Page 79 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 79

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Neymiş Bu Bilim?
         Konu                  Bilim Felsefesi
         Öğrenme Hedefleri     b) Bilim felsefesinin temel problemlerini anlar.
                                 •  Not Kağıtları

         Materyaller             •  Kâğıt, Kalem
                                 •  Venn şeması
         Süre                  1 ders saati

                               Bu  etkinlikte;  düşün-eşleş-paylaş,  şematik  düzenleyici  (Venn  şeması)  yöntem  ve
                               teknikleri kullanılmıştır.

                               Düşün-Eşleş-Paylaş: Öğretmen öğrencilerin klasik ve çağdaş bilim anlayışları hak-
                               kında her iki anlayışın temel özelliklerini, felsefi temellerini ve uygulamadaki farklı-
         Etkinlik Açıklaması
                               lıklarını belirlemeleri için düşün-eşleş-paylaş tekniğini kullanır.
                               Şematik Düzenleyici (Venn Şeması): Öğretmen öğrencilerin klasik ve çağdaş bilim
                               anlayışları hakkında her iki anlayışın temel özelliklerini, benzerlik ve farklılıklarını
                               belirlemeleri için Venn şemasını kullanır.

                               1.DERS
                               Öğretmen önce dersin amacı ve yapacakları etkinlik hakkında öğrencileri bilgilendi-
                               rir. Öğretmen bilimin tarihçesi ve önemli bilim insanları hakkında kısa bir giriş yapar;
                                 •  Antik Yunan: Doğa felsefesinin doğuşu (Thales, Aristoteles, Hipokrat)
                                 •  İslam Bilimi: Bilimsel gelişmeler (İbni Sina, Harezmi)

                                 •  Rönesans: Yöntemsel devrim, gözlem ve deney  (Galilei, Newton, Kopernik)
                                 •  Aydınlanma ve 19. yüzyıl: Rasyonalizm ve sanayi devrimi (James Watt, Darwin,
                                   Maxwell)
                                 •  20. yüzyıl: Kuantum mekaniği, genetik bilimi (Einstein, Rosalind Franklin)
                               Öğretmen öğrencilere klasik ve çağdaş bilim anlayışları hakkında kısa bir metin
                               verir ve okumalarını ister (İF1). Metin her iki anlayışın temel özelliklerini, felsefi te-
         Uygulama Süreci       mellerini ve uygulamadaki farklılıklarını içermelidir. Öğretmen öğrencilerden metni
                               okuduktan sonra şu sorular üzerinde bireysel olarak düşünmelerini ister;
                               Düşün:

                                 •  Klasik bilim anlayışının temel özellikleri nelerdir?
                                 •  Çağdaş bilim anlayışının temel özellikleri nelerdir?
                                 •  Bu iki bilim anlayışı arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?

                               Eşleş:
                               Öğretmen öğrencileri çiftler hâlinde eşleştirir (FÖOD1). Her çiftin bireysel düşün-
                               celerini birbirleriyle paylaşıp ve tartışmalarını ister. Çiftler farklı görüşleri tartışarak
                               ortak bir sonuca varmaya çalışır. Öğretmen tartışmanın sonucunda çiftlerin klasik
                               ve çağdaş bilim anlayışlarını karşılaştıran her iki anlayışın temel özelliklerini, benzer
                               ve farklı yönlerini Venn şeması şeklinde hazırlamalarını ister (İF2, SF1).


                                                                                                         79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84