Page 73 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 73

Fizik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen, öğrencilerin ilgisini çekmek için etkileşimli tahtaya güneş enerji paneli
                               kullanan bir ev, elektrik veya nükleer enerji santrali veya hibrit araba gibi görselleri
                               yansıtır (İF1). Öğrencilerden bu görsellerin ortak noktasını bir kelime ile ifade et-
                               melerini ister (Enerji) (İF2). Öğretmen öğrencilere,
                               “Enerji nedir?

                               Enerjiye neden ihtiyaç duyarız?
                               Vücudumuzda enerji nasıl kullanılır, nasıl üretilir?” (SF1)
                               sorularını yöneltip beyin fırtınası yapmalarını sağlar (SF2).

                               Farklı  enerji  biçimlerini  keşfetmeleri  için  öğrenciler  her  bir  enerji  biçimini  temsil
                               edecek şekilde 7 gruba ayrılır (İF3). Her bir gruba mekanik, kimyasal, nükleer, ısı,
                               ışık, ses ve elektrik enerjisi gibi enerji biçimlerinden biri verilir.
                               Grubun kendisine verilen enerji biçiminin nasıl üretildiğini, avantajlarını, dezavan-
                               tajlarını, çevreye etkilerini araştırması için yeterli süre verilir (İF4, SF3).
                               Her gruba üzerinde çalıştıkları enerji biçimi ile ilgili bilimsel oyun kartları (sınıf mev-
                               cudu kadar) hazırlanıp verilir (İF5). Gruptan, görselin arka yüzündeki bilgi kısmını
                               (enerji biçiminin ismini yazmadan) doldurmaları istenir (ÜF1).









         Uygulama Süreci








































                                                                                                         73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78