Page 89 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 89

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Doğanın Avazı
         Konu                  Çevre Sorunları ve Felsefe
         Öğrenme Hedefleri     b) Çevre sorunları ile ilgili görüş ve argüman oluşturur.
                                 •  Akıllı tahta, bilgisayar tablet veya projeksiyon

                                 •  Dijital-görsel materyaller
         Materyaller             •  Not kâğıtları
                                 •  Tahta kalemi

                                 •  Canlı Felsefe Sözlüğü-OGM Materyal
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; Jigsaw, RAFT, soru - cevap yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.

                               Jigsaw:  Öğretmen  öğrencilerin  sürdürülebilirlik,  çevre  kirliliği,  çevre  tahribatı  ve
                               küresel ısınma konularında uzmanlaşmaları için bu tekniği kullanır.

         Etkinlik Açıklaması   RAFT: Öğretmen öğrencilerin sürdürülebilirlik, çevre kirliliği, çevre tahribatı ve kü-
                               resel ısınma konularında belirli roller alıp, konuya ilişkin çözüm önerileri üretmeleri
                               için bu tekniği kullanır.
                               Soru - Cevap: Öğretmen RAFT tekniği sonucu ortaya çıkan ürünlerini soru - cevap
                               yöntemiyle öğrencilerin tartışma yapmalarını sağlar.
                               1. DERS
                               Öğretmen dersin konusunu ve amacını açıklar. Öğrencilere çevre sorunlarına dair
                               kısa bir video izletir ve izlenimlerini kısaca paylaşmalarını ister (İF1, SF1).
                               Öğretmen öğrencilere dersi Jigsaw yöntemini kullanarak işleyeceklerini söyler ve
                               yöntemin uygulanması hakkında öğrencileri bilgilendirir (SF2). Daha sonra öğren-
                               cileri dörder kişilik gruplara ayırır (FÖOD1, SF3). Her grup, aşağıdaki çevre sorun-
                               larından birine odaklanır:

                                 •  Sürdürülebilirlik
                                    (Organik Tarım, Yenilenebilir Enerji, Dönüşümsel Ekonomi vb.)
                                 •  Çevre Kirliliği
         Uygulama Süreci            (Plastik, Hava, Su, Toprak Kirliliği)

                                 •  Çevre Tahribatı
                                    (Erozyon, Orman Kaybı, Sulak Alan Kaybı)

                                 •  Küresel Isınma
                                    (Buzulların Erimesi, Yüksek Sıcaklıklar, Karbon Emisyonu)
                               Gruplar kendilerine verilen konuyla ilgili Türkiye'deki kurumlardan (Türkiye Çevre Ajan-
                               sı, Türkiye İstatistik Kurumu, Orman Genel Müdürlüğü, TEMA Vakfı, Devlet Su İşleri Ge-
                               nel Müdürlüğü) ve uluslararası kuruluşların (Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP),
                               Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF)) Türkçe yayınlarından öğretmen tarafından top-
                               lanan ve önceden hazırlanmış olan veri, grafik,  rapor, haber, makale gibi materyallerin
                               uygun kısımlarını kullanarak temel bilgileri öğrenir ve sunum hazırlar (ÜF1).


                                                                                                         89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94