Page 118 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 118
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 24
TEMA: EDEBİYAT VE FELSEFE
Etkinliğe FEL.11.4.2. Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi problemleri çözümler.
Bilgi Birimleri
Öğrencilerin edebiyat ve sanat kavramlarını, edebî metin türlerini, estetik ve sanat
Ön Koşul Beceriler/ felsefesinin temel kavram ve problemleri ile dil, düşünce ve mantık ilişkisini bildikleri
Temel Kabuller
kabul edilmektedir.
Edebiyata ilgi duymayan öğrencilerin edebi eserleri inceleme çalışmasına katılımı
Tema Bazlı Öğrenci yüzeysel olabilir. Bu noktada eser türlerinden kendilerine en yakın hissettiklerini
İhtiyaçları
seçmeleri sağlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen derse edebi ve felsefi metin getirip okuyabilir, edebi ve felsefi meti-
ne örnek bir video izletebilir veya sesli kitap dinletebilir.
İçerik İF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere tahtaya yazacağı alıntıyı çıktı
olarak verebilir ve çıktı sayfasına alıntı sonunda soracağı soruya yönelik ipuçları
ekleyebilir. Ayrıca öğretmen desteğe ihtiyaç öğrencilere akran desteği sağlayabilir.
SF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere grup içinde çalışacak konuları ve
grup çalışmasında izleyeceği adımları açıklayan yönerge kartları verebilir. Ayrıca
öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere sözel ipuçları verebilir.
SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere vereceği metinlerde öğrencile-
Süreç rin analiz etmesine yönelik kısımları kalın/italik/renkli şekilde yazabilir, öğrencilere
kendisi okuyabilir veya bir arkadaşının okumasını sağlayabilir.
SF3: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencileri uyumlu ça-
lıştığı akranlarıyla eşleştirebilir.
SF4: Öğretmen öğrencilerden kavram haritası, şematik düzenleyici kullanmalarını
isteyebilir.
ÜF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere metin inceleme tablosunu nasıl
dolduracaklarına yönelik bilgi kartları verebilir ve akran desteği sağlayabilir.
Ürün
ÜF2: Öğretmen öğrencilerden bir edebî bir de felsefi metin bulmalarını ve metin
inceleme tablosundan, kontrol listesinden yararlanarak kendi değerlendirme ve
analizlerini yapmalarını isteyebilir.
FÖOD1: Öğretmen Jigsaw tekniği etkinliği için sıraları/masaları fiziki erişimde sı-
nırlılık yaşayan öğrencilerin rahat hareket edebileceği şekilde düzenleyebilir.
FÖOD2: Öğretmen uzman grupları oluşturmak için sınıftaki sıraları/masaları fiziki
Fiziksel Öğrenme erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin rahat hareket edebileceği şekilde düzenle-
Ortamı Düzenlemeleri yebilir.
FÖOD3: Öğretmen fiziki erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin zihin haritasını as-
ması için akran desteği sağlayabilir ve diğer grupların zihin haritalarını rahat bir
şekilde görebilecekleri yerlere asılmasını sağlayabilir.
118