Page 97 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 97
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 19
TEMA: TEKNOLOJİ VE HAYAT
Etkinliğe FEL.11.2.2. Teknoloji ve hayat ilişkisiyle ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Teknoloji ve hayat ilişkisiyle ilgili görüş ve argüman oluşturur.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin teknoloji sorunlarına ilişkin temel düzeyde bilgi ve anlayışa sahip ol-
Temel Kabuller dukları kabul edilmektedir.
Öğrenciler, teknoloji ve hayat ilişkisi konusundaki felsefi düşünceleri anlamak ve
tartışmakta zorlanabilirler.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler, teknoloji bağlamında aksiyolojik problemleri analiz etmekte zorlana-
İhtiyaçları bilirler.
Öğrenciler, kendi düşüncelerini, analizlerini ve yorumlarını ifade etmekte zorlana-
bilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen konuya yönelik; video animasyon, dizi/film kesiti vb. içerikler kulla-
nabilir.
İF2: Öğretmen öğrencilere tartışma sürecinde sorulara ve konuya yönelik görsel/
İçerik
işitsel içerikler sunarak ipucu sağlayabilir.
İF3: Öğretmen sınıfın imkânları dahilinde görsel/işitsel materyaller de kullanabilir.
(Dizi/film kesitleri, animasyonlar, kamu spotları vb.)
SF1: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler kendilerini sözlü ya da yazılı olarak ifade
edebilirler.
SF2: Öğretmen sınıfın durumuna göre Sokratik Tartışmayı küçüp gruplar halinde
Süreç yapabilir.
SF3: Öğrencilerin ilgi ve yeterlilikleri doğrultusunda öğretmen yönlendirmesi yapı-
larak uygun alanlarda çalışmaları sağlanabilir.
SF4: Öğretmen inisiyatif alarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir. Desteğe
ihtiyaç duyan öğrencilere ek süre verebilir.
ÜF1: Öğretmen öğrencilerin teknolojinin değerler üzerindeki etkisini o öğrenme
merkezine ait konuya ilişkin bakış açısından tartışmalarının sonucunda ortaya çı-
Ürün
kan fikirleri; sözlü, görsel ve yazılı şekilde sunabileceklerini söyleyebilir.
ÜF2: Öğretmen öğrencilere canlandırma ile birlikte rapor oluşturma, sunum yap-
ma, afiş/poster hazırlama, çizim yapma gibi seçenekler de sunabilir.
FÖOD1: Öğretmen oluşturacağı öğrenme merkezleri için öğrencilerin daha rahat
çalışacağı şekilde sıraları/masaları düzenleyebilir, ayrıca fiziki erişim konusunda
Fiziksel Öğrenme sınırlılık yaşayan öğrenciler için grup yerleşmelerinin aralarında rahat hareket ede-
Ortamı Düzenlemeleri bilecekleri boşluklar oluşturabilir.
FÖOD2: Öğretmen öğrencilerin daha rahat şekilde canlandırma yapabilmesi için
grup yerleşmelerini ve sıraları/masaları düzenleyebilir.
97