Page 98 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 98
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Teknofels
Konu Teknoloji ve Hayat
Öğrenme Hedefleri b) Teknoloji ve hayat ilişkisiyle ilgili görüş ve argüman oluşturur.
• Tahta
• Dijital materyaller
• Kâğıt, kalem
Materyaller • Öğrenme merkezlerindeki konu başlıklarına ilişkin (teknoloji ve mahremiyet,
teknoloji ve aile ilişkileri, teknoloji ve gerçeklik algısı, teknoloji ve yalnızlaşma)
• Basılı materyaller:
(haber yazıları, röportaj, kitap ve kitap özetleri, dergi yazıları, bilimsel yazılar,
makaleler, araştırma sonuç verileri, karikatürler, bilgi notları vb.)
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; soru-cevap, Sokratik Tartışma, öğrenme merkezleri, rapor oluşturma
yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Soru Cevap: Öğretmen ders süresince öğrencilere sorular sorar ve cevaplar alır.
Sokratik Tartışma: Öğretmen teknoloji mahremiyet etkileşimi, dijital dünyanın bi-
reyin yalnızlaşmasına etkisi, akıllı telefonların aile içi ilişkileri değiştirmesi, sosyal
medyanın gerçeklik algısı üzerine etkileri konularına dair yönlendirici sorular sora-
Etkinlik Açıklaması rak sınıfta “Sokratik Tartışma” yöntemini uygular.
Öğrenme Merkezleri: Öğretmen bu yöntemi kullanarak öğrencilerin; teknolojinin
değerler üzerindeki etkisini sorgulamalarını, o merkeze ait konuya ilişkin bakış açı-
sına yönelik tartışmalarını, o perspektifi yansıtan argümanlar oluşturmalarını ve
sonuçlara ulaşmalarını ister.
Canlandırma: Öğrencilerin temsil ettiği öğrenme merkezi gruplarına ait görüşlerini
yansıtmaları için konuya ilişkin bir canlandırma yapmaları istenir.
1.DERS
Öğretmen, öğrencilere teknoloji ve hayat ilişkisi çerçevesinde değerlere ilişkin prob-
lemleri anlamaya çalışacaklarını; bu bağlamda, teknolojinin hızlı gelişmesinin ve
hayatımıza girişinin insanlık değerleri üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini tartı-
şacaklarından ve bu etkiler hakkında derinlemesine düşünmeye çalışacaklarından
bahseder (İF1). Sokratik tartışma ve öğrenme merkezleri teknikleri gibi etkileşimli
yöntemler kullanarak konuyu farklı bakış açılarından değerlendireceklerini söyler.
Uygulama Süreci Öğretmen, öğrencilere teknolojinin hayatımızdaki rolü hakkında “Teknoloji olma-
dan bir gününüz nasıl geçerdi?” sorusunu sorar. Öğrencilere düşünmeleri için birkaç
dakika süre verir. Sonrasında öğrencilerin düşüncelerini paylaşmalarını ister (SF1).
Öğretmen teknoloji mahremiyet etkileşimine, dijital dünyanın bireyin yalnızlaş-
masına etkisine, akıllı telefonların aile içi ilişkileri değiştirmesine, sosyal medyanın
gerçeklik algısı üzerine etkilerine dair yönlendirici sorular sorarak sınıfta “Sokratik
Tartışma” yöntemini uygular (SF2). Öğretmen tartışmayı aşağıdaki sorulardan ba-
zıları üzerine kurgular. Öğretmen;
“Sizce teknoloji gerekli mi?”
98