Page 69 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 69

Fizik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 12


        TEMA: ENERJİ
         Etkinliğe             FİZ.10.2.3. Enerji biçimlerini karşılaştırabilme
         Dönüştürülecek        FİZ.10.2.4. Mekanik enerjiyi çözümleyebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.10.2.3.
                               a)  Enerji biçimlerine ilişkin özellikleri belirler.
                               b)  Enerji biçimlerine ilişkin benzerlikleri listeler.
         Basamaklandırılmış    c)  Enerji biçimlerine ilişkin farklılıkları listeler.
         Bilgi Birimleri
                               FİZ.10.2.4.

                               a) Mekanik enerjiye ilişkin bileşenleri belirler.
                               b) Mekanik enerjiyle ilgili bileşenler arasındaki matematiksel ilişkiyi belirler.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin iş ve enerji kavramları hakkında temel düzeyde bilgiye sahip olduğu
         Temel Kabuller        kabul edilmektedir.
                               Enerji biçimlerine ilişkin özellikleri belirlemekte, benzerlikleri ve farklılıkları listele-
                               mekte zorlanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler mekanik enerjiye ilişkin parçaları belirlemede zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                               Öğrenciler mekanik enerjiyle ilgili parçalar arasındaki matematiksel ilişkiyi belirle-
                               mede zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Görseller tahtaya yansıtılırken öğretmen her bir görseli tanıtarak ve nasıl çalış-
                               tığını anlatarak etkinliği destekleyebilir.
                               İF2: Öğrencilere, sunulan görsellerin ortak noktasını ifade eden kelimeyi bulmaları
                               için ipucu olarak tahtaya
                               “E _ _ _ _ i’’ gibi bir kelime bulmaca hazırlanabilir.

                               İF3: Öğretmen sınıfı yedi gruba ayırırken öğrencilere ilgileri doğrultusunda kendi
                               grubunu seçme imkânı sunabilir.

                               İF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere, her enerji biçiminin tanımı, örnekleri ve gün-
         İçerik                lük hayattaki kullanımlarıyla ilgili önceden hazırlanmış bir kaynak sunulabilir.

                               İF5: Oyun kartlarını hazırlarken ilgili enerji biçimini gösteren basit resimler eklemek
                               faydalı olabilir. Dikkat çekici olması için çözünürlüğü yüksek ve büyük kartlar hazır-
                               lanabilir. İşitsel uyaranları çeşitlendirmek için kartlarda yer alan enerji biçimlerinin
                               isimlerini sesli olarak okumak veya seslendirmeler eklemek, öğrencilerin dikkatini
                               çekebilir ve öğrenme sürecini destekleyebilir.
                               İF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci, kartları yerleştirmek için bir arkadaşından des-
                               tek alabilir. Ayrıca, kartların yerleştirilmesi için görsel ipuçları veya basit talimatlar
                               kullanılabilir. Örneğin, kartın rengiyle aynı olacak şekilde oklarla yönlendirmeler
                               sağlanabilir.





                                                                                                         69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74