Page 87 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 87
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Sonuç ve Değerlendirme:
Öğretmen, çemberde yapılan tartışmanın bitmesinden sonra öğrencilere öz de-
ğerlendirme formu uygular (ÜF1).
Ardından öğretmen öğrencilerden ülkemizin bu konudaki faaliyetlerini araştırması-
nı, hangi çevre sorununa hangi çözümlerin üretildiğini, hangi kurumların hangi pro-
jeleri ürettiklerini ve seçilen projelerin çevreyi yaşanabilir hâle getirmedeki katkısını
değerlendirmelerini ister. Bu projelerin yürütülmesinde çaba göstermenin ve gönüllü
olmanın önemi hakkında çıkarım yapmalarını sağlar ve araştırmalarını ödev olarak
ister (ÜF2).
Bir sonraki derse bu araştırmaları aşağıdaki şekilde raporlaştırmalarını talep eder.
Rapor şu şekilde olabilir:
1. Çevreye dair söz konusu olan problem:
2. Üretilmiş ve uygulanmış çözümler:
Değerlendirme
3. Uygulaması devam eden çözümler:
4. İş birliği yapılan yerel/ulusal/uluslararası kurum ve kuruluşlar:
5. Henüz çözüm üretilmemiş çevre problemleri:
6. Olası çözüm önerileri:
7. Okul ve yaşanılan bölgedeki çevre problemleri:
8. Bunlara yönelik çözüm önerileri:
Not: Öğretmen öğrencilerin, okulun, bölgenin yapısına uygun olarak bu çevre
problemlerinin alanını daraltıp genişletebilir.
Bu raporlar öğretmen tarafından değerlendirilir. Gerekli ve uygulanabilir gördükleri-
ni okul idaresi ile paylaşıp bir okul projesine dönüştürerek öğrencilerin felsefe aracı-
lığı ile gerçek hayat problemlerinin çözümüne katkıda bulunmalarına fırsat tanımış
olur.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma.
Kullanılan Evrensel • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Uzatılmış zaman, alternatif
Tasarım Ögeleri ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme.
87