Page 99 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 99

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                    “Teknoloji olmazsa insanlık gelişir mi ?” gibi temel “Evet/Hayır” soruları ile baş-
                                   latır (İF2).
                               Daha sonra aşağıda örnekleri verilen sorular ile tartışmayı derinlemesine devam
                               ettirir.

                                    “Akıllı telefonlar ve sosyal medya aile içi ilişkileri nasıl etkiliyor?”
                                    “Teknolojiyi kullanırken insanlar arası bağları korumak için ne gibi adımlar atı-
                                   labilir?”
                                    “Sosyal medyada gördüğümüz hayatlar gerçek hayatımızı nasıl etkiliyor?”
                                    “Teknoloji bizi daha bağlantılı hale getirirken neden bazen daha yalnız hissedi-
                                   yoruz?”
                                    “Teknoloji kullanımı ve yalnızlık arasında sizce nasıl bir ilişki var?”
                               Tartışma sonladığında öğretmen “Öğrenme Merkezleri Tekniğini” öğrencilere tanı-
                               tır ve her merkezin temsil ettiği düşünce tarzını açıklar. Öğrencileri ilgileri ve perfor-
                               manslarına göre gruplara ayırır, her gruba farklı bir soru cümlesi verir. Bu bağlamda
                               4 öğrenme merkezi oluşturur (SF3). Bunlar; “teknoloji ve mahremiyet, teknoloji ve aile
                               ilişkileri, teknoloji ve gerçeklik algısı, teknoloji ve yalnızlaşma” şeklindedir. Daha son-
                               ra öğrencileri ilgilerine göre sınıfın köşelerinde yer alan gruplara yerleştirir (FÖOD1).
                               Öğretmen, her bir öğrenme merkezine konu ile ilgili daha önceden hazırlamış olduğu
                               olumlu ve olumsuz örnekleri içeren basılı materyalleri/dokümanları verir (İF3). Grup-
                               ların, teknolojinin değerler üzerindeki etkisini bulundukları öğrenme merkezine ait
                               konuya ilişkin bakış açısından tartışmalarını ve  konuya ilişkin bakış açısını yansıtan
                               sonuçlara ulaşmalarını ister (ÜF1).
                               2.DERS

                               Sonrasında da öğrencilere konu ile ilgili hızlı bir şekilde bir canlandırma yapmaları-
                               nı ister ve kendi içlerinde rol dağılımı yapmaları gerektiğini söyler. Bu canlandırma
         Değerlendirme         sürecinin planlanması için öğrencilere 7-8 dakika süre verir. Öğrencilerin yapacak-
                               ları canlandırmaları ise maksimum 3-4 dakika ile sınırlandırır (SF4). Her bir öğren-
                               me  merkezi  canlandırmasını  yaptıktan  sonra  diğer  merkezlere  konu  hakkındaki
                               görüşleri sorulur ve konunun çerçevesi genişletilir. Bütün merkezlerin canlandırma
                               etkinlikleri bittikten sonra etkinlik sona erer (ÜF2, FÖOD2).

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma.
                                 •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
         Kullanılan Evrensel       ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme.


                                                                                                         99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104