Page 114 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 114

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 23

        TEMA: EDEBİYAT VE FELSEFE
         Etkinliğe             FEL.11.4.1. Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili soru ve problemleri anlayabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    b) Edebiyat-felsefe ilişkisi temelinde oluşan soru ve problemlerin hayatla ilişkisini
         Bilgi Birimleri       değerlendirir.
                               Öğrencilerin edebiyat ve sanat kavramlarını, edebî metin türlerini, estetik ve sanat
         Ön Koşul Beceriler/   felsefesinin temel kavram ve problemleri ile dil, düşünce ve mantık ilişkisini bildikleri
         Temel Kabuller
                               kabul edilmektedir.
                               Öğrenciler, felsefe ile ilgili soyut kavramları anlamada güçlük yaşayabilirler.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler, felsefe ile ilgili metinlerde kullanılan karmaşık dil yapıları ve terminolojiyi an-
         İhtiyaçları           lamada zorluk yaşayabilirler.
                               Öğrenciler, kendi düşüncelerini, analizlerini ve yorumlarını ifade etmekte zorlanabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Sınıfta akıllı tahta yoksa öğretmen tabloyu tahtaya çizebilir. Öğretmen anlam çö-
                               zümleme tablosunun boş hâlini öğrencilere çıktı alıp verebilir. Öğretmen öğrencilerden
                               gelen cevapları tabloya işaretlerken öğrenciler de kendi tablolarına işaretleme yapa-
                               bilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere akran desteği sağlanabilir.
                               İF2: Öğretmen Yusuf Has Hacib’in “Kutadgu Bilig (Mutluluk Bilgisi)” adlı eserinin hangi
                               amaçla yazılmış olduğunu, hangi felsefi içeriği barındırdığı ve edebi değerî hakkında
         İçerik                video, ses kaydı, yazılı materyaller, kitap inceleme/çözümleme videoları kullanabilir.
                               İF3:  Öğretmen  kitaptan  seçtiği  kısmın  çıktısını  öğrencilere  dağıtabilir  ve  metindeki
                               önemli yerleri kalın/italik/renkli yazabilir.
                               İF4: Öğretmen adalet, özgürlük, yalnızlık, dostluk, mutluluk, ayrımcılık, toplumsal bas-
                               kı gibi hayat durumlarının edebî eserlerde felsefi sorgulamaya tabi tutulduğu dizi/film
                               kesitleri, kitap inceleme videoları, blog yazıları gibi içerikler kullanabilir.
                               SF1: Öğretmen edebî ve felsefi eserlerin hayatın hangi yönlerini aydınlattığı, hangi
                               hayat durumlarında ortak olduğu konusunda öğrencilere çeşitli görsel, sözlü, yazılı
                               ipuçları sunabilir veya kendisi örnek vererek model olabilir.
                               SF2: Öğretmen, öğrenciler venn diyagramını doldururken dersin başında oluştur-
                               dukları  anlam  çözümleme  tablosunu  hatırlatıcı  olarak  tahtaya  yansıtabilir.  Eğer
         Süreç                 desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere tabloyu çıktı olarak vermişse tablodan yararla-
                               nabileceklerini hatırlatabilir ve akran desteği sağlayabilir.
                               SF3: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir. Ay-
                               rıca  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrencilere  venn  diyagramını  doldururken  ve  kontrol
                               ederken akran desteği sağlayabilir veya yönerge kartları verebilir.
                               SF4: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere ek süre verebilir, öğrencilerden
                               örnek eser ismi gelmediğinde güncel/popüler kitaplardan kendisi örnek verebilir
                               veya görsel/yazılı/işitsel ipuçları sunabilir.

         Ürün                  ÜF1: Öğretmen öğrencilerden ödev olarak; çizim, kavram karikatürü, sunum, afiş,
                               poster, web 2 araçlarında bir materyal hazırlamalarını da isteyebilir.

         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri

    114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119