Page 91 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 91

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 18

        TEMA: ÇEVRE SORUNLARI VE FELSEFE
         Etkinliğe             FEL.11.1.2. Çevre sorunlarıyla ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    b) Çevre sorunları ile ilgili görüş ve argüman oluşturur.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin çevre sorunlarına ilişkin temel düzeyde bilgi ve anlayışa sahip olduk-
         Temel Kabuller        ları kabul edilmektedir.
                               Öğrenciler argümanlarını gerekçelendirme konusunda güçlük yaşayabilirler.
                               Öğrenciler tartışma esnasında birbirlerini karşılıklı dinlemede ve kendilerini empa-
         Tema Bazlı Öğrenci    tik bir dille (yargılamadan, eleştirmeden) ifade etmekte zorluk yaşayabilirler.
         İhtiyaçları
                               Öğrenciler  düşüncelerini  doğru,  akıcı  ve  konuya  uygun  şekilde  yazıya  dökmekte
                               zorlanabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen, kuralların görselleri hazırlanırken görmekte güçlük çeken öğrenciler için
                               görselin renklerinin canlılığına, görselin yansıtıldığı ekranın parlaklığına, ortam ışıklan-
                               dırmasına, görselin boyutunun ayarlanabilir olmasına dikkat edebilir. Ayrıca kuralların
                               yazılı materyalleri hazırlanırken bütün öğrencilerin okuyabileceği punto kullanılmasına,
                               arka plan rengine, yazı karakterine yazı karakterleri/fonuna ve okunaklı olmasına dik-
         İçerik                kat edebilir.
                               İF2: Öğretmen, sunulacak olan materyali anlatan görseller hazırlayabilir veya di-
                               jital materyaller kullanılabilir. Bu görselleri hazırlarken desteğe ihtiyaç duyan öğ-
                               renciler için görsellerin renklerinin canlılığına, görsellerin yansıtıldığı ekranın par-
                               laklığına, ortamın ışıklandırmasına, görsellerin boyutunun ayarlanabilir olmasına
                               dikkat edebilir. Bu görseller çıktı alınıp sınıfta herkesin göreceği şekilde asılabilir.
                               SF1: Öğretmen, öğrencilerin empati kurmalarını ve ve kendilerini ifade etmelerine
                               fırsat sağlayan farklı bir soru sorabilir. Ayrıca sayı sayma ve duygu küpü gibi ısınma
                               etkinliklerini de kullanabilir.
                               SF2: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere  yaklaşımların benzer ve farklı
                               yönleri ile yaklaşımlara ait görüşlerin güçlü ve zayıf yanlarının neler olduğuna dair
                               şematik düzenleyiciler, kısa bilgi notları ve not almasında yararlanabileceği anah-
                               tar kelimeler verebilir.
                               SF3:  Öğretmen,  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrencilerin  sunulan  uyaranı  anladığına
         Süreç                 dair anahtar kelimeler veya bilgi notları yazıp sıralamasını ya da çizmesini isteyebi-
                               lir. Öğrencinin bu anahtar kelimeleri ve bilgi notlarını kullanarak anlatım yapmasını
                               sağlayabilir.
                               SF4: Öğretmen, yazma güçlüğü yaşayan öğrencilere kendilerini çizim yaparak ya
                               da sözel şekilde ifade edebileceklerini söyleyebilir.
                               SF5: Öğretmen, küçük çember gruplarının soruyu tartışma süresini ihtiyaca göre
                               uzatılabilir. Ayrıca grupların tartışma esnasında ortaya çıkan düşünceleri anahtar
                               kelimeler şeklinde yazmaları veya çizmeleri istenebilir. Öğretmen, desteğe ihtiyaç
                               duyan öğrencilere temaya uygun hazırlanmış uyaranı anlatan görselleri hatırlata-
                               rak tartışmaya yönelik ipucu verebilir.


                                                                                                         91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96