Page 65 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 65
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 11
TEMA: KUVVET VE HAREKET
Etkinliğe FİZ.10.1.3. Yatay doğrultuda sabit ivmeyle hareket eden cisimlerin hareket grafik-
Dönüştürülecek lerinden elde edilen matematiksel modelleri yorumlayabilme
Öğrenme Çıktıları
FİZ.10.1.3.
a) Yatay doğrultuda sabit ivmeli hareket grafiklerini inceler.
Basamaklandırılmış b) Yatay doğrultuda sabit ivmeli hareket grafiklerini birbirine dönüştürerek mate-
Bilgi Birimleri matiksel modellere ulaşır.
c) Yatay doğrultuda sabit ivmeyle hareket eden cisimlerin hareketine ilişkin grafik-
leri ve matematiksel modeller arasındaki ilişkiyi kendi cümleleriyle yeniden ifade
eder.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin hız, konum, yer değiştirme, ivme ve ağırlık kavramlarını bildiği kabul
Temel Kabuller edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Yatay düzlemde bir boyutta sabit ivmeli hareket grafiklerini birbirine dönüştür-
İhtiyaçları mekte zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrenciler için dağıtılan çalışma kâğıtlarındaki puntolar ve şekiller büyütülebilir.
İF2: Grafik, renkli kalemler ya da semboller kullanılarak daha da belirgin hâle
getirilebilir. Zaman ve hız değerleri farklı renkler kullanılarak belirginleştirilebilir.
İF3: Öğretmen, vereceği çeşitli ipuçları ve yönlendirici sorular ile öğrencilerin doğru
İçerik tahminler yapmasına yardımcı olabilir.
İF4: Öğretmenin verdiği çalışma kâğıdındaki hız değerleri değiştirilerek (3, 6,
9 hız değeri olarak verilebilir) bu değerleri gösteren ikinci bir grafik çizilebilir. Bu
örnekteki ivme bulunarak ivme kavramının birim zamandaki hız değişimi olduğu
pekiştirilebilir.
SF1: Öğretmen geçmiş öğrenmelerini hatırlatmak için bu derste üzerinde durula-
cak kavramların (konum, yer değiştirme, ivme, vb.) yer aldığı bir mini sözlük hazır-
lamaları için öğrencilere süre verebilir. Öğrenciler bu mini sözlüğü ders kitapların-
Süreç
dan, defterlerinden ve ders notlarından yararlanarak sıra arkadaşları ile birlikte
hazırlayıp sıralarının üstüne koyabilirler, ihtiyaç duyduklarında sözlüklerine göz
atabilirler.
ÜF1: Öğrencilerin defterlerinde oluşturacakları “Problem Varsa Çözüm de Var!”
bölümüne konuyla ilgili farklı problemler yazarak çözmeleri istenebilir. Sonrasında
Ürün
bu defteri aralarında değiştirerek birbirlerinin problemlerini ve çözümlerini kontrol
edebilirler.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğrencilerin grafikleri çizerken rahat hareket edebilmeleri ve gerektiğin-
Ortamı Düzenlemeleri de akran desteği alabilmeleri için sınıf ortamında düzenlemeler yapılabilir.
65