Page 73 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 73
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen, öğrencilerin ilgisini çekmek için etkileşimli tahtaya güneş enerji paneli
kullanan bir ev, elektrik veya nükleer enerji santrali veya hibrit araba gibi görselleri
yansıtır (İF1). Öğrencilerden bu görsellerin ortak noktasını bir kelime ile ifade et-
melerini ister (Enerji) (İF2). Öğretmen öğrencilere,
“Enerji nedir?
Enerjiye neden ihtiyaç duyarız?
Vücudumuzda enerji nasıl kullanılır, nasıl üretilir?” (SF1)
sorularını yöneltip beyin fırtınası yapmalarını sağlar (SF2).
Farklı enerji biçimlerini keşfetmeleri için öğrenciler her bir enerji biçimini temsil
edecek şekilde 7 gruba ayrılır (İF3). Her bir gruba mekanik, kimyasal, nükleer, ısı,
ışık, ses ve elektrik enerjisi gibi enerji biçimlerinden biri verilir.
Grubun kendisine verilen enerji biçiminin nasıl üretildiğini, avantajlarını, dezavan-
tajlarını, çevreye etkilerini araştırması için yeterli süre verilir (İF4, SF3).
Her gruba üzerinde çalıştıkları enerji biçimi ile ilgili bilimsel oyun kartları (sınıf mev-
cudu kadar) hazırlanıp verilir (İF5). Gruptan, görselin arka yüzündeki bilgi kısmını
(enerji biçiminin ismini yazmadan) doldurmaları istenir (ÜF1).
Uygulama Süreci
73