Page 74 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 74
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 14
TEMA: DİN FELSEFESİ
Etkinliğe FEL.10.8.1. Din felsefesinin konusunu, kavramlarını ve problemlerini muhakeme
Dönüştürülecek edebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Din felsefesinin temel problemlerini anlar.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin din ile ilişkili temel kavramları bildikleri, farklı dinlerin ve inançların
Temel Kabuller farkında oldukları kabul edilmektedir.
Öğrenciler Tanrının varlığı ile ilgili kanıtlar açıklanırken bağlantı kurma açısından
evrenin oluşumu ile ilgili bilimsel ve mantıksal açıklamalarla ilgili yeterli fikir sahibi
olmayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Öğrenciler konuya felsefi açıdan yaklaşmayı mümkün kılan eleştirel ve sorgulayıcı
tavrı göstermekte zorlanabilir.
Öğrenciler konunun içeriği itibariyle dinî ve kültürel bağlamın kurulmasında zorluk
yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen konuya yönelik video, dizi/film/kitap kesiti, animasyon gibi içerikler
de kullanabilir.
İçerik İF2: Öğretmen içkinlik ve aşkınlık kavramlarına yönelik görsel/yazılı ve işitsel içe-
rikler sunabilir.
İF3: Öğretmen teleolojik kanıtla ilgili video, görsel/işitsel içerikler de kullanabilir.
SF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için soruları sadeleştirebilir.
SF2: Öğretmen inisiyatif alarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir.
SF3: Öğretmen içkinlik ve aşkınlık kavramlarını infografik hazırlayarak anlatabilir. Des-
teğe ihtiyaç duyan öğrencilere kavramlarla ilgili anahtar kelimelerin yer aldığı bilgi kart-
ları verebilir.
Süreç SF4: Öğretmen içkinlik ve aşkınlık kavramlarını, Tanrı’nın varlığı ve yokluğuyla ilgili gö-
rüşlerini kavram ağı, infografik, venn şeması kullanarak da açıklayabilir.
SF5: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere öğrenme menüsüne ait davetiyedeki
yönergelerin nasıl yapılacağına yönelik yönerge kartları ve davetiyedeki kavramlarla il-
gili bilgi notları verebilir, davetiyedeki önemli yerleri kalın/italik/renkli/altı çizili yazabilir
ve yönergeleri öğrencilere göre sadeleştirebilir, azaltabilir.
SF6: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere tahtaya yansıttığı hikâyeyi çıktı ola-
rak verebilir, hikâyeyi kendisi okuyabilir ya da sınıftan bir öğrencinin okumasını isteyebilir.
ÜF1: Öğretmen öğrencilerden kozmolojik kanıt, ontolojik kanıt ve kötülük kanıtından
birini seçip onunla ilgili kompozisyon, metafor, özet cümleler oluşturmasını isteyebilir.
Ürün ÜF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere hikâye oluşturmaları için yönlen-
dirici sorular ve yönerge kartları verebilir, ek süre tanıyabilir ve inisiyatif kullanarak
desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi hikâyesini paylaşması için seçebilir.
ÜF3: Öğretmen gruplar arası akran değerlendirmesi yapabilir veya kontrol listesi
kullanabilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri
74