Page 99 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 99
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
“Teknoloji olmazsa insanlık gelişir mi ?” gibi temel “Evet/Hayır” soruları ile baş-
latır (İF2).
Daha sonra aşağıda örnekleri verilen sorular ile tartışmayı derinlemesine devam
ettirir.
“Akıllı telefonlar ve sosyal medya aile içi ilişkileri nasıl etkiliyor?”
“Teknolojiyi kullanırken insanlar arası bağları korumak için ne gibi adımlar atı-
labilir?”
“Sosyal medyada gördüğümüz hayatlar gerçek hayatımızı nasıl etkiliyor?”
“Teknoloji bizi daha bağlantılı hale getirirken neden bazen daha yalnız hissedi-
yoruz?”
“Teknoloji kullanımı ve yalnızlık arasında sizce nasıl bir ilişki var?”
Tartışma sonladığında öğretmen “Öğrenme Merkezleri Tekniğini” öğrencilere tanı-
tır ve her merkezin temsil ettiği düşünce tarzını açıklar. Öğrencileri ilgileri ve perfor-
manslarına göre gruplara ayırır, her gruba farklı bir soru cümlesi verir. Bu bağlamda
4 öğrenme merkezi oluşturur (SF3). Bunlar; “teknoloji ve mahremiyet, teknoloji ve aile
ilişkileri, teknoloji ve gerçeklik algısı, teknoloji ve yalnızlaşma” şeklindedir. Daha son-
ra öğrencileri ilgilerine göre sınıfın köşelerinde yer alan gruplara yerleştirir (FÖOD1).
Öğretmen, her bir öğrenme merkezine konu ile ilgili daha önceden hazırlamış olduğu
olumlu ve olumsuz örnekleri içeren basılı materyalleri/dokümanları verir (İF3). Grup-
ların, teknolojinin değerler üzerindeki etkisini bulundukları öğrenme merkezine ait
konuya ilişkin bakış açısından tartışmalarını ve konuya ilişkin bakış açısını yansıtan
sonuçlara ulaşmalarını ister (ÜF1).
2.DERS
Sonrasında da öğrencilere konu ile ilgili hızlı bir şekilde bir canlandırma yapmaları-
nı ister ve kendi içlerinde rol dağılımı yapmaları gerektiğini söyler. Bu canlandırma
Değerlendirme sürecinin planlanması için öğrencilere 7-8 dakika süre verir. Öğrencilerin yapacak-
ları canlandırmaları ise maksimum 3-4 dakika ile sınırlandırır (SF4). Her bir öğren-
me merkezi canlandırmasını yaptıktan sonra diğer merkezlere konu hakkındaki
görüşleri sorulur ve konunun çerçevesi genişletilir. Bütün merkezlerin canlandırma
etkinlikleri bittikten sonra etkinlik sona erer (ÜF2, FÖOD2).
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma.
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Uzatılmış zaman, alternatif
Kullanılan Evrensel ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme.
99