Page 79 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 79
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Geleceğe Taşınan Enerji
Konu Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynakları
Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarına ilişkin özellikleri belirleyebilme
Öğrenme Hedefleri Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarının avantajlarını ve dezavantajla-
rını listeleyebilme
• Etkileşimli tahta
Materyaller • Kâğıt
• Kalem
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; soru-cevap, grup tartışması, karşılaştırmalı analiz, yapılandırılmış
grid, beyin fırtınası, kelime ilişkilendirme ve proje görevi yöntem ve teknikleri kul-
lanılmıştır.
Soru Cevap Yöntemi: Öğretmen, sınıfa ‘’Bir fabrika sahibisiniz ve fabrikanızın aylık
elektrik tüketimi fazla miktardadır. Fabrikanızın kullandığı elektriği üretmeye karar
verdiniz. Bu üretimi hangi enerji kaynağı ile gerçekleştirirsiniz, gerekçeleriniz neler-
dir?”sorusunu yönelterek öğrencilerin aktif katılımını teşvik etmiş ve geçmiş bilgile-
rini hatırlamalarını sağlamıştır.
Grup Tartışması: Öğrencilerden gelen enerji kaynağı cevapları tahtaya listele-
nerek öğrenciler arasında bir tartışma ve fikir alışverişi sağlanmıştır. Öğrencilerin
farklı enerji kaynakları hakkındaki görüşlerini paylaşmaları teşvik edilmiştir.
Karşılaştırmalı Analiz: Öğretmen, öğrencilerin sunduğu enerji kaynaklarına daya-
Etkinlik Açıklaması narak sürdürülebilirlik, üretim maliyeti ve çevreci oluş gibi kriterleri değerlendire-
rek enerji kaynaklarının avantaj ve dezavantajlarını belirlemiştir. Bu, öğrencilerin
kavramları derinlemesine anlamalarına ve farklı enerji kaynaklarının özelliklerini
karşılaştırarak değerlendirmelerine olanak sağlamıştır.
Yapılandırılmış Grid: Öğrencilere grid ve sorulardan oluşan çalışma kâğıdı verilir.
Çalışma kağıdının doldurulması için yeterli süre verilir.
Beyin Fırtınası: Öğretmen, öğrencilerden enerji kaynakları konusuyla ilgili zihinle-
rinde çağrışım yapacak kelimeleri veya kavramları yazmalarını ister.
Kelime İlişkilendirme: Öğrencilere, belirlenen konuyla ilgili herhangi bir kısıtlama
olmaksızın düşünmeleri ve ilişkilendirilebilecek kelimeleri veya kavramları serbest-
çe ifade etmeleri için zaman verilir.
Proje Görevi: Öğrencilerden, öğrendiği enerji kaynaklarını kullanabileceği bir proje
üretmeleri ve projeyi sınıfta sunmaları istenir.
Öğretmen derse başlarken öğrencilerin geçmiş bilgilerini hatırlatmak amacı ile şu
soruyu sınıfa yöneltir:
“Bir fabrika sahibisiniz ve fabrikanızın aylık elektrik tüketimi çok fazla miktardadır.
Fabrikanızın kullandığı elektriği üretmeye karar verdiniz. Bu üretimi hangi enerji
Uygulama Süreci
kaynağı ile gerçekleştirirsiniz, gerekçeleriniz nelerdir?” (İF1)
Öğretmen öğrencilerden gelen enerji kaynağı cevaplarını tahtaya listeler. Gerekçe-
lerden yola çıkarak enerji kaynaklarının sürdürülebilirlik, üretim maliyeti ve çevreci
oluşu ile ilgili birbirlerine olan avantajlarını belirler (İF2). Buna dayanarak enerji
79