Page 108 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 108
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Tartışma Soruları:
• Hangi filozofların akıl-inanç ilişkisi görüşleri birbirine benzerdir?
• Hangi filozoflar akıl ve inanç ilişkisini irrasyonel bulmaktadır?
• Akıl ve gönül ilişkisinde siz hangi filozofun görüşlerini kendinize daha yakın bulu-
yorsunuz?
Öğrenciler hazırlamış oldukları zihin haritalarını ve okuma çemberlerinde yaptık-
ları tartışmaları kullanarak soruları sözlü olarak cevaplarlar (SF4). Yazılı olarak da
cevaplarını defterlerine not ederler.
Öğrencilerden filozofların akıl ve inanç görüşlerini karşılaştıran ve kendi düşüncele-
rini ifade eden bir kompozisyon yazmaları ödev olarak istenir (ÜF3).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
Kullanılan Evrensel nekleri sunma.
Tasarım Ögeleri • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Uzatılmış zaman, alternatif
ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
larına uygun hedefler belirleme.
108