Page 90 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 90

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Ardından  her  gruptan  birer  öğrenci  olacak  şekilde  uzman  gruplar  oluşturulur
                               (FÖOD1). Bu şekilde belirtilen 4 konuda bilgi sahibi olan birer kişi her grupta bu-
                               lunmuş olur. Uzman gruplarına gelen her öğrenci kendi grubunda edindiği bilgileri
                               diğer uzmanlarla paylaşır (SF4). Etkinlik sonunda tüm öğrenciler tüm grupların ko-
                               nularına ait bilgileri öğrenmiş bir şekilde kendi gruplarına dönerler.

                               2. DERS
                               Uzman grubundan dönen öğrenciler, uzman gruplarında edindikleri diğer grupla-
                               ra ait bilgileri kendi gruplarıyla paylaşırlar (SF5). Paylaşımlar yapılırken öğretmen,
                               öğrencilerin RAFT tekniğini kullanarak kendilerine verilen konuyla ilgili bir ürün or-
                               taya çıkarmalarını ister. RAFT tekniğinin uygulanması hakkında öğrencileri bilgi-
                               lendirir.
                               Her öğrenci bir rol (gazeteci, bilim insanı, politikacı, öğrenci vb. ), izleyici (gençler,
                               yerel hükümet, bilim topluluğu, mahkeme vb.), format (makale, açık mektup, ağ
                               günlüğü, dilekçe) ve tema (seçtikleri çevre sorunu vb.) alır. Öğrenciler, aldıkları rol-
                               lere ve formata uygun olarak, çevre sorunlarına yönelik çözüm önerileri içeren bir
                               ürün (makale, açık mektup, ağ günlüğü, dilekçe vb.) geliştirirler (İF2, ÜF2).

                                         Rol            İzleyici        Format            Tema
                                       Gazeteci      Yerel Hükümet       Makale       Sürdürülebilirlik
                                      Bilim İnsanı     Mahkeme         Açık Mektup     Çevre Kirliliği
                                       Öğrenci       Bilim Topluluğu   Ağ Günlüğü     Çevre Tahribatı
                                       Politikacı       Gençler          Dilekçe      Küresel Isınma
                               Öğrenciler çalışmalarını sınıfta sunarlar. Öğretmen ürünleri soru- cevap yöntemiyle
                               sorgulamaya ve tartışmaya açar (SF1).
                               Öğretmen, öğrencilerden öğrendiklerini ve düşündüklerini sözel olarak paylaşma-
         Değerlendirme
                               larını ister, öğrencilerin katılımını ve ürettikleri ürünleri değerlendirir (ÜF3).
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma

         Kullanılan Evrensel     •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
         Tasarım Ögeleri           nekleri sunma.
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).



















    90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95