Page 83 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 83
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 16
TEMA: ÇEVRE SORUNLARI VE FELSEFE
Etkinliğe FEL.11.1.1. Çevre ile ilgili felsefi soru ve problemleri anlayabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Çevre ile ilgili felsefi soru ve problemleri açıklar.
Bilgi Birimleri b) Çevre ile ilgili felsefi soru ve problemleri hayatla ilişkilendirerek değerlendirir.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin çevre sorunlarına ilişkin temel düzeyde bilgi ve anlayışa sahip olduk-
Temel Kabuller ları kabul edilmektedir.
Öğrenciler çevreye karşı duyarlılık geliştirme noktasında isteksiz olabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler çevre sorunlarının bireysel olarak çözülebileceğine dair inancı, gerçekçi
İhtiyaçları bulmayabilir. Çünkü çevre problemlerine dair çözümler büyük ölçekli olduğu için sa-
dece devletler bazında alınabilecek önlemlerle gerçekleşeceğini düşünüyor olabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrencilerin çevre teması, felsefenin çevreyi kendine problem edin-
mesi ve kaynağa ulaşmaları hakkında düşünmelerine yardımcı olmak için görsel,
işitsel ve yazılı ipuçları verebilir.
İF2: Öğretmen çevre felsefesinin soruları ve problemlerine dair videolar, animas-
yonlar, haber içerikleri, bilimsel yayınlar, dizi/film/belgesel/kitap kesitleri, kamu
İçerik spotları vb. kaynaklar kullanabilir. Eğer sınıfta akıllı tahta yoksa öğretmen infogra-
fiği kendisi benzer bir şekilde karton/tahta vb. materyaller üzerine çizerek sunabilir.
İF3: Öğrencilerin canlandıracağı karakterlerin sahip olduğu özellikleri ve senaryo
içeriğini öğrenciler ya da öğretmen yazılı, görsel materyal hâline getirerek sınıftaki
tüm öğrencilere dağıtabilir, herkesin görebileceği şekilde sınıfa asabilir veya akıllı
tahta varsa canlandırma esnasında yansıtma yapabilir.
SF1: Öğretmen öğrencilerin felsefenin çevre sorunlarını bir problem olarak ele al-
masının sebeplerini balık kılçığı tekniğiyle belirlemelerini sağlayabilir.
SF2: Öğretmen öğrencilere bilgilerinin kaynağının (kendi deneyimleri, okumaları,
Süreç gördükleri haberler, sosyal medya paylaşımları, ailesinden veya akranlarından du-
yulanlar vb.) ne olduğunu ortaya çıkarmalarına yönelik bilgi kartları verebilir.
SF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye öncelik verebilir ve ek konuşma
süresi verebilir.
SF4: Öğretmen çevre felsefesi ve sorunları hakkında yapacağı kısa özetleme için
şematik düzenleyicilerden (kavram haritası, balık kılçığı vb.) yararlanabilir.
ÜF1: Öğretmen canlandırma sonunda çevre felsefesinin sorunları ve problemlerine
dair neler fark ettiklerini, neler öğrendiklerini değerlendirmek için bir ölçek (perfor-
Ürün
mans değerlendirme, gözlem kayıt formu vb.) hazırlayabilir.
ÜF2: Öğretmen öğrencilerin ürettikleri projeleri; sunum, afiş, poster, web2 araçları
kullanarak sunabileceklerini söyleyebilir.
FÖOD1: Öğretmen sınıfı oynanacak oyuna göre öğrencilerin rahat hareket edebi-
leceği bir düzene getirebilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğretmen çember tekniği için sınıfı, sıraları/masaları öğrencilerin rahat
hareket edeceği şekilde düzenleyebilir. Öğrenciler ister oturarak isterlerse ayakta
durarak bir çember meydana getirebilir.
83