Page 77 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenme menüsünde yer alan sorular öğrenciler tarafından cevaplandıktan sonra
Değerlendirme etkinlik sonrasında davetiyeler öğrencilerden toplanır. Derecelendirilmiş puanla-
ma anahtarı oluşturularak öğrencilerin cevapları değerlendirilir (ÜF3).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma.
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Uzatılmış zaman, alternatif
ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
77