Page 78 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 78

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 15

        TEMA: BİLİM FELSEFESİ
         Etkinliğe             FEL.10.9.1. Bilim felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhakeme
         Dönüştürülecek        edebilme
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    b) Bilim felsefesinin temel problemlerini anlar.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin bilimsel bilginin özelliklerini, bilimsel yöntemin aşamalarını bildikleri
         Temel Kabuller        kabul edilmektedir.
                                 •  Öğretim süreci okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrenci-
         Tema Bazlı Öğrenci        leri zorlayabilir.
         İhtiyaçları             •  Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici
                                   olmazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğretmen klasik ve çağdaş bilim anlayışları hakkında video, kitap kesitleri gibi
                               içerikler de kullanabilir.
                               İF2:  Öğretmen  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrenciler  için  görsel/işitsel/yazılı  ipuçları
         İçerik                kullanabilir veya akran desteği sağlayabilir.
                               İF3: Öğretmen bilim anlayışlarının doğası hakkında yapılan tartışma sonucunda
                               ortaya çıkan temel özellikler, benzerlik ve farklılıkları şematik düzenleyiciler kulla-
                               narak tablo hâline getirebilir, dijital platformlardan yansıtabilir.
                               SF1: Öğretmen tartışmanın sonucunda çiftlerin; klasik ve çağdaş bilim anlayışlarını
                               karşılaştıran her iki anlayışın temel özelliklerini, benzer ve farklı yönlerini özet çıkar-
                               malarını, sunum yapmalarını isteyebilir.

         Süreç                 SF2: Öğretmen inisiyatif kullanarak birkaç örnekten sonra desteğe ihtiyaç duyan
                               öğrenciyi seçebilir ve hazırladıkları şemayı sunmalarını isteyebilir.

                               SF3:  Öğretmen  öğrencilerin  sorular  sormasını  ve  yorum  yapmasını  teşvik  etmek
                               için sembol pekiştireçleri (artı vermek, değerlendirmede ek puan vb.) kullanabilir.
                               Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin soru oluşturabilmeleri ve sorabilmeleri için akış
                               diyagramı, bilgi kartları verebilir.

         Ürün                  ÜF1: Öğretmen öğrencileri değerlendirmek için kontrol listesi, rubrik kullanabilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğretmen fiziki erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin grup oluşturması
         Ortamı Düzenlemeleri  ve rahat şekilde hareket edebilmesi için sıraları/masaları düzenleyebilir.

















    78
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83