Page 79 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 79

Fizik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Geleceğe Taşınan Enerji
         Konu                  Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynakları
                               Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarına ilişkin özellikleri belirleyebilme
         Öğrenme Hedefleri     Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarının avantajlarını ve dezavantajla-
                               rını listeleyebilme
                                 •  Etkileşimli tahta
         Materyaller             •  Kâğıt

                                 •  Kalem
         Süre                  2 ders saati
                               Bu  etkinlikte;  soru-cevap,  grup  tartışması,  karşılaştırmalı  analiz,  yapılandırılmış
                               grid, beyin fırtınası, kelime ilişkilendirme ve proje görevi yöntem ve teknikleri kul-
                               lanılmıştır.
                               Soru Cevap Yöntemi: Öğretmen, sınıfa ‘’Bir fabrika sahibisiniz ve fabrikanızın aylık
                               elektrik tüketimi fazla miktardadır. Fabrikanızın kullandığı elektriği üretmeye karar
                               verdiniz. Bu üretimi hangi enerji kaynağı ile gerçekleştirirsiniz, gerekçeleriniz neler-
                               dir?”sorusunu yönelterek öğrencilerin aktif katılımını teşvik etmiş ve geçmiş bilgile-
                               rini hatırlamalarını sağlamıştır.

                               Grup  Tartışması:  Öğrencilerden  gelen  enerji  kaynağı  cevapları  tahtaya  listele-
                               nerek öğrenciler arasında bir tartışma ve fikir alışverişi sağlanmıştır. Öğrencilerin
                               farklı enerji kaynakları hakkındaki görüşlerini paylaşmaları teşvik edilmiştir.
                               Karşılaştırmalı Analiz: Öğretmen, öğrencilerin sunduğu enerji kaynaklarına daya-
         Etkinlik Açıklaması   narak sürdürülebilirlik, üretim maliyeti ve çevreci oluş gibi kriterleri değerlendire-
                               rek enerji kaynaklarının avantaj ve dezavantajlarını belirlemiştir. Bu, öğrencilerin
                               kavramları derinlemesine anlamalarına ve farklı enerji kaynaklarının özelliklerini
                               karşılaştırarak değerlendirmelerine olanak sağlamıştır.
                               Yapılandırılmış Grid: Öğrencilere grid ve sorulardan oluşan çalışma kâğıdı verilir.
                               Çalışma kağıdının doldurulması için yeterli süre verilir.
                               Beyin Fırtınası: Öğretmen, öğrencilerden enerji kaynakları konusuyla ilgili zihinle-
                               rinde çağrışım yapacak kelimeleri veya kavramları yazmalarını ister.

                               Kelime İlişkilendirme: Öğrencilere, belirlenen konuyla ilgili herhangi bir kısıtlama
                               olmaksızın düşünmeleri ve ilişkilendirilebilecek kelimeleri veya kavramları serbest-
                               çe ifade etmeleri için zaman verilir.

                               Proje Görevi: Öğrencilerden, öğrendiği enerji kaynaklarını kullanabileceği bir proje
                               üretmeleri ve projeyi sınıfta sunmaları istenir.
                               Öğretmen derse başlarken öğrencilerin geçmiş bilgilerini hatırlatmak amacı ile şu
                               soruyu sınıfa yöneltir:
                               “Bir fabrika sahibisiniz ve fabrikanızın aylık elektrik tüketimi çok fazla miktardadır.
                               Fabrikanızın kullandığı elektriği üretmeye karar verdiniz. Bu üretimi hangi enerji
         Uygulama Süreci
                               kaynağı ile gerçekleştirirsiniz, gerekçeleriniz nelerdir?” (İF1)
                               Öğretmen öğrencilerden gelen enerji kaynağı cevaplarını tahtaya listeler. Gerekçe-
                               lerden yola çıkarak enerji kaynaklarının sürdürülebilirlik, üretim maliyeti ve çevreci
                               oluşu ile ilgili birbirlerine olan avantajlarını belirler (İF2). Buna dayanarak enerji




                                                                                                         79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84