Page 65 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 65

Fizik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 11


        TEMA: KUVVET VE HAREKET
         Etkinliğe             FİZ.10.1.3. Yatay doğrultuda sabit ivmeyle hareket eden cisimlerin hareket grafik-
         Dönüştürülecek        lerinden elde edilen matematiksel modelleri yorumlayabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.10.1.3.
                               a) Yatay doğrultuda sabit ivmeli hareket grafiklerini inceler.

         Basamaklandırılmış    b) Yatay doğrultuda  sabit ivmeli hareket grafiklerini birbirine dönüştürerek mate-
         Bilgi Birimleri       matiksel modellere ulaşır.
                               c) Yatay doğrultuda sabit ivmeyle hareket eden cisimlerin hareketine ilişkin grafik-
                               leri ve matematiksel modeller arasındaki ilişkiyi kendi cümleleriyle yeniden ifade
                               eder.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin hız, konum, yer değiştirme, ivme ve ağırlık kavramlarını bildiği kabul
         Temel Kabuller        edilmektedir.

         Tema Bazlı Öğrenci    Yatay  düzlemde  bir  boyutta  sabit  ivmeli  hareket  grafiklerini  birbirine  dönüştür-
         İhtiyaçları           mekte zorluk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrenciler için dağıtılan çalışma kâğıtlarındaki puntolar ve şekiller büyütülebilir.
                               İF2:  Grafik,  renkli  kalemler  ya  da  semboller  kullanılarak  daha  da  belirgin  hâle
                               getirilebilir. Zaman ve hız değerleri farklı renkler kullanılarak belirginleştirilebilir.
                               İF3: Öğretmen, vereceği çeşitli ipuçları ve yönlendirici sorular ile öğrencilerin doğru
         İçerik                tahminler yapmasına yardımcı olabilir.

                               İF4:  Öğretmenin  verdiği  çalışma  kâğıdındaki  hız  değerleri  değiştirilerek  (3,  6,
                               9 hız değeri olarak verilebilir) bu değerleri gösteren ikinci bir grafik çizilebilir. Bu
                               örnekteki ivme bulunarak ivme kavramının birim zamandaki hız değişimi olduğu
                               pekiştirilebilir.
                               SF1: Öğretmen geçmiş öğrenmelerini hatırlatmak için bu derste üzerinde durula-
                               cak kavramların (konum, yer değiştirme, ivme, vb.) yer aldığı bir mini sözlük hazır-
                               lamaları için öğrencilere süre verebilir. Öğrenciler bu mini sözlüğü ders kitapların-
         Süreç
                               dan, defterlerinden ve ders notlarından yararlanarak sıra arkadaşları ile birlikte
                               hazırlayıp  sıralarının  üstüne  koyabilirler,  ihtiyaç  duyduklarında  sözlüklerine  göz
                               atabilirler.

                               ÜF1:  Öğrencilerin  defterlerinde  oluşturacakları  “Problem  Varsa  Çözüm  de  Var!”
                               bölümüne konuyla ilgili farklı problemler yazarak çözmeleri istenebilir. Sonrasında
         Ürün
                               bu defteri aralarında değiştirerek birbirlerinin problemlerini ve çözümlerini kontrol
                               edebilirler.

         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğrencilerin grafikleri çizerken rahat hareket edebilmeleri ve gerektiğin-
         Ortamı Düzenlemeleri  de akran desteği alabilmeleri için sınıf ortamında düzenlemeler yapılabilir.








                                                                                                         65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70