Page 80 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 80

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Paylaş:
                               Öğretmen, gönüllü öğrencilerin hazırladıkları venn şemalarını sınıfla paylaşmaları-
                               nı sağlar (SF2). Öğretmen paylaşımlar sırasında diğer öğrencilerin sorular sorma-
                               sını ve yorum yapmasını teşvik eder (SF3). Böylelikle çiftlerin sundukları venn şema-
                               ları üzerinde sınıfça tartışma yapılır bu sayede bilim anlayışlarının doğası hakkında
                               genel bir tartışma yürütülmüş olur.
                               Öğretmen tartışma sırasında önemli noktaları seçerek her iki anlayışın temel özel-
                               liklerini, benzer ve farklı yönlerini tahtaya yazar (İF3).
                               Öğretmen etkinlik sonunda öğrencilerden Venn şemalarını toplayarak değerlen-
         Değerlendirme
                               dirir (ÜF1).
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.

                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
                                   ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).






































    80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85