Page 75 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 75
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Anlamın Hikâyesi
Konu Din Felsefesi
Öğrenme Hedefleri b) Din felsefesinin temel problemlerini anlar.
• Akıllı Tahta
• Öğrenme Menüsü Davetiyesi
Materyaller
• Örnek Hikâye
• Derecelendirilmiş Puanlama Anahtarı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; soru-cevap, öğrenme menüsü, hikâye oluşturma yöntem ve teknikleri
kullanılmıştır.
Soru-Cevap: Öğretmenin içkinlik üzerine hazırladığı etkinlikte içkinlik ve aşkınlık
kavramlarını daha somut bir hâle getirmek için sorulan sorulara öğrencilerin verdi-
ği cevaplar içkinlik kavramını gündelik hayata taşımalarını sağlayacaktır.
Etkinlik Açıklaması
Öğrenme Menüsü: Bu etkinlik sayesinde öğrenciler konuyu öğrendikten sonra iste-
dikleri etkinlikleri seçme şansı bulacaklardır ve eksik öğrenmeler ortaya çıkacaktır.
Hikâye Oluşturma: Öğretmen Tanrı’nın varlığının ve yokluğunun ispatları konusun-
da öğrencilerden kısa hikâye örneği oluşturmalarını ister. Kendi yazdıkları hikâye-
ler aracılığıyla konuyu içselleştirmelerini sağlar.
Öğretmen derse şu örnekle başlar: “Bir yazılım programındaki kodlar olduğunuzu dü-
şünün. Öyle dizayn edilmişsiniz ki yazılım zamanla kendi kendini geliştirecek şekilde
tasarlanmış ve zamanla karmaşık işlemler yapabilen kompleks bir yapıya ulaşabile-
ceksiniz. Her biriniz bu yazılımın farklı bir işlevini yerine getiren parçası hâline gelecek-
siniz.” der. Bu sırada öğrencilere konsantre olabilecekleri bir müzik açar ve gözlerini
kapatmalarını ister (İF1). Öğretmen öğrencilere konu hakkında düşünmeleri için bir-
kaç dakika süre verir. Ardından müziği kapatır ve aşağıdaki sorularla derse devam
eder (SF1).
• Her biriniz farklı farklı işlevlere sahipsiniz ancak aynı bütünün bir parçası aynı öze
ait olduğunuzu hisseder misiniz?
• Farklı işlevleri yerine getiren kodlar olarak her bir kodu diğeri için öteki olarak mı,
yoksa aynı özün farklı görünümleri olarak mı görürsünüz?
Uygulama Süreci
• Bu yazılımın kodları olarak sürekli değişim ve gelişim hâlinde olduğunuzu düşü-
nün. Bunu yaparken de internetten faydalanıyorsunuz. İnternet bu sürecin içinde
midir, dışında mıdır?
Gönüllü öğrencilerin verdikleri cevaplardan sonra öğretmen yönlendirmeleriyle iç-
kinlik ve aşkınlık kavramlarına gönderme yapar (SF2). Daha sonra öğretmen içkinlik
ve aşkınlık kavramlarının tanımı yapar (İF2, SF3). İçkinlik ve aşkınlık kavramlarının
Tanrı’nın varlığı ile ilgili görüşlerin anlaşılabilmesi için önemli olduğunu vurgular. Tan-
rı’nın varlığı ve yokluğuyla ilgili görüşleri kavram haritası oluşturarak açıklar (SF4).
Ders “Öğrenme Menüsü” etkinliğiyle devam eder. Öğretmen herkese aşağıdaki da-
vetiyeyi dağıtır (SF5). Öğrenme menüsü ile ilgili davetiyede (kağıtlarda) ilgili sorula-
rın alt kısımlarında öğrencilerin cevaplamaları için yeterli boşluklar bırakılır. Çalış-
ma sonunda öğrenme menüleri toplanır.
75