Page 69 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 69
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 12
TEMA: ENERJİ
Etkinliğe FİZ.10.2.3. Enerji biçimlerini karşılaştırabilme
Dönüştürülecek FİZ.10.2.4. Mekanik enerjiyi çözümleyebilme
Öğrenme Çıktıları
FİZ.10.2.3.
a) Enerji biçimlerine ilişkin özellikleri belirler.
b) Enerji biçimlerine ilişkin benzerlikleri listeler.
Basamaklandırılmış c) Enerji biçimlerine ilişkin farklılıkları listeler.
Bilgi Birimleri
FİZ.10.2.4.
a) Mekanik enerjiye ilişkin bileşenleri belirler.
b) Mekanik enerjiyle ilgili bileşenler arasındaki matematiksel ilişkiyi belirler.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin iş ve enerji kavramları hakkında temel düzeyde bilgiye sahip olduğu
Temel Kabuller kabul edilmektedir.
Enerji biçimlerine ilişkin özellikleri belirlemekte, benzerlikleri ve farklılıkları listele-
mekte zorlanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler mekanik enerjiye ilişkin parçaları belirlemede zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları
Öğrenciler mekanik enerjiyle ilgili parçalar arasındaki matematiksel ilişkiyi belirle-
mede zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Görseller tahtaya yansıtılırken öğretmen her bir görseli tanıtarak ve nasıl çalış-
tığını anlatarak etkinliği destekleyebilir.
İF2: Öğrencilere, sunulan görsellerin ortak noktasını ifade eden kelimeyi bulmaları
için ipucu olarak tahtaya
“E _ _ _ _ i’’ gibi bir kelime bulmaca hazırlanabilir.
İF3: Öğretmen sınıfı yedi gruba ayırırken öğrencilere ilgileri doğrultusunda kendi
grubunu seçme imkânı sunabilir.
İF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere, her enerji biçiminin tanımı, örnekleri ve gün-
İçerik lük hayattaki kullanımlarıyla ilgili önceden hazırlanmış bir kaynak sunulabilir.
İF5: Oyun kartlarını hazırlarken ilgili enerji biçimini gösteren basit resimler eklemek
faydalı olabilir. Dikkat çekici olması için çözünürlüğü yüksek ve büyük kartlar hazır-
lanabilir. İşitsel uyaranları çeşitlendirmek için kartlarda yer alan enerji biçimlerinin
isimlerini sesli olarak okumak veya seslendirmeler eklemek, öğrencilerin dikkatini
çekebilir ve öğrenme sürecini destekleyebilir.
İF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci, kartları yerleştirmek için bir arkadaşından des-
tek alabilir. Ayrıca, kartların yerleştirilmesi için görsel ipuçları veya basit talimatlar
kullanılabilir. Örneğin, kartın rengiyle aynı olacak şekilde oklarla yönlendirmeler
sağlanabilir.
69