Page 88 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 17

        TEMA: ÇEVRE SORUNLARI VE FELSEFE
         Etkinliğe             FEL.11.1.2. Çevre sorunlarıyla ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    a) Çevre ile ilgili felsefi problemleri çözümler.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin çevre sorunlarına ilişkin temel düzeyde bilgi ve anlayışa sahip olduk-
         Temel Kabuller        ları kabul edilmektedir.
                                 •  Öğretim süreci, okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrenci-
         Tema Bazlı Öğrenci        leri zorlayabilir.
         İhtiyaçları             •  Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici
                                   olmazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen; haber, animasyon, gazete kupürü, belgesel, dizi, film, kitap kesiti,
                               kamu spotu, karikatür, istatistiksel veriler kullanabilir.
         İçerik
                               İF2: Öğretmen rollere yönelik kostüm/aksesuar getirebilir veya öncesinde öğrenci-
                               lere bilgi vererek öğrencilerin kostüm/aksesuar getirmelerini isteyebilir.
                               SF1: Öğretmen beyin fırtınası, zihin haritası yöntemlerinden faydalanabilir.
                               SF2: Öğretmen istasyon, öğrenme galerisi tekniklerini de kullanabilir.
                               SF3: Öğretmen inisiyatif alarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere daha sade ve
                               anlaşılır olan konu içeriğini verebilir ve daha rahat çalışabileceği, anlaşabileceği
                               kişilerle grup oluşturabilir.
         Süreç                 SF4:  Öğretmen,  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrencilerin  edindikleri  bilgileri  uzman
                               gruplarında paylaşmalarına yönelik olarak dersin başında kurumların verilerinden
                               yola çıkarak oluşturdukları sunumu ipucu olarak kullanabilir.
                               SF5: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencinin uzman grupta edindiği bilgileri
                               kısa notlar haline getirmesi için akran desteği sağlayabilir, kendisi de destek vere-
                               bilir veya uzman gruptan bir öğrenci desteğe ihtiyaç duyan öğrenci anlatım yapa-
                               cağı zaman desteğe ihtiyaç duyan öğrencinin grubuna gelerek yardım sağlayabilir.
                               ÜF1: Öğrenciler; sunumu sınıfın ve okulun imkânları dâhilinde dijital platformlarda,
                               afiş, poster, resim, karikatür, broşür, el ilanı, video anlatım şeklinde de hazırlayabilirler.
         Ürün                  ÜF2: Öğrenciler, sınıfın ve okulun imkânları dâhilinde dijital platformlarda oluşturulan
                               sunumlar, afiş, resim, gazete kupürü, poster hazırlayabilirler.
                               ÜF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin kendilerini yazılı olarak ifade et-
                               melerini isteyebilir, öğrencileri öz/akran değerlendirme formları veya derecelendirme
                               ölçeğiyle değerlendirebilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğretmen yapacağı etkinlik için sınıftaki sıraları/masaları grupların ve fiziki
         Ortamı Düzenlemeleri  erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin rahat hareket edebileceği biçimde düzenleyebilir.








    88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93