Page 84 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 84
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Çevre Kahramanları
Konu Çevre Sorunları ve Felsefe
a) Çevre ile ilgili felsefi soru ve problemleri açıklar.
Öğrenme Hedefleri
b) Çevre ile ilgili felsefi soru ve problemleri hayatla ilişkilendirerek değerlendirir.
• Akıllı tahta
• Normal tahta
• İnfografik
Materyaller
• Örnek senaryo
• Kostüm
• Öz Değerlendirme Formu
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte, infografik, soru - cevap, çember tekniği, rol yapma ve proje hazırlama
yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Grafik Düzenleyici: Öğretmen tahtayı ikiye bölerek felsefenin bu konuyu bir prob-
lem olarak ele almasının sebebinin neler olabileceğine dair soruya cevaplar alır.
İnfografik: Öğretmen öğrencilere çevre hakkında çeşitli felsefi sorular ve bu konu-
daki problemlere dair infografikte sunduğu bilgileri sözlü ve görsel olarak aktarır.
Soru - Cevap: Felsefenin çevre sorunları konusunu bir problem olarak ele almasının
sebebini soru-cevap yöntemiyle işler.
Çember Tekniği: Öğretmen öğrencilerin çevre problemlerine detaylı bir şekilde ba-
Etkinlik Açıklaması kıp nedenlerinin, boyutlarının ve gelecekteki etkilerinin nasıl olacağına dair düşü-
nüp tartışmaları için çember tekniği kullanır.
Proje Hazırlama: Öğretmen öğrencilerden ülkemizin çevre problemlerine dair faa-
liyetlerini araştırmasını, hangi çevre sorununa hangi çözümlerin üretildiğini, hangi
kurumların hangi projeleri ürettiklerini araştırmalarını ve bu araştırmaya yönelik
bir rapor sunmalarını ister. Ayrıca öğrencilerden okul ve çevresine dair gördükleri
çevre problemlerini araştırıp çözüm üretmeleri istenir. Oluşturdukları raporları öğ-
retmen değerlendirir. Gerekli ve uygulanabilir gördüklerini okul idaresi ile paylaşıp
bir okul projesine dönüştürürler.
Öz Değerlendirme Formu: Öğretmen çemberde yapılan tartışmanın ardından öğ-
rencilerin kendilerini değerlendirmesi için bu formu kullanır.
1.DERS
Öğretmen sınıfa girip selamlaştıktan sonra yılın ilk temasının “Çevre Sorunları ve
Felsefe” olduğunu söyler. Ardından öğrencilere felsefenin bu konuyu bir problem
olarak ele almasının sebebinin ne olabileceğine dair bir soru sorar. Öğretmen tah-
Uygulama Süreci tayı ikiye böler. İlk kısma geçip soru-cevap yöntemini kullanarak öğrencilerden
gelen cevapları anahtar kelimeler şeklinde tahtada ilgili bölüme yazar (SF1).Bu
şekilde çocukların derse olan ilgilerini çekmekle birlikte felsefenin çevreyi kendine
problem edinmesinin gerekçelerinin neler olabileceği üzerine düşünmelerini sağlar
(İF1). Akranlarından gelen farklı cevaplarla birlikte çevre konusuna dair çok yönlü
84