Page 85 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 85

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               bakabilmelerini de  sağlamış olur. Bu çalışma dersin ikinci aşamasında uygulaya-
                               cağı çember tekniğinde farklı görüşler için bir ön hazırlık olur.
                               Öğretmen öğrencilere verdikleri cevaplar için teşekkür edip bu cevapları vermele-
                               rinin sebebini sorarak bilgilerinin kaynağının ne olduğunu ortaya çıkarmaya çalı-
                               şır (kendi deneyimleri, okumaları, gördükleri haberler, sosyal medya paylaşımları,
                               ailesinden veya akranlarından duydukları vb.) (SF2, İF1). Bunları da tahtanın boş
                               olan kısmına not eder. Bu şekilde öğrencilerin çevre problemine ilişkin düşünceleri
                               ile bu düşüncelere ulaşmalarını sağlayan kaynaklarına dair genel bir yorum yap-
                               malarını ister. Gönüllü birkaç öğrenciden yanıt aldıktan sonra  “Çevreyi bir problem
                               olarak ele almanın nedenlerine ve bu kanılara nasıl ulaştığınızla ilgili elimizde bir
                               veri oluşturdunuz çocuklar. Bunlar sizin konu hakkındaki ön düşünceleriniz ve gö-
                               rüşleriniz. Şimdi de çevre temasının filozoflar tarafından felsefi olarak nasıl ele alın-
                               dığını görelim.” diyerek daha önce hazırlamış olduğu çevre felsefesinin soruları  (İn-
                               san çevre ilişkisi değer temelinde nasıl kurulabilir? Doğanın kendi başına bir değeri
                               var mıdır? İnsanın çevreye karşı ahlaki sorumluluğu var mıdır? Çevreye zarar ver-
                               meden hayat sürdürmek nasıl mümkündür? İnsanın doğal kaynakları tüketiminin
                               ölçüsü nedir? İnsanın doğa üzerinde egemenlik kurması ne gibi sorunlara yol açar?)
                               ve problemlerine(çevre tahribatı ve kirliliği, küresel ısınma ve sürdürülebilirlik) dair
                               bir infografik açar. Sırayla çevre hakkında çeşitli felsefi sorulara ve problemlere iliş-
                               kin infografikte sunduğu bilgileri sözlü ve görsel olarak aktarır (İF2).
                               Anlattıklarının anlaşılır olup olmadığına dair birkaç soru cevaptan sonra drama et-
                               kinliği yapacaklarını söyler (FÖOD1).
                               Drama Etkinliği: "Dünya Gezegeni Zirvesi"
                               1) Hazırlık ve Tanıtım

                               Öğretmen öğrencileri üç farklı gruba ayırır:
                                 •  Doğadaki Canlar
                                 •  Endüstriyel Temsilciler

                                 •  Çözüm Arayışındaki Filozoflar
                               Ardından roller ve görevleri basitçe açıklayarak öğrencilerin kendi gruplarında kısa
                               bir hazırlık yapmalarını ister (İF3). Her grup kendi rolü hakkında hızlıca konuşur ve
                               birkaç kilit noktayı not alır. Gruplar kendi aralarında 2-3 dakika boyunca kısa bir
                               tartışma yapar.
                               2) Zirve Sahnesi: Grup Paylaşımları

                               Bu aşamada 3 grup paydaş olarak bir çevre zirvesinde toplanmışlardır ve her grup
                               sırayla kendi rollerine uygun 2 dakikalık sunum yapacaktır.
                               İlk olarak doğadaki canlar ekibi söz alır:

                                 •  Doğadaki Canlar: Doğal çevrenin yaşadığı sorunları ve endişelerini dramatik
                                   bir şekilde ifade ederler (örneğin, kuraklık, ağaçların kesilmesi).

                               Ardından endüstriyel temsilciler söz alır:
                                 •  Endüstriyel Temsilciler: Sanayinin neden önemli olduğunu ve çevreye zararlı
                                   olmadıklarını/ olmayabileceklerini savunurlar.




                                                                                                         85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90