Page 97 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 97

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 19

        TEMA: TEKNOLOJİ VE HAYAT
         Etkinliğe             FEL.11.2.2. Teknoloji ve hayat ilişkisiyle ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    b) Teknoloji ve hayat ilişkisiyle ilgili görüş ve argüman oluşturur.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin teknoloji sorunlarına ilişkin temel düzeyde bilgi ve anlayışa sahip ol-
         Temel Kabuller        dukları kabul edilmektedir.
                               Öğrenciler, teknoloji ve hayat ilişkisi konusundaki felsefi düşünceleri anlamak ve
                               tartışmakta zorlanabilirler.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler, teknoloji bağlamında aksiyolojik problemleri analiz etmekte zorlana-
         İhtiyaçları           bilirler.
                               Öğrenciler, kendi düşüncelerini, analizlerini ve yorumlarını ifade etmekte zorlana-
                               bilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen konuya yönelik; video animasyon, dizi/film kesiti vb. içerikler kulla-
                               nabilir.
                               İF2: Öğretmen öğrencilere tartışma sürecinde sorulara ve konuya yönelik görsel/
         İçerik
                               işitsel içerikler sunarak ipucu sağlayabilir.
                               İF3: Öğretmen sınıfın imkânları dahilinde görsel/işitsel materyaller de kullanabilir.
                               (Dizi/film kesitleri, animasyonlar, kamu spotları vb.)
                               SF1: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler kendilerini sözlü ya da yazılı olarak ifade
                               edebilirler.
                               SF2: Öğretmen sınıfın durumuna göre Sokratik Tartışmayı küçüp gruplar halinde
         Süreç                 yapabilir.
                               SF3: Öğrencilerin ilgi ve yeterlilikleri doğrultusunda öğretmen yönlendirmesi yapı-
                               larak uygun alanlarda çalışmaları sağlanabilir.
                               SF4: Öğretmen inisiyatif alarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir. Desteğe
                               ihtiyaç duyan öğrencilere ek süre verebilir.
                               ÜF1:  Öğretmen  öğrencilerin  teknolojinin  değerler  üzerindeki  etkisini  o  öğrenme
                               merkezine ait konuya ilişkin bakış açısından tartışmalarının sonucunda ortaya çı-
         Ürün
                               kan fikirleri; sözlü, görsel ve yazılı şekilde sunabileceklerini söyleyebilir.
                               ÜF2: Öğretmen öğrencilere canlandırma ile birlikte rapor oluşturma, sunum yap-
                               ma, afiş/poster hazırlama, çizim yapma gibi seçenekler de sunabilir.

                               FÖOD1: Öğretmen oluşturacağı öğrenme merkezleri için öğrencilerin daha rahat
                               çalışacağı  şekilde  sıraları/masaları  düzenleyebilir,  ayrıca  fiziki  erişim  konusunda
         Fiziksel Öğrenme      sınırlılık yaşayan öğrenciler için grup yerleşmelerinin aralarında rahat hareket ede-
         Ortamı Düzenlemeleri  bilecekleri boşluklar oluşturabilir.
                               FÖOD2: Öğretmen öğrencilerin daha rahat şekilde canlandırma yapabilmesi için
                               grup yerleşmelerini ve sıraları/masaları düzenleyebilir.


                                                                                                         97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102