Page 113 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 113
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
rın olduğu kağıdı her öğrencinin imzalamasını ister. Bu şekilde öğrenme sözleşmesi
gerçekleşmiş olur.
2.DERS
Farklı görüşlerin ifade edilmesi: Her grup sırasıyla kendi görüşlerini sunar. Grup-
lara görüşlerini sunması için 5-6 dakika süre verilir (SF6). Bir grup sunumunu ger-
çekleştirirken diğer gruplar anlamadıkları ya da merak ettikleri noktaları not eder.
Eleştirel düşünme ve analiz: Sunum yapan grup sunumunu bitirdikten sonra di-
ğerleri sorularını sorar ve eleştirilerini getirir. Sunum yapan grup diğer grupların
argümanlarına yanıt verir. Öğretmen öğrencilerin birbirlerine sundukları kanıtları,
objektif değerlendirmelerini ve mantıklı sonuçlara bağlamalarını ister. Öğretmen
tartışmanın konu kapsamından çıkmaması için gerekli yerlerde müdahale ede-
bilir, sorular eksik olduğunda tartışmayı yönlendirebilir. Aynı zamanda öğretmen
grupların savunduğu argümanların filozofların orijinal görüşlerine ne kadar sadık
kaldığını, kavramların doğru ve yerinde kullanılıp kullanılmadığını değerlendirir.
Öğretmen son olarak her gruptan bir temsilci seçip kendi grubunun en önemli çıka-
rımlarını özetlemelerini sağlayarak tartışmayı sonlandırır.
Geri bildirim ve değerlendirme: Öğretmen tartışma sonunda öğrencilerin ortaya
koyduğu sunumları ve argümanları değerlendirir. Sınıf etkileşimlerinde sözlü/sözsüz
iletişimin uygun yollarının kullanılması ve iletişim engellerinin fark edilerek nasıl or-
tadan kaldırılabileceğinin değerlendirilmesi yönünde öğrencilere geri bildirim verir.
Öğretmen öğrencilere, “…. isimli filozofun akıl-inanç ilişkisi hakkındaki görüşleriyle
ilgili olarak ikisi doğru biri yanlış olan üç adet argüman yazınız.” yönergesini verir
(ÜF2). Öğrencilerin Tertullianus, Augustinus, Fârâbî, Gazali, Yusuf Has Hacip, Hacı
Bektaş Veli, Mevlana, Aşık Paşa veya Kierkegaard isimli filozoflardan birini seçe-
Değerlendirme rek yönergeyi kağıtlara uygulamalarını ister. Öğretmen bazı öğrencileri seçerek
üçer adet argümanını yanlış olanı belirtmeden sınıfla paylaşmalarını ister. Sınıftan
yanlış olanı bulmalarını ister. Yanıtların ardından öğrenciler neden belirli bir cevabı
doğru veya yanlış olarak seçtiklerini tartışarak akıl-inanç ilişkisine dair anlayışlarını
daha da pekiştirebilirler.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma.
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Uzatılmış zaman, alternatif
ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
113