Page 113 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 113

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               rın olduğu kağıdı her öğrencinin imzalamasını ister.  Bu şekilde öğrenme sözleşmesi
                               gerçekleşmiş olur.
                               2.DERS
                               Farklı görüşlerin ifade edilmesi: Her grup sırasıyla kendi görüşlerini sunar. Grup-
                               lara görüşlerini sunması için 5-6 dakika süre verilir (SF6). Bir grup sunumunu ger-
                               çekleştirirken diğer gruplar anlamadıkları ya da merak ettikleri noktaları not eder.
                               Eleştirel  düşünme  ve  analiz:  Sunum  yapan  grup  sunumunu  bitirdikten  sonra  di-
                               ğerleri sorularını sorar ve eleştirilerini getirir. Sunum yapan grup diğer grupların
                               argümanlarına yanıt verir. Öğretmen öğrencilerin birbirlerine sundukları kanıtları,
                               objektif değerlendirmelerini ve mantıklı sonuçlara bağlamalarını ister. Öğretmen
                               tartışmanın  konu  kapsamından  çıkmaması  için  gerekli  yerlerde  müdahale  ede-
                               bilir, sorular eksik olduğunda tartışmayı yönlendirebilir. Aynı zamanda öğretmen
                               grupların savunduğu argümanların filozofların orijinal görüşlerine ne kadar sadık
                               kaldığını,  kavramların  doğru  ve  yerinde  kullanılıp  kullanılmadığını  değerlendirir.
                               Öğretmen son olarak her gruptan bir temsilci seçip kendi grubunun en önemli çıka-
                               rımlarını özetlemelerini sağlayarak tartışmayı sonlandırır.

                               Geri  bildirim  ve  değerlendirme:  Öğretmen  tartışma  sonunda  öğrencilerin  ortaya
                               koyduğu sunumları ve argümanları değerlendirir. Sınıf etkileşimlerinde sözlü/sözsüz
                               iletişimin uygun yollarının kullanılması ve iletişim engellerinin fark edilerek nasıl or-
                               tadan kaldırılabileceğinin değerlendirilmesi yönünde öğrencilere geri bildirim verir.
                               Öğretmen öğrencilere, “…. isimli filozofun akıl-inanç ilişkisi hakkındaki görüşleriyle
                               ilgili olarak ikisi doğru biri yanlış olan üç adet argüman yazınız.” yönergesini verir
                               (ÜF2). Öğrencilerin Tertullianus, Augustinus, Fârâbî, Gazali, Yusuf Has Hacip, Hacı
                               Bektaş Veli, Mevlana, Aşık Paşa veya Kierkegaard isimli filozoflardan birini seçe-
         Değerlendirme         rek  yönergeyi  kağıtlara  uygulamalarını  ister.  Öğretmen  bazı  öğrencileri  seçerek
                               üçer adet argümanını yanlış olanı belirtmeden sınıfla paylaşmalarını ister. Sınıftan
                               yanlış olanı bulmalarını ister. Yanıtların ardından öğrenciler neden belirli bir cevabı
                               doğru veya yanlış olarak seçtiklerini tartışarak akıl-inanç ilişkisine dair anlayışlarını
                               daha da pekiştirebilirler.
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
                                   ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).






                                                                                                         113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118