Page 90 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 90
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Ardından her gruptan birer öğrenci olacak şekilde uzman gruplar oluşturulur
(FÖOD1). Bu şekilde belirtilen 4 konuda bilgi sahibi olan birer kişi her grupta bu-
lunmuş olur. Uzman gruplarına gelen her öğrenci kendi grubunda edindiği bilgileri
diğer uzmanlarla paylaşır (SF4). Etkinlik sonunda tüm öğrenciler tüm grupların ko-
nularına ait bilgileri öğrenmiş bir şekilde kendi gruplarına dönerler.
2. DERS
Uzman grubundan dönen öğrenciler, uzman gruplarında edindikleri diğer grupla-
ra ait bilgileri kendi gruplarıyla paylaşırlar (SF5). Paylaşımlar yapılırken öğretmen,
öğrencilerin RAFT tekniğini kullanarak kendilerine verilen konuyla ilgili bir ürün or-
taya çıkarmalarını ister. RAFT tekniğinin uygulanması hakkında öğrencileri bilgi-
lendirir.
Her öğrenci bir rol (gazeteci, bilim insanı, politikacı, öğrenci vb. ), izleyici (gençler,
yerel hükümet, bilim topluluğu, mahkeme vb.), format (makale, açık mektup, ağ
günlüğü, dilekçe) ve tema (seçtikleri çevre sorunu vb.) alır. Öğrenciler, aldıkları rol-
lere ve formata uygun olarak, çevre sorunlarına yönelik çözüm önerileri içeren bir
ürün (makale, açık mektup, ağ günlüğü, dilekçe vb.) geliştirirler (İF2, ÜF2).
Rol İzleyici Format Tema
Gazeteci Yerel Hükümet Makale Sürdürülebilirlik
Bilim İnsanı Mahkeme Açık Mektup Çevre Kirliliği
Öğrenci Bilim Topluluğu Ağ Günlüğü Çevre Tahribatı
Politikacı Gençler Dilekçe Küresel Isınma
Öğrenciler çalışmalarını sınıfta sunarlar. Öğretmen ürünleri soru- cevap yöntemiyle
sorgulamaya ve tartışmaya açar (SF1).
Öğretmen, öğrencilerden öğrendiklerini ve düşündüklerini sözel olarak paylaşma-
Değerlendirme
larını ister, öğrencilerin katılımını ve ürettikleri ürünleri değerlendirir (ÜF3).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
Kullanılan Evrensel • Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
Tasarım Ögeleri nekleri sunma.
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.)
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
90