Page 76 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 76

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                                 “Semavi Duyuşlar Etkinliğine Davetlisiniz”
                                Salatalar
                                (Bunu herkes yapmalı.)

                                  •  Teist görüşe uygun dinlere örnek yazın.


                                Başlangıç

                                (Bunlardan birini seçmelisin.)
                                  •  Deizmin özelliklerinden 3 tanesini yazın.
                                  •  Panteist  ve  panenteist  görüşün  birbirinden  farklı  bir  özelliğini  ve  ortak  bir
                                    özelliğini yazın.


                                Ana Yemek
                                (Bu sorulardan en az ikisini seçmelisin.)
                                  •  Tanrı’nın varlığını kabul eden görüşlerden 3 tanesini yazın.
                                  •  Tanrı’nın varlığını reddeden görüşü yazın.

                                  •  Tanrı’nın varlığının bilinip bilinemeyeceğini savunan görüşü yazın.



                                Tatlı
                                (İstersen cevaplayabilirsin.)
                                  •  Agnostisizme göre Tanrı’nın varlığı neden bilinemez? Örneklendirerek yazın.

                               Öğrencilerden gönüllü olanlar seçilerek sorulara verdikleri cevapları sınıfa açıkla-
                               maları istenir (SF2). Eksik ve yanlış öğrenmeler öğretmen tarafından düzeltilir.

                               Daha sonra Tanrı’nın varlığı ve yokluğuyla ilgili kanıtlara geçilir. Bunun için teleolo-
                               jik kanıtla ilgili hazırlanmış olan örnek bir kısa hikâye tahtaya yansıtılır ve öğretmen
                               tarafından okunur (İF3, SF6). Tanrı’nın varlığı ve yokluğuyla ilgili kanıtlar öğretmen
                               tarafından  anlatıldıktan  sonra  öğrencilerden  kozmolojik  kanıt,  ontolojik  kanıt  ve
                               kötülük kanıtından birini seçip onunla ilgili kısa bir hikâye yazması istenir (ÜF1).
                               Herkesin bir kanıta yönelmemesi için her kanıt için eşit sayıda öğrenci görevlendi-
                               rilmeye çalışılır.
                               Örnek hikâye:
                               “Gökyüzünde bir yıldız vardı. Bu yıldız diğer tüm yıldızlar gibi belirli bir yörüngede
                               hareket ederdi. Ancak bir gün yıldızın yörüngesinden çıkıp serbestçe dolaşmayı de-
                               nemek istedi. Evrenin büyük düzeninde her şeyin bir amacı ve yeri vardı. Yıldız bunu
                               fark ettiğinde tekrar yörüngesine dönüp eski düzenine kavuştu. Bu sayede gökyüzü
                               tekrar eski huzuruna kavuştu ve yıldız evrenin muhteşem senfonisinin bir parçası ola-
                               rak parlamaya devam etti.”

                               Hikâyelerin oluşturulması için 10 dakika süre verilir. Daha sonrasında gönüllü öğ-
                               rencilerden kendi hikâyelerini sınıfla paylaşmaları istenir (ÜF2). Eksik veya yanlış
                               öğrenmeler varsa düzeltilir ve etkinlik sonlandırılır.

    76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81