Page 91 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 91
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 18
TEMA: ÇEVRE SORUNLARI VE FELSEFE
Etkinliğe FEL.11.1.2. Çevre sorunlarıyla ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Çevre sorunları ile ilgili görüş ve argüman oluşturur.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin çevre sorunlarına ilişkin temel düzeyde bilgi ve anlayışa sahip olduk-
Temel Kabuller ları kabul edilmektedir.
Öğrenciler argümanlarını gerekçelendirme konusunda güçlük yaşayabilirler.
Öğrenciler tartışma esnasında birbirlerini karşılıklı dinlemede ve kendilerini empa-
Tema Bazlı Öğrenci tik bir dille (yargılamadan, eleştirmeden) ifade etmekte zorluk yaşayabilirler.
İhtiyaçları
Öğrenciler düşüncelerini doğru, akıcı ve konuya uygun şekilde yazıya dökmekte
zorlanabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen, kuralların görselleri hazırlanırken görmekte güçlük çeken öğrenciler için
görselin renklerinin canlılığına, görselin yansıtıldığı ekranın parlaklığına, ortam ışıklan-
dırmasına, görselin boyutunun ayarlanabilir olmasına dikkat edebilir. Ayrıca kuralların
yazılı materyalleri hazırlanırken bütün öğrencilerin okuyabileceği punto kullanılmasına,
arka plan rengine, yazı karakterine yazı karakterleri/fonuna ve okunaklı olmasına dik-
İçerik kat edebilir.
İF2: Öğretmen, sunulacak olan materyali anlatan görseller hazırlayabilir veya di-
jital materyaller kullanılabilir. Bu görselleri hazırlarken desteğe ihtiyaç duyan öğ-
renciler için görsellerin renklerinin canlılığına, görsellerin yansıtıldığı ekranın par-
laklığına, ortamın ışıklandırmasına, görsellerin boyutunun ayarlanabilir olmasına
dikkat edebilir. Bu görseller çıktı alınıp sınıfta herkesin göreceği şekilde asılabilir.
SF1: Öğretmen, öğrencilerin empati kurmalarını ve ve kendilerini ifade etmelerine
fırsat sağlayan farklı bir soru sorabilir. Ayrıca sayı sayma ve duygu küpü gibi ısınma
etkinliklerini de kullanabilir.
SF2: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere yaklaşımların benzer ve farklı
yönleri ile yaklaşımlara ait görüşlerin güçlü ve zayıf yanlarının neler olduğuna dair
şematik düzenleyiciler, kısa bilgi notları ve not almasında yararlanabileceği anah-
tar kelimeler verebilir.
SF3: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin sunulan uyaranı anladığına
Süreç dair anahtar kelimeler veya bilgi notları yazıp sıralamasını ya da çizmesini isteyebi-
lir. Öğrencinin bu anahtar kelimeleri ve bilgi notlarını kullanarak anlatım yapmasını
sağlayabilir.
SF4: Öğretmen, yazma güçlüğü yaşayan öğrencilere kendilerini çizim yaparak ya
da sözel şekilde ifade edebileceklerini söyleyebilir.
SF5: Öğretmen, küçük çember gruplarının soruyu tartışma süresini ihtiyaca göre
uzatılabilir. Ayrıca grupların tartışma esnasında ortaya çıkan düşünceleri anahtar
kelimeler şeklinde yazmaları veya çizmeleri istenebilir. Öğretmen, desteğe ihtiyaç
duyan öğrencilere temaya uygun hazırlanmış uyaranı anlatan görselleri hatırlata-
rak tartışmaya yönelik ipucu verebilir.
91