Page 83 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 83

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 16

        TEMA: ÇEVRE SORUNLARI VE FELSEFE
         Etkinliğe             FEL.11.1.1. Çevre ile ilgili felsefi soru ve problemleri anlayabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    a) Çevre ile ilgili felsefi soru ve problemleri açıklar.
         Bilgi Birimleri       b) Çevre ile ilgili felsefi soru ve problemleri hayatla ilişkilendirerek değerlendirir.

         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin çevre sorunlarına ilişkin temel düzeyde bilgi ve anlayışa sahip olduk-
         Temel Kabuller        ları kabul edilmektedir.

                               Öğrenciler çevreye karşı duyarlılık geliştirme noktasında isteksiz olabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler çevre sorunlarının bireysel olarak çözülebileceğine dair inancı, gerçekçi
         İhtiyaçları           bulmayabilir. Çünkü çevre problemlerine dair çözümler büyük ölçekli olduğu için sa-
                               dece devletler bazında alınabilecek önlemlerle gerçekleşeceğini düşünüyor olabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğretmen öğrencilerin çevre teması, felsefenin çevreyi kendine problem edin-
                               mesi ve kaynağa ulaşmaları hakkında düşünmelerine yardımcı olmak için görsel,
                               işitsel ve yazılı ipuçları verebilir.
                               İF2: Öğretmen çevre felsefesinin soruları ve problemlerine dair videolar, animas-
                               yonlar,  haber  içerikleri,  bilimsel  yayınlar,  dizi/film/belgesel/kitap  kesitleri,  kamu
         İçerik                spotları vb. kaynaklar kullanabilir. Eğer sınıfta akıllı tahta yoksa öğretmen infogra-
                               fiği kendisi benzer bir şekilde karton/tahta vb. materyaller üzerine çizerek sunabilir.
                               İF3: Öğrencilerin canlandıracağı karakterlerin sahip olduğu özellikleri ve senaryo
                               içeriğini öğrenciler ya da öğretmen yazılı, görsel materyal hâline getirerek sınıftaki
                               tüm öğrencilere dağıtabilir, herkesin görebileceği şekilde sınıfa asabilir veya akıllı
                               tahta varsa canlandırma esnasında yansıtma yapabilir.
                               SF1: Öğretmen öğrencilerin felsefenin çevre sorunlarını bir problem olarak ele al-
                               masının sebeplerini balık kılçığı tekniğiyle belirlemelerini sağlayabilir.
                               SF2: Öğretmen öğrencilere bilgilerinin kaynağının (kendi deneyimleri, okumaları,
         Süreç                 gördükleri haberler, sosyal medya paylaşımları, ailesinden veya akranlarından du-
                               yulanlar vb.) ne olduğunu ortaya çıkarmalarına yönelik bilgi kartları verebilir.
                               SF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye öncelik verebilir ve ek konuşma
                               süresi verebilir.
                               SF4: Öğretmen çevre felsefesi ve sorunları hakkında yapacağı kısa özetleme için
                               şematik düzenleyicilerden (kavram haritası, balık kılçığı vb.)  yararlanabilir.
                               ÜF1: Öğretmen canlandırma sonunda çevre felsefesinin sorunları ve problemlerine
                               dair neler fark ettiklerini, neler öğrendiklerini değerlendirmek için bir ölçek (perfor-
         Ürün
                               mans değerlendirme, gözlem kayıt formu vb.) hazırlayabilir.
                               ÜF2: Öğretmen öğrencilerin ürettikleri projeleri; sunum, afiş, poster, web2 araçları
                               kullanarak sunabileceklerini söyleyebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen sınıfı oynanacak oyuna göre öğrencilerin rahat hareket edebi-
                               leceği bir düzene getirebilir.
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Öğretmen çember tekniği için sınıfı, sıraları/masaları öğrencilerin rahat
                               hareket edeceği şekilde düzenleyebilir. Öğrenciler ister oturarak isterlerse ayakta
                               durarak bir çember meydana getirebilir.



                                                                                                         83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88