Page 78 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 78
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 15
TEMA: BİLİM FELSEFESİ
Etkinliğe FEL.10.9.1. Bilim felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhakeme
Dönüştürülecek edebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Bilim felsefesinin temel problemlerini anlar.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin bilimsel bilginin özelliklerini, bilimsel yöntemin aşamalarını bildikleri
Temel Kabuller kabul edilmektedir.
• Öğretim süreci okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrenci-
Tema Bazlı Öğrenci leri zorlayabilir.
İhtiyaçları • Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici
olmazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen klasik ve çağdaş bilim anlayışları hakkında video, kitap kesitleri gibi
içerikler de kullanabilir.
İF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için görsel/işitsel/yazılı ipuçları
İçerik kullanabilir veya akran desteği sağlayabilir.
İF3: Öğretmen bilim anlayışlarının doğası hakkında yapılan tartışma sonucunda
ortaya çıkan temel özellikler, benzerlik ve farklılıkları şematik düzenleyiciler kulla-
narak tablo hâline getirebilir, dijital platformlardan yansıtabilir.
SF1: Öğretmen tartışmanın sonucunda çiftlerin; klasik ve çağdaş bilim anlayışlarını
karşılaştıran her iki anlayışın temel özelliklerini, benzer ve farklı yönlerini özet çıkar-
malarını, sunum yapmalarını isteyebilir.
Süreç SF2: Öğretmen inisiyatif kullanarak birkaç örnekten sonra desteğe ihtiyaç duyan
öğrenciyi seçebilir ve hazırladıkları şemayı sunmalarını isteyebilir.
SF3: Öğretmen öğrencilerin sorular sormasını ve yorum yapmasını teşvik etmek
için sembol pekiştireçleri (artı vermek, değerlendirmede ek puan vb.) kullanabilir.
Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin soru oluşturabilmeleri ve sorabilmeleri için akış
diyagramı, bilgi kartları verebilir.
Ürün ÜF1: Öğretmen öğrencileri değerlendirmek için kontrol listesi, rubrik kullanabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğretmen fiziki erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin grup oluşturması
Ortamı Düzenlemeleri ve rahat şekilde hareket edebilmesi için sıraları/masaları düzenleyebilir.
78