Page 84 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 84

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Çevre Kahramanları
         Konu                  Çevre Sorunları ve Felsefe
                               a) Çevre ile ilgili felsefi soru ve problemleri açıklar.
         Öğrenme Hedefleri
                               b) Çevre ile ilgili felsefi soru ve problemleri hayatla ilişkilendirerek değerlendirir.

                                 •  Akıllı tahta
                                 •  Normal tahta
                                 •  İnfografik
         Materyaller
                                 •  Örnek senaryo
                                 •  Kostüm
                                 •  Öz Değerlendirme Formu

         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte, infografik, soru - cevap, çember tekniği, rol yapma ve proje hazırlama
                               yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.

                               Grafik Düzenleyici: Öğretmen tahtayı ikiye bölerek felsefenin bu konuyu bir prob-
                               lem olarak ele almasının sebebinin neler olabileceğine dair soruya cevaplar alır.

                               İnfografik: Öğretmen öğrencilere çevre hakkında çeşitli felsefi sorular ve bu konu-
                               daki problemlere dair infografikte sunduğu bilgileri sözlü ve görsel olarak aktarır.

                               Soru - Cevap: Felsefenin çevre sorunları konusunu bir problem olarak ele almasının
                               sebebini soru-cevap yöntemiyle işler.

                               Çember Tekniği: Öğretmen öğrencilerin çevre problemlerine detaylı bir şekilde ba-
         Etkinlik Açıklaması   kıp nedenlerinin, boyutlarının ve gelecekteki etkilerinin nasıl olacağına dair düşü-
                               nüp tartışmaları için çember tekniği kullanır.
                               Proje Hazırlama: Öğretmen öğrencilerden ülkemizin çevre problemlerine dair faa-
                               liyetlerini araştırmasını, hangi çevre sorununa hangi çözümlerin üretildiğini, hangi
                               kurumların hangi projeleri ürettiklerini araştırmalarını ve bu araştırmaya yönelik
                               bir rapor sunmalarını ister. Ayrıca öğrencilerden okul ve çevresine dair gördükleri
                               çevre problemlerini araştırıp çözüm üretmeleri istenir. Oluşturdukları raporları öğ-
                               retmen değerlendirir. Gerekli ve uygulanabilir gördüklerini okul idaresi ile paylaşıp
                               bir okul projesine dönüştürürler.
                               Öz Değerlendirme Formu: Öğretmen çemberde yapılan tartışmanın ardından öğ-
                               rencilerin kendilerini değerlendirmesi için bu formu kullanır.
                               1.DERS

                               Öğretmen sınıfa girip selamlaştıktan sonra yılın ilk temasının “Çevre Sorunları ve
                               Felsefe” olduğunu söyler. Ardından öğrencilere felsefenin bu konuyu bir problem
                               olarak ele almasının sebebinin ne olabileceğine dair bir soru sorar. Öğretmen tah-
         Uygulama Süreci       tayı  ikiye  böler.  İlk  kısma  geçip  soru-cevap  yöntemini  kullanarak  öğrencilerden
                               gelen  cevapları  anahtar  kelimeler  şeklinde  tahtada  ilgili  bölüme  yazar  (SF1).Bu
                               şekilde çocukların derse olan ilgilerini çekmekle birlikte felsefenin çevreyi kendine
                               problem edinmesinin gerekçelerinin neler olabileceği üzerine düşünmelerini sağlar
                               (İF1).  Akranlarından gelen farklı cevaplarla birlikte çevre konusuna dair çok yönlü


    84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89