Page 88 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 17
TEMA: ÇEVRE SORUNLARI VE FELSEFE
Etkinliğe FEL.11.1.2. Çevre sorunlarıyla ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Çevre ile ilgili felsefi problemleri çözümler.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin çevre sorunlarına ilişkin temel düzeyde bilgi ve anlayışa sahip olduk-
Temel Kabuller ları kabul edilmektedir.
• Öğretim süreci, okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrenci-
Tema Bazlı Öğrenci leri zorlayabilir.
İhtiyaçları • Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici
olmazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen; haber, animasyon, gazete kupürü, belgesel, dizi, film, kitap kesiti,
kamu spotu, karikatür, istatistiksel veriler kullanabilir.
İçerik
İF2: Öğretmen rollere yönelik kostüm/aksesuar getirebilir veya öncesinde öğrenci-
lere bilgi vererek öğrencilerin kostüm/aksesuar getirmelerini isteyebilir.
SF1: Öğretmen beyin fırtınası, zihin haritası yöntemlerinden faydalanabilir.
SF2: Öğretmen istasyon, öğrenme galerisi tekniklerini de kullanabilir.
SF3: Öğretmen inisiyatif alarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere daha sade ve
anlaşılır olan konu içeriğini verebilir ve daha rahat çalışabileceği, anlaşabileceği
kişilerle grup oluşturabilir.
Süreç SF4: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin edindikleri bilgileri uzman
gruplarında paylaşmalarına yönelik olarak dersin başında kurumların verilerinden
yola çıkarak oluşturdukları sunumu ipucu olarak kullanabilir.
SF5: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencinin uzman grupta edindiği bilgileri
kısa notlar haline getirmesi için akran desteği sağlayabilir, kendisi de destek vere-
bilir veya uzman gruptan bir öğrenci desteğe ihtiyaç duyan öğrenci anlatım yapa-
cağı zaman desteğe ihtiyaç duyan öğrencinin grubuna gelerek yardım sağlayabilir.
ÜF1: Öğrenciler; sunumu sınıfın ve okulun imkânları dâhilinde dijital platformlarda,
afiş, poster, resim, karikatür, broşür, el ilanı, video anlatım şeklinde de hazırlayabilirler.
Ürün ÜF2: Öğrenciler, sınıfın ve okulun imkânları dâhilinde dijital platformlarda oluşturulan
sunumlar, afiş, resim, gazete kupürü, poster hazırlayabilirler.
ÜF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin kendilerini yazılı olarak ifade et-
melerini isteyebilir, öğrencileri öz/akran değerlendirme formları veya derecelendirme
ölçeğiyle değerlendirebilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğretmen yapacağı etkinlik için sınıftaki sıraları/masaları grupların ve fiziki
Ortamı Düzenlemeleri erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin rahat hareket edebileceği biçimde düzenleyebilir.
88