Page 80 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 80
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Paylaş:
Öğretmen, gönüllü öğrencilerin hazırladıkları venn şemalarını sınıfla paylaşmaları-
nı sağlar (SF2). Öğretmen paylaşımlar sırasında diğer öğrencilerin sorular sorma-
sını ve yorum yapmasını teşvik eder (SF3). Böylelikle çiftlerin sundukları venn şema-
ları üzerinde sınıfça tartışma yapılır bu sayede bilim anlayışlarının doğası hakkında
genel bir tartışma yürütülmüş olur.
Öğretmen tartışma sırasında önemli noktaları seçerek her iki anlayışın temel özel-
liklerini, benzer ve farklı yönlerini tahtaya yazar (İF3).
Öğretmen etkinlik sonunda öğrencilerden Venn şemalarını toplayarak değerlen-
Değerlendirme
dirir (ÜF1).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma.
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Uzatılmış zaman, alternatif
ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
80