Page 93 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 93

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Düşünce Çemberi
         Konu                  Çevre Sorunları ve Felsefe
         Öğrenme Hedefleri     b) Çevre sorunları ile ilgili görüş ve argüman oluşturur.
                                 •  Yumuşak top (eliyle kavrayabileceği boyutta)

                                 •  Tahta, tahta kalemi
                                 •  Kağıt, kalem
         Materyaller             •  Akıllı tahta

                                 •  Etkinlik kurallarının yer aldığı görsel ve yazılı materyaller
                                 •  Öz değerlendirme formu
                                 •  Soru malzeme çantası

         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte büyük çember, küçük çember, kavram haritası, soru - cevap, derece-
                               lendirme ölçeği, öz değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.

                               Ters Yüz Öğrenme: Öğretmen, öğrencilere bir önceki dersten sonra  göndermiş ol-
                               duğu çevre etiğine ilişkin yaklaşımların genel özelliklerini ile temel görüşlerini içeren
                               çalışma kağıdındaki notlara hazırlıklı gelmelerini ister.
                               Büyük Çember: Bu etkinlikte öğrenciler birbirlerini daha net görmek, duymak ve
                               tartışmayı sürdürebilmek için büyük çember şeklinde otururlar.
                               Küçük Çember: Bu etkinlikte her öğrencinin fikrini söyleyebilmesi ve tartışmaya ak-
                               tif şekilde katılabilmesi için küçük çemberler oluşturulur.

         Etkinlik Açıklaması   Kavram Haritası: Öğretmen, öğrencilerin tartışma esnasında ortaya çıkan fikirle-
                               rini ve kullandıkları kavramları özetleyen bir kavram haritası oluşturur.
                               Soru - Cevap:  Öğretmen, öğrencilere dersten önce göndermiş olduğu çevre etiğine
                               ilişkin yaklaşımların genel özelliklerini ve temel görüşlerini içeren çalışma kağıdın-
                               daki notlara ilişkin kısa bir soru - cevap etkinliği gerçekleştirir.
                               Öğretmen  tartışmanın  sonunda  öğrencilerin  tartışma  süreci  ve  tartışılan  fikirler
                               üzerine duygu ve düşüncelerini soru - cevap tekniği kullanarak sözlü olarak yansıt-
                               malarını ister.

                               Derecelendirme Ölçeği: Öğretmen, tartışmanın sonunda öğrencilerin bu süreçte
                               hissettiklerinin, düşündüklerinin ve öğrendiklerinin ne kadar değiştiğini ölçmek için
                               derecelendirme ölçeği kullanır.
                               Öğretmen,  sınıfta  öğrencilerin  birbirlerini  görebilecekleri  şekilde  çember  veya  U
                               düzeni şeklinde sandalyelerine oturmalarını sağlar (FÖOD1). Çocukların önünde
                               masa veya benzeri hiçbir şey olmamasına dikkat eder.

                               Ardından öğretmen grubun motivasyonu sağlamak amacıyla “Senin rengin hangi-
         Uygulama Süreci       si?” ısınma etkinliğini uygular (SF1). Öğretmen “Bir renk olsaydın hangi renk olur-
                               dun, neden?” sorusunu sınıfa yönlendirir. İlk olarak öğretmen kendi seçtiği rengi ve
                               gerekçesini birkaç cümleyle söyler. Grup üyeleri sıralı bir şekilde ısınma etkinliği-
                               ni sürdürür. Tüm öğrencilerin seçtiği rengi ve gerekçesini söylemesiyle etkinlik ta-
                               mamlanır.

                                                                                                         93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98