Page 80 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 80
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
kaynaklarından hangilerinin yenilenebilen, hangilerinin yenilenemeyen olduğu ha-
tırlatılır (İF3).
1 2 3
Güneş Rüzgar Jeotermal
Enerjisi Enerjisi Enerji
4 5 6
Nükleer Biyokütle Dalga
Enerji Enerjisi Enerjisi
7 8 9
Fosil Hidrojen Hidroelektrik
Yakıtlar Enerjisi Enerji
Öğrencilere yukarıda yer alan grid ve aşağıdaki sorulardan oluşan çalışma kağı-
dı verilir (SF1, İF4). Öğretmen öğrencilere kutucuklardaki numaraları kullanarak
aşağıdaki soruları cevaplamalarını söyler. Aynı kutucuğu birden fazla sorunun ce-
vabı olarak kullanabileceklerini de ekler.
Sorular:
Kutucuklardan hangisi/hangileri yenilenebilen enerji kaynaklarındandır?
Kutucuklardan hangisi/hangileri yenilenemeyen enerji kaynaklarındandır?
Kutucuklardan hangisinin/hangilerinin üretim maliyeti fazladır?
Kutucuklardan hangisi/hangileri çevre dostudur?
Kutucuklardan hangisi/hangileri kömür, petrol ve doğalgazı içerir?
Grid tekniğinin analizinde aşağıda verilen formül kullanılacaktır.
Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4)
C1: Seçilen doğru kutucuk sayısı C2: Toplam doğru kutucuk sayısı
C3: Seçilen yanlış kutucuk sayısı C4: Toplam yanlış kutucuk sayısı
Bu formüle göre öğrencilerin puanları (-1) ve (+1) arasında değişir. Formülden elde
edilen puanlar 1 ile toplanarak negatif değerler pozitife dönüştürülür. Daha sonra
bu değer 5 ile çarpılarak 0-10 arasında puanlar elde edilir.
I. bölüm
Öğretmen, öğrencilere “Enerji Kaynakları” kavramı ile ilgili zihninizde çağrışım ya-
pan 5 tane kelimeyi/kavramı yazınız.” der (İF5). “Enerji Kaynakları” ile ilişkili her bir
kelime veya kavram için 1 puan verilecektir.
• ……………. • …………….
• ……………. • …………….
• …………….
80