Page 100 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 100
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 20
TEMA: AKIL - İNANÇ
Etkinliğe FEL.11.3.1. Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili felsefi soru ve problemleri anlayabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili felsefi soru ve problemleri açıklar.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin din felsefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri kabul edil-
Temel Kabuller mektedir.
• Öğretim süreci okuduğunu anlamakta ve kendini ifade etmekte zorlanan öğ-
Tema Bazlı Öğrenci rencileri zorlayabilir.
İhtiyaçları • Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici
olmazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen soru veya sorularını dijital platformlardan yazarak öğrencilere yan-
sıtabilir ve soruya tüm öğrencilerden cevap alabilir. Sözel olarak cevap vermekte
zorlanan öğrenciler cevabını tahtaya ya da kâğıda yazarak da verebilir.
İF2: Öğretmen hikâyeyi anlatırken kitabın özetini tahtaya yansıtabilir veya anlat-
İçerik
mak yerine kitabın video özetlerinden birini izletebilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğ-
renciye metnin bir örneğinin çıktısı verilebilir.
İF3: Öğretmen öğrenme merkezinin konusuna yönelik video, kitap kesiti, görsel,
animasyon, makale, dergi gibi içerikler de kullanabilir.
SF1: Öğretmen akıl-inanç kavramlarını tanıtmak, aralarındaki temel farklar ve iliş-
kiyi genel hatlarıyla açıklamak için şematik düzenleyici kullanabilir.
SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için metindeki (Hay bin Yakzan)
Süreç akıl-kavramlarının ve bu kavramların arasındaki ilişkilerle ilgili anahtar kavramla-
rın yer aldığı yapılandırılmış çalışma kağıdı hazırlayabilir.
SF3: Öğretmen öğrencilerin akıl-inanç ilişkisini derinlemesine kavrayabilmeleri için
öncelikle akıl-inanç ilişkisi ile ilgili tartışmalara zemin oluşturan tarihsel, kültürel,
düşünsel ve yaşamsal bağlamlar hakkında beyin fırtınası tekniğini veya soru-cevap
yöntemini kullanmalarını isteyebilir.
ÜF1: Öğretmen öğrencilerin sunumlarını hazırlarken şematik düzenleyicilerden ya-
Ürün rarlanabileceklerini, görsel veya yazılı bir metin hazırlayabileceklerini söyleyebilir.
ÜF2: Öğretmen değerlendirme sürecinde öz veya akran değerlendirme formu kul-
lanabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğretmen sınıftaki masaları/sıraları grupların rahat hareket edebileceği
Ortamı Düzenlemeleri şekilde düzenleyebilir.
100