Page 114 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 114
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 23
TEMA: EDEBİYAT VE FELSEFE
Etkinliğe FEL.11.4.1. Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili soru ve problemleri anlayabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Edebiyat-felsefe ilişkisi temelinde oluşan soru ve problemlerin hayatla ilişkisini
Bilgi Birimleri değerlendirir.
Öğrencilerin edebiyat ve sanat kavramlarını, edebî metin türlerini, estetik ve sanat
Ön Koşul Beceriler/ felsefesinin temel kavram ve problemleri ile dil, düşünce ve mantık ilişkisini bildikleri
Temel Kabuller
kabul edilmektedir.
Öğrenciler, felsefe ile ilgili soyut kavramları anlamada güçlük yaşayabilirler.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler, felsefe ile ilgili metinlerde kullanılan karmaşık dil yapıları ve terminolojiyi an-
İhtiyaçları lamada zorluk yaşayabilirler.
Öğrenciler, kendi düşüncelerini, analizlerini ve yorumlarını ifade etmekte zorlanabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Sınıfta akıllı tahta yoksa öğretmen tabloyu tahtaya çizebilir. Öğretmen anlam çö-
zümleme tablosunun boş hâlini öğrencilere çıktı alıp verebilir. Öğretmen öğrencilerden
gelen cevapları tabloya işaretlerken öğrenciler de kendi tablolarına işaretleme yapa-
bilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere akran desteği sağlanabilir.
İF2: Öğretmen Yusuf Has Hacib’in “Kutadgu Bilig (Mutluluk Bilgisi)” adlı eserinin hangi
amaçla yazılmış olduğunu, hangi felsefi içeriği barındırdığı ve edebi değerî hakkında
İçerik video, ses kaydı, yazılı materyaller, kitap inceleme/çözümleme videoları kullanabilir.
İF3: Öğretmen kitaptan seçtiği kısmın çıktısını öğrencilere dağıtabilir ve metindeki
önemli yerleri kalın/italik/renkli yazabilir.
İF4: Öğretmen adalet, özgürlük, yalnızlık, dostluk, mutluluk, ayrımcılık, toplumsal bas-
kı gibi hayat durumlarının edebî eserlerde felsefi sorgulamaya tabi tutulduğu dizi/film
kesitleri, kitap inceleme videoları, blog yazıları gibi içerikler kullanabilir.
SF1: Öğretmen edebî ve felsefi eserlerin hayatın hangi yönlerini aydınlattığı, hangi
hayat durumlarında ortak olduğu konusunda öğrencilere çeşitli görsel, sözlü, yazılı
ipuçları sunabilir veya kendisi örnek vererek model olabilir.
SF2: Öğretmen, öğrenciler venn diyagramını doldururken dersin başında oluştur-
dukları anlam çözümleme tablosunu hatırlatıcı olarak tahtaya yansıtabilir. Eğer
Süreç desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere tabloyu çıktı olarak vermişse tablodan yararla-
nabileceklerini hatırlatabilir ve akran desteği sağlayabilir.
SF3: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir. Ay-
rıca desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere venn diyagramını doldururken ve kontrol
ederken akran desteği sağlayabilir veya yönerge kartları verebilir.
SF4: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere ek süre verebilir, öğrencilerden
örnek eser ismi gelmediğinde güncel/popüler kitaplardan kendisi örnek verebilir
veya görsel/yazılı/işitsel ipuçları sunabilir.
Ürün ÜF1: Öğretmen öğrencilerden ödev olarak; çizim, kavram karikatürü, sunum, afiş,
poster, web 2 araçlarında bir materyal hazırlamalarını da isteyebilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri
114