Page 76 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 76
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Daha önce basketbol topunun hareketi ile ilgili yapılmış olan tartışmalar ve simü-
lasyon deneyimlerinden sonra öğrenciler mekanik enerjinin cismin sahip olduğu kine-
tik ve potansiyel enerjilerin toplamı olduğu sonucuna ulaşırlar. (SF6, ÜF4).
Öğretmen şekilde verilen tanılayıcı dallanmış ağacı tahtaya çizer. Öğrencilerden
eğer verilen durumda mekanik enerji korunuyorsa “korunur” okunu; korunmuyorsa
“korunmaz” okunu takip ederek doğru çıkışa ulaşmalarını ister.
Öğretmen, bu aşamada gerekli gördüğü düzeltmeleri yapıp doğru çıkışa ulaş-
maları konusunda öğrencilere yönlendirmelerde bulunabilir. Korunur / Korunmaz
önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaçta ilk önermeden başlayarak yapaca-
ğınız Korunur / Korunmaz seçimleriyle, sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşıla-
bilecektir. Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime (Korunur / Korunmaz) 1
puan verilecektir. Alınabilecek en yüksek puan 3’tür.
Öğrenciler beyin fırtınasına katılım durumlarına, grup çalışması sırasındaki perfor-
Değerlendirme manslarına, sunu oluşturma ve sunum yapma becerilerine, infografik oluşturma-
daki becerilerine göre kontrol listesi ile değerlendirilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Kullanılan Evrensel me ve değerlendirme biçimleri vb.)
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
76