Page 100 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 100

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 20

        TEMA: AKIL - İNANÇ
         Etkinliğe             FEL.11.3.1. Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili felsefi soru ve problemleri anlayabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    a) Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili felsefi soru ve problemleri açıklar.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin  din  felsefesinin  temel  kavram  ve  problemlerini  bildikleri  kabul  edil-
         Temel Kabuller        mektedir.
                                 •  Öğretim süreci okuduğunu anlamakta ve kendini ifade etmekte zorlanan öğ-
         Tema Bazlı Öğrenci        rencileri zorlayabilir.
         İhtiyaçları             •  Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici
                                   olmazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğretmen soru veya sorularını dijital platformlardan yazarak öğrencilere yan-
                               sıtabilir ve soruya tüm öğrencilerden cevap alabilir. Sözel olarak cevap vermekte
                               zorlanan öğrenciler cevabını tahtaya ya da kâğıda yazarak da verebilir.
                               İF2: Öğretmen hikâyeyi anlatırken kitabın özetini tahtaya yansıtabilir veya anlat-
         İçerik
                               mak yerine kitabın video özetlerinden birini izletebilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğ-
                               renciye metnin bir örneğinin çıktısı verilebilir.

                               İF3:  Öğretmen  öğrenme  merkezinin  konusuna  yönelik  video,  kitap  kesiti,  görsel,
                               animasyon, makale, dergi gibi içerikler de kullanabilir.

                               SF1: Öğretmen akıl-inanç kavramlarını tanıtmak, aralarındaki temel farklar ve iliş-
                               kiyi genel hatlarıyla açıklamak için şematik düzenleyici kullanabilir.

                               SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için metindeki (Hay bin Yakzan)
         Süreç                 akıl-kavramlarının ve bu kavramların arasındaki ilişkilerle ilgili anahtar kavramla-
                               rın yer aldığı yapılandırılmış çalışma kağıdı hazırlayabilir.
                               SF3: Öğretmen öğrencilerin akıl-inanç ilişkisini derinlemesine kavrayabilmeleri için
                               öncelikle akıl-inanç ilişkisi ile ilgili tartışmalara zemin oluşturan tarihsel, kültürel,
                               düşünsel ve yaşamsal bağlamlar hakkında beyin fırtınası tekniğini veya soru-cevap
                               yöntemini kullanmalarını isteyebilir.
                               ÜF1: Öğretmen öğrencilerin sunumlarını hazırlarken şematik düzenleyicilerden ya-
         Ürün                  rarlanabileceklerini, görsel veya yazılı bir metin hazırlayabileceklerini söyleyebilir.
                               ÜF2: Öğretmen değerlendirme sürecinde öz veya akran değerlendirme formu kul-
                               lanabilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğretmen sınıftaki masaları/sıraları grupların rahat hareket edebileceği
         Ortamı Düzenlemeleri  şekilde düzenleyebilir.










    100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105