Page 118 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 118

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 24

        TEMA: EDEBİYAT VE FELSEFE
         Etkinliğe             FEL.11.4.2. Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    a) Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi problemleri çözümler.
         Bilgi Birimleri
                               Öğrencilerin edebiyat ve sanat kavramlarını, edebî metin türlerini, estetik ve sanat
         Ön Koşul Beceriler/   felsefesinin temel kavram ve problemleri ile dil, düşünce ve mantık ilişkisini bildikleri
         Temel Kabuller
                               kabul edilmektedir.
                               Edebiyata ilgi duymayan öğrencilerin edebi eserleri inceleme çalışmasına katılımı
         Tema Bazlı Öğrenci    yüzeysel  olabilir.  Bu  noktada  eser  türlerinden  kendilerine  en  yakın  hissettiklerini
         İhtiyaçları
                               seçmeleri sağlanabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen derse edebi ve felsefi metin getirip okuyabilir, edebi ve felsefi meti-
                               ne örnek bir video izletebilir veya sesli kitap dinletebilir.
         İçerik                İF2:  Öğretmen  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrencilere  tahtaya  yazacağı  alıntıyı  çıktı
                               olarak verebilir ve çıktı sayfasına alıntı sonunda soracağı soruya yönelik ipuçları
                               ekleyebilir. Ayrıca öğretmen desteğe ihtiyaç öğrencilere akran desteği sağlayabilir.
                               SF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere grup içinde çalışacak konuları ve
                               grup çalışmasında izleyeceği adımları açıklayan yönerge kartları verebilir. Ayrıca
                               öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere sözel ipuçları verebilir.
                               SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere vereceği metinlerde öğrencile-
         Süreç                 rin analiz etmesine yönelik kısımları kalın/italik/renkli şekilde yazabilir, öğrencilere
                               kendisi okuyabilir veya bir arkadaşının okumasını sağlayabilir.
                               SF3: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencileri uyumlu ça-
                               lıştığı akranlarıyla eşleştirebilir.
                               SF4: Öğretmen öğrencilerden kavram haritası, şematik düzenleyici kullanmalarını
                               isteyebilir.
                               ÜF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere metin inceleme tablosunu nasıl
                               dolduracaklarına yönelik bilgi kartları verebilir ve akran desteği sağlayabilir.
         Ürün
                               ÜF2: Öğretmen öğrencilerden bir edebî bir de felsefi metin bulmalarını ve metin
                               inceleme tablosundan, kontrol listesinden yararlanarak  kendi değerlendirme ve
                               analizlerini yapmalarını isteyebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen Jigsaw tekniği etkinliği için sıraları/masaları fiziki erişimde sı-
                               nırlılık yaşayan öğrencilerin rahat hareket edebileceği şekilde düzenleyebilir.
                               FÖOD2: Öğretmen uzman grupları oluşturmak için sınıftaki  sıraları/masaları fiziki
         Fiziksel Öğrenme      erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin rahat hareket edebileceği şekilde düzenle-
         Ortamı Düzenlemeleri  yebilir.
                               FÖOD3: Öğretmen fiziki erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin zihin haritasını as-
                               ması için akran desteği sağlayabilir ve diğer grupların zihin haritalarını rahat bir
                               şekilde görebilecekleri yerlere asılmasını sağlayabilir.

    118
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123