Page 93 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 93
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Düşünce Çemberi
Konu Çevre Sorunları ve Felsefe
Öğrenme Hedefleri b) Çevre sorunları ile ilgili görüş ve argüman oluşturur.
• Yumuşak top (eliyle kavrayabileceği boyutta)
• Tahta, tahta kalemi
• Kağıt, kalem
Materyaller • Akıllı tahta
• Etkinlik kurallarının yer aldığı görsel ve yazılı materyaller
• Öz değerlendirme formu
• Soru malzeme çantası
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte büyük çember, küçük çember, kavram haritası, soru - cevap, derece-
lendirme ölçeği, öz değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Ters Yüz Öğrenme: Öğretmen, öğrencilere bir önceki dersten sonra göndermiş ol-
duğu çevre etiğine ilişkin yaklaşımların genel özelliklerini ile temel görüşlerini içeren
çalışma kağıdındaki notlara hazırlıklı gelmelerini ister.
Büyük Çember: Bu etkinlikte öğrenciler birbirlerini daha net görmek, duymak ve
tartışmayı sürdürebilmek için büyük çember şeklinde otururlar.
Küçük Çember: Bu etkinlikte her öğrencinin fikrini söyleyebilmesi ve tartışmaya ak-
tif şekilde katılabilmesi için küçük çemberler oluşturulur.
Etkinlik Açıklaması Kavram Haritası: Öğretmen, öğrencilerin tartışma esnasında ortaya çıkan fikirle-
rini ve kullandıkları kavramları özetleyen bir kavram haritası oluşturur.
Soru - Cevap: Öğretmen, öğrencilere dersten önce göndermiş olduğu çevre etiğine
ilişkin yaklaşımların genel özelliklerini ve temel görüşlerini içeren çalışma kağıdın-
daki notlara ilişkin kısa bir soru - cevap etkinliği gerçekleştirir.
Öğretmen tartışmanın sonunda öğrencilerin tartışma süreci ve tartışılan fikirler
üzerine duygu ve düşüncelerini soru - cevap tekniği kullanarak sözlü olarak yansıt-
malarını ister.
Derecelendirme Ölçeği: Öğretmen, tartışmanın sonunda öğrencilerin bu süreçte
hissettiklerinin, düşündüklerinin ve öğrendiklerinin ne kadar değiştiğini ölçmek için
derecelendirme ölçeği kullanır.
Öğretmen, sınıfta öğrencilerin birbirlerini görebilecekleri şekilde çember veya U
düzeni şeklinde sandalyelerine oturmalarını sağlar (FÖOD1). Çocukların önünde
masa veya benzeri hiçbir şey olmamasına dikkat eder.
Ardından öğretmen grubun motivasyonu sağlamak amacıyla “Senin rengin hangi-
Uygulama Süreci si?” ısınma etkinliğini uygular (SF1). Öğretmen “Bir renk olsaydın hangi renk olur-
dun, neden?” sorusunu sınıfa yönlendirir. İlk olarak öğretmen kendi seçtiği rengi ve
gerekçesini birkaç cümleyle söyler. Grup üyeleri sıralı bir şekilde ısınma etkinliği-
ni sürdürür. Tüm öğrencilerin seçtiği rengi ve gerekçesini söylemesiyle etkinlik ta-
mamlanır.
93