Page 74 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 74

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 14

        TEMA: DİN FELSEFESİ
         Etkinliğe             FEL.10.8.1.  Din  felsefesinin  konusunu,  kavramlarını  ve  problemlerini  muhakeme
         Dönüştürülecek        edebilme
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    b) Din felsefesinin temel problemlerini anlar.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin din ile ilişkili temel kavramları bildikleri, farklı dinlerin ve inançların
         Temel Kabuller        farkında oldukları kabul edilmektedir.
                               Öğrenciler Tanrının varlığı ile ilgili kanıtlar açıklanırken bağlantı kurma açısından
                               evrenin oluşumu ile ilgili bilimsel ve mantıksal açıklamalarla ilgili yeterli fikir sahibi
                               olmayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Öğrenciler konuya felsefi açıdan yaklaşmayı mümkün kılan eleştirel ve sorgulayıcı
                               tavrı göstermekte zorlanabilir.
                               Öğrenciler konunun içeriği itibariyle dinî ve kültürel bağlamın kurulmasında zorluk
                               yaşayabilirler.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen konuya yönelik video, dizi/film/kitap kesiti, animasyon gibi içerikler
                               de kullanabilir.
         İçerik                İF2: Öğretmen içkinlik ve aşkınlık kavramlarına yönelik görsel/yazılı ve işitsel içe-
                               rikler sunabilir.
                               İF3: Öğretmen teleolojik kanıtla ilgili video, görsel/işitsel içerikler de kullanabilir.
                               SF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için soruları sadeleştirebilir.
                               SF2: Öğretmen inisiyatif alarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir.
                               SF3: Öğretmen içkinlik ve aşkınlık kavramlarını infografik hazırlayarak anlatabilir. Des-
                               teğe ihtiyaç duyan öğrencilere kavramlarla ilgili anahtar kelimelerin yer aldığı bilgi kart-
                               ları verebilir.
         Süreç                 SF4: Öğretmen içkinlik ve aşkınlık kavramlarını, Tanrı’nın varlığı ve yokluğuyla ilgili gö-
                               rüşlerini  kavram ağı, infografik, venn şeması kullanarak da açıklayabilir.
                               SF5: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere öğrenme menüsüne ait davetiyedeki
                               yönergelerin nasıl yapılacağına yönelik yönerge kartları ve davetiyedeki kavramlarla il-
                               gili bilgi notları verebilir, davetiyedeki önemli yerleri kalın/italik/renkli/altı çizili yazabilir
                               ve yönergeleri öğrencilere göre sadeleştirebilir, azaltabilir.
                               SF6: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere tahtaya yansıttığı hikâyeyi çıktı ola-
                               rak verebilir, hikâyeyi kendisi okuyabilir ya da sınıftan bir öğrencinin okumasını isteyebilir.
                               ÜF1: Öğretmen öğrencilerden kozmolojik kanıt, ontolojik kanıt ve kötülük kanıtından
                               birini seçip onunla ilgili kompozisyon, metafor, özet cümleler oluşturmasını isteyebilir.

         Ürün                  ÜF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere hikâye oluşturmaları için yönlen-
                               dirici sorular ve yönerge kartları verebilir, ek süre tanıyabilir ve inisiyatif kullanarak
                               desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi hikâyesini paylaşması için seçebilir.
                               ÜF3: Öğretmen gruplar arası akran değerlendirmesi yapabilir veya kontrol listesi
                               kullanabilir.
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri

    74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79