Page 87 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 87

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Sonuç ve Değerlendirme:
                               Öğretmen,  çemberde  yapılan  tartışmanın  bitmesinden  sonra  öğrencilere  öz  de-
                               ğerlendirme formu uygular (ÜF1).
                               Ardından öğretmen öğrencilerden ülkemizin bu konudaki faaliyetlerini araştırması-
                               nı, hangi çevre sorununa hangi çözümlerin üretildiğini, hangi kurumların hangi pro-
                               jeleri ürettiklerini ve seçilen projelerin çevreyi yaşanabilir hâle getirmedeki katkısını
                               değerlendirmelerini ister. Bu projelerin yürütülmesinde çaba göstermenin ve gönüllü
                               olmanın önemi hakkında çıkarım yapmalarını sağlar ve araştırmalarını ödev olarak
                               ister (ÜF2).

                               Bir sonraki derse bu araştırmaları aşağıdaki şekilde raporlaştırmalarını talep eder.
                               Rapor şu şekilde olabilir:

                                 1. Çevreye dair söz konusu olan problem:
                                 2. Üretilmiş ve uygulanmış çözümler:
         Değerlendirme
                                 3. Uygulaması devam eden çözümler:
                                 4. İş birliği yapılan yerel/ulusal/uluslararası kurum ve kuruluşlar:

                                 5. Henüz çözüm üretilmemiş çevre problemleri:
                                 6. Olası çözüm önerileri:

                                 7. Okul ve yaşanılan bölgedeki çevre problemleri:
                                 8. Bunlara yönelik çözüm önerileri:
                               Not:  Öğretmen  öğrencilerin,  okulun,  bölgenin  yapısına  uygun  olarak  bu  çevre
                               problemlerinin alanını daraltıp genişletebilir.
                               Bu raporlar öğretmen tarafından değerlendirilir. Gerekli ve uygulanabilir gördükleri-
                               ni okul idaresi ile paylaşıp bir okul projesine dönüştürerek öğrencilerin felsefe aracı-
                               lığı ile  gerçek hayat problemlerinin çözümüne katkıda bulunmalarına fırsat tanımış
                               olur.
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma.

         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
         Tasarım Ögeleri           ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme.


                                                                                                         87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92