Page 61 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61

Fizik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 10


        TEMA: KUVVET VE HAREKET
         Etkinliğe             FİZ.10.1.1. Yatay doğrultuda sabit hızlı hareket ile ilgili tümevarımsal akıl yürüte-
         Dönüştürülecek        bilme
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.10.1.1.
                               a)  Yatay doğrultuda sabit hızlı hareket eden cisimlerin konum, yer değiştirme, hız
                               ve zaman değişkenlerini deney yaparak gözlemler.
         Basamaklandırılmış    b)  Yatay doğrultuda sabit hızlı hareket eden cisimlerin hareket grafiklerinden ya-
         Bilgi Birimleri       rarlanarak ortalama hız, ortalama sürat ve yer değiştirmenin matematiksel mode-
                               lini bulur.

                               c)  Yatay doğrultuda sabit hızlı hareket eden cisimlerin hız, sürat, yer değiştirme ve
                               alınan yol değişkenlerine ilişkin matematiksel modelleri geneller.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin hız, konum, yer değiştirme, ivme ve ağırlık kavramlarını bildiği kabul
         Temel Kabuller        edilmektedir.

         Tema Bazlı Öğrenci    Yatay doğrultuda sabit hızlı hareket eden cisimlerin hareket grafiklerinden yarar-
         İhtiyaçları           lanarak ortalama hız, ortalama sürat ve yer değiştirmenin matematiksel modelini
                               bulmakta zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Deneyde kullanılacak yol, renkli bantlar veya işaretler yapıştırılarak daha da
                               belirgin hâle getirilebilir. Öğretmen her metre işaretini farklı bir renk veya sembolle
                               görsel olarak düzenleyebilir.
                               İF2:  Kronometreyi  tutan  öğrenciler  süreyi  tutarken  ölçümleri  rahat  bir  şekilde
                               gözlemleyebilir  fakat  sınıfın  geri  kalanının  da  durumu  gözlemleyebilmesi  için
         İçerik                öğretmen  sınıfa  cismin  başlangıç  noktasından  geçtiği  sırada  işitsel  bir  uyaran
                               sunabilir  (zil  sesi,  alkış  sesi  vb.)  ya  da  kronometreyi  durduran  her  öğrenci  sınıfın
                               rahatça görebileceği şekilde elini havaya kaldırabilir.

                               İF3: Sabit hızlarda hareket eden nesnelerin videolarını veya zamana bağlı olarak
                               değişen olayları gösteren videoları kullanarak öğrencinin hız ve zaman kavramları
                               hakkındaki bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olunabilir.

                               SF1: Grafik, tahtada görsel kartlarla öğrencilerin eşleştirileceği şekilde sunulabilir.
                               Her  kartta  hız  ve  zamanı  gösteren  bir  veri  veya  bilgi  bulunabilir  ve  öğrenciler
                               kartları eşleştirerek grafiği tahtada oluşturabilirler.
         Süreç
                               SF2: Sınıf iki gruba ayrılıp öğretmenin sunacağı çeşitli simülasyonlar veya örnekler-
                               le bir grup ‘’hız-zaman grafiği’’ diğer grup ise ‘’konum-zaman grafiği’’ oluşturabilir.
                               Öğrencilerden bu grafiklerdeki eğimleri veya alanları hesaplamaları istenebilir.
                               ÜF1: Öğrencilere konum-zaman, hız-zaman grafikleri ve bu grafiklerle ilgili sorula-
         Ürün                  rın yer aldığı çalışma kağıdı verilebilir. Öğrenciler, matematiksel modelleme adım-
                               larını takip ederek  grafiği doldurup soruları cevaplayabilirler.

         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Varsa etkinlik alanındaki engelleyici nesneler kaldırılarak öğrencilerin ra-
         Ortamı Düzenlemeleri  hat hareket etmeleri sağlanabilir.






                                                                                                         61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66