Page 89 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 89
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Doğanın Avazı
Konu Çevre Sorunları ve Felsefe
Öğrenme Hedefleri b) Çevre sorunları ile ilgili görüş ve argüman oluşturur.
• Akıllı tahta, bilgisayar tablet veya projeksiyon
• Dijital-görsel materyaller
Materyaller • Not kâğıtları
• Tahta kalemi
• Canlı Felsefe Sözlüğü-OGM Materyal
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; Jigsaw, RAFT, soru - cevap yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Jigsaw: Öğretmen öğrencilerin sürdürülebilirlik, çevre kirliliği, çevre tahribatı ve
küresel ısınma konularında uzmanlaşmaları için bu tekniği kullanır.
Etkinlik Açıklaması RAFT: Öğretmen öğrencilerin sürdürülebilirlik, çevre kirliliği, çevre tahribatı ve kü-
resel ısınma konularında belirli roller alıp, konuya ilişkin çözüm önerileri üretmeleri
için bu tekniği kullanır.
Soru - Cevap: Öğretmen RAFT tekniği sonucu ortaya çıkan ürünlerini soru - cevap
yöntemiyle öğrencilerin tartışma yapmalarını sağlar.
1. DERS
Öğretmen dersin konusunu ve amacını açıklar. Öğrencilere çevre sorunlarına dair
kısa bir video izletir ve izlenimlerini kısaca paylaşmalarını ister (İF1, SF1).
Öğretmen öğrencilere dersi Jigsaw yöntemini kullanarak işleyeceklerini söyler ve
yöntemin uygulanması hakkında öğrencileri bilgilendirir (SF2). Daha sonra öğren-
cileri dörder kişilik gruplara ayırır (FÖOD1, SF3). Her grup, aşağıdaki çevre sorun-
larından birine odaklanır:
• Sürdürülebilirlik
(Organik Tarım, Yenilenebilir Enerji, Dönüşümsel Ekonomi vb.)
• Çevre Kirliliği
Uygulama Süreci (Plastik, Hava, Su, Toprak Kirliliği)
• Çevre Tahribatı
(Erozyon, Orman Kaybı, Sulak Alan Kaybı)
• Küresel Isınma
(Buzulların Erimesi, Yüksek Sıcaklıklar, Karbon Emisyonu)
Gruplar kendilerine verilen konuyla ilgili Türkiye'deki kurumlardan (Türkiye Çevre Ajan-
sı, Türkiye İstatistik Kurumu, Orman Genel Müdürlüğü, TEMA Vakfı, Devlet Su İşleri Ge-
nel Müdürlüğü) ve uluslararası kuruluşların (Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP),
Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF)) Türkçe yayınlarından öğretmen tarafından top-
lanan ve önceden hazırlanmış olan veri, grafik, rapor, haber, makale gibi materyallerin
uygun kısımlarını kullanarak temel bilgileri öğrenir ve sunum hazırlar (ÜF1).
89