Page 102 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 102

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 •  Aydınlanma dönemi akıl-inanç arasındaki ilişkiyi nasıl şekillendirmiştir?
                               2. Kültürel Bağlam Merkezi: Öğrencilere Batı ve Doğu felsefesindeki akıl-inanç iliş-
                               kisi üzerine karşılaştırmalı bilgi kartları verilir (İF3). Bu kartlar üzerinden aşağıdaki
                               soruları tartışırlar:

                                 •  Batı felsefesi ve Doğu felsefesi akıl-inanç ilişkisine nasıl yaklaşır?
                                 •  Farklı dinler akıl-inanç ilişkisini nasıl yorumlar?
                               3.  Düşünsel  Bağlam  Merkezi:  Öğrencilere  rasyonalizm,  empirizm  ve  egzistansi-
                               yalizmin akıl-inanç ilişkisine dair görüşlerinin özetlendiği bir tablo verilir (İF3). Bu
                               tablo üzerinden aşağıdaki soruları tartışırlar:
                                 •  Rasyonalizm ve empirizm akıl-inanç ilişkisine nasıl bakar?
                                 •  Egzistansiyalizm akıl-inanç ilişkisini nasıl değerlendirir?
                               4. Yaşantısal Bağlam Merkezi: Öğrencilere kişisel deneyimler ve toplumsal olay-
                               larla ilgili örnek olaylar verilir (İF3). Bu örnek olaylar üzerinden aşağıdaki soruları
                               tartışırlar:

                                 •  Kendi yaşamınızda akıl-inanç arasındaki ilişkiyi nasıl deneyimliyorsunuz?
                                 •  Toplumumuzda akıl-inanç arasındaki ilişki nasıl yansıtılıyor?
                                  Örnek Olay 1: Kişisel Deneyim
                                  Bir  öğrenci  dinî  inancını  sorguladığında  akıl  yoluyla  bazı  sorular  sormaya
                                  başlar. İnancını akıl yoluyla temellendirmeye çalışırken karşılaştığı zorluklar
                                  üzerinde düşünür.
                                  Örnek Olay 2: Toplumsal Olay
                                  Bir toplumda dinî inançlar ve bilimsel gelişmeler arasında çatışmalar yaşanır.
                                  Bu çatışmaların toplumsal yansımaları ve çözüm yolları üzerinde tartışılır.

                               Öğretmen her grubun öğrenme merkezinde öğrendiklerini ve tartıştıkları soruların
                               sonuçlarını sınıfa sunmalarını ister (ÜF1).

         Değerlendirme         Öğretmen sunumları ve tartışmaları özetler. Öğrencilerden akıl-inanç ilişkisi ile ilgili
                               yaşantı örneklerini sınıfta paylaşımları istenir. Bu süreçte soru-cevap yöntemi kul-
                               lanılarak tartışma yapılır. Öğretmen dersin sonunda her grubun hazırlamış olduğu
                               sunumları  toplar ve değerlendirir (ÜF2).
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
                                   ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama. (Dijital kopyalar, interak-
                                   tif uygulamalar vb.).




    102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107