Page 108 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 108

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Tartışma Soruları:
                                 •  Hangi filozofların akıl-inanç ilişkisi görüşleri birbirine benzerdir?

                                 •  Hangi filozoflar akıl ve inanç ilişkisini irrasyonel bulmaktadır?
                                 •  Akıl ve gönül ilişkisinde siz hangi filozofun görüşlerini kendinize daha yakın bulu-
                                   yorsunuz?
                               Öğrenciler hazırlamış oldukları zihin haritalarını ve okuma çemberlerinde yaptık-
                               ları tartışmaları kullanarak soruları sözlü olarak cevaplarlar (SF4). Yazılı olarak da
                               cevaplarını defterlerine not ederler.

                               Öğrencilerden filozofların akıl ve inanç görüşlerini karşılaştıran ve kendi düşüncele-
                               rini ifade eden bir kompozisyon yazmaları ödev olarak istenir (ÜF3).
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama.

                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma.
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
         Kullanılan Evrensel       nekleri sunma.
         Tasarım Ögeleri         •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
                                   ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
                                   larına uygun hedefler belirleme.




























    108
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113