Page 92 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 92
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF6: Öğretmen, birkaç öğrenciden cevap aldıktan sonra inisiyatif kullanarak des-
teğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir.
ÜF1: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin, tartışma sürecinde ortaya çı-
kan duygu ve düşüncelerini sözlü, yazılı ve çizim yaparak da ifade edebileceklerini
söyleyebilir.
Ürün ÜF2: Öğretmen, derecelendirme ölçeği hazırlayarak öğrencilere dağıtabilir. Des-
teğe ihtiyaç duyan öğrencilere ölçeği sesli şekilde okuyabilir, işaretleme yapmasın-
da yardımcı ipuçları verebilir.
ÜF3: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin kavram haritasındaki kavram-
lardan yola çıkarak kendi düşüncelerini yazılı ya da sözlü şekilde ifade edebilecek-
lerini söyleyebilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin birbirlerini net görebilmeleri ve duyabilmeleri için
çember ya da U düzeninde oturmalarını sağlayabilir. Desteğe ihtiyacı olan öğren-
ciler uygulama esnasında çember içerisinde orta kısımlara denk gelecek şekilde
oturtulabilir. Böylece önceki öğrenciler desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye örnek ola-
rak akran desteği sağlayabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD2: Öğretmen, öğrencilerin kuralları daha iyi kavraması ve unuttukları yerde
Ortamı Düzenlemeleri
kolayca hatırlatma yapılabilmesi için kuralların görselleri ve yazılı materyalleri her-
kes tarafından görülebilen bir yere asabilir.
FÖOD3: Her öğrencinin düşüncesini ifade edebilmesi ile karşılıklı bu düşünceleri
tartışabilmeleri için öğretmen büyük çember grubunu küçük çember gruplarına
ayırabilir.
92