Page 76 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 76

Fizik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Daha önce basketbol topunun hareketi ile ilgili yapılmış olan tartışmalar ve simü-
                               lasyon deneyimlerinden sonra öğrenciler mekanik enerjinin cismin sahip olduğu kine-
                               tik ve potansiyel enerjilerin toplamı olduğu sonucuna ulaşırlar. (SF6, ÜF4).
                               Öğretmen şekilde verilen tanılayıcı dallanmış ağacı tahtaya çizer. Öğrencilerden
                               eğer verilen durumda mekanik enerji korunuyorsa “korunur” okunu; korunmuyorsa
                               “korunmaz” okunu takip ederek doğru çıkışa ulaşmalarını ister.
































                               Öğretmen,  bu  aşamada  gerekli  gördüğü  düzeltmeleri  yapıp  doğru  çıkışa  ulaş-
                               maları konusunda öğrencilere yönlendirmelerde bulunabilir. Korunur / Korunmaz
                               önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaçta  ilk önermeden başlayarak yapaca-
                               ğınız Korunur / Korunmaz seçimleriyle, sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşıla-
                               bilecektir. Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime (Korunur / Korunmaz) 1
                               puan verilecektir. Alınabilecek en yüksek puan 3’tür.

                               Öğrenciler beyin fırtınasına katılım durumlarına, grup çalışması sırasındaki perfor-
         Değerlendirme         manslarına, sunu oluşturma ve sunum yapma becerilerine, infografik oluşturma-
                               daki becerilerine göre kontrol listesi ile değerlendirilir.
                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma

                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma

                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Kullanılan Evrensel       me ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)

    76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81