, araştırma sonuç verileri, karikatürler, bilgi notları vb.)
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; soru-cevap, Sokratik Tartışma, öğrenme merkezleri, rapor oluşturma
                               yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Soru Cevap: Öğretmen ders süresince öğrencilere sorular sorar ve cevaplar alır.
                               Sokratik Tartışma: Öğretmen teknoloji mahremiyet etkileşimi, dijital dünyanın bi-
                               reyin yalnızlaşmasına etkisi, akıllı telefonların aile içi ilişkileri değiştirmesi, sosyal
                               medyanın gerçeklik algısı üzerine etkileri konularına dair yönlendirici sorular sora-
         Etkinlik Açıklaması   rak sınıfta “Sokratik Tartışma” yöntemini uygular.

                               Öğrenme Merkezleri: Öğretmen bu yöntemi kullanarak öğrencilerin; teknolojinin
                               değerler üzerindeki etkisini sorgulamalarını, o merkeze ait konuya ilişkin bakış açı-
                               sına  yönelik  tartışmalarını,  o  perspektifi  yansıtan  argümanlar  oluşturmalarını  ve
                               sonuçlara ulaşmalarını ister.
                               Canlandırma: Öğrencilerin temsil ettiği öğrenme merkezi gruplarına ait görüşlerini
                               yansıtmaları için konuya ilişkin bir canlandırma yapmaları istenir.
                               1.DERS
                               Öğretmen, öğrencilere teknoloji ve hayat ilişkisi çerçevesinde değerlere ilişkin prob-
                               lemleri anlamaya çalışacaklarını; bu bağlamda, teknolojinin hızlı gelişmesinin ve
                               hayatımıza girişinin insanlık değerleri üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini tartı-
                               şacaklarından ve bu etkiler hakkında derinlemesine düşünmeye çalışacaklarından
                               bahseder (İF1). Sokratik tartışma ve öğrenme merkezleri teknikleri gibi etkileşimli
                               yöntemler kullanarak konuyu farklı bakış açılarından değerlendireceklerini söyler.

         Uygulama Süreci       Öğretmen, öğrencilere teknolojinin hayatımızdaki rolü hakkında “Teknoloji olma-
                               dan bir gününüz nasıl geçerdi?” sorusunu sorar. Öğrencilere düşünmeleri için birkaç
                               dakika süre verir. Sonrasında öğrencilerin düşüncelerini paylaşmalarını ister (SF1).
                               Öğretmen  teknoloji  mahremiyet  etkileşimine,  dijital  dünyanın  bireyin  yalnızlaş-
                               masına etkisine, akıllı telefonların aile içi ilişkileri değiştirmesine, sosyal medyanın
                               gerçeklik algısı üzerine etkilerine dair yönlendirici sorular sorarak sınıfta “Sokratik
                               Tartışma” yöntemini uygular (SF2). Öğretmen tartışmayı aşağıdaki sorulardan ba-
                               zıları üzerine kurgular. Öğretmen;
                                    “Sizce teknoloji gerekli mi?”


    98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103