Page 80 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 80

Fizik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               kaynaklarından hangilerinin yenilenebilen, hangilerinin yenilenemeyen olduğu ha-
                               tırlatılır (İF3).

                                                    1          2          3
                                                      Güneş      Rüzgar    Jeotermal
                                                      Enerjisi   Enerjisi    Enerji


                                                    4          5          6
                                                      Nükleer   Biyokütle    Dalga
                                                       Enerji    Enerjisi   Enerjisi

                                                    7          8          9

                                                       Fosil     Hidrojen  Hidroelektrik
                                                      Yakıtlar   Enerjisi    Enerji


                               Öğrencilere yukarıda yer alan grid ve aşağıdaki sorulardan oluşan çalışma kağı-
                               dı verilir (SF1, İF4). Öğretmen öğrencilere kutucuklardaki numaraları kullanarak
                               aşağıdaki soruları cevaplamalarını söyler. Aynı kutucuğu birden fazla sorunun ce-
                               vabı olarak kullanabileceklerini de ekler.


                               Sorular:

                               Kutucuklardan hangisi/hangileri yenilenebilen enerji kaynaklarındandır?
                               Kutucuklardan hangisi/hangileri yenilenemeyen enerji kaynaklarındandır?
                               Kutucuklardan hangisinin/hangilerinin üretim maliyeti fazladır?

                               Kutucuklardan hangisi/hangileri çevre dostudur?
                               Kutucuklardan hangisi/hangileri kömür, petrol ve doğalgazı içerir?
                               Grid tekniğinin analizinde aşağıda verilen formül kullanılacaktır.

                               Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4)
                               C1: Seçilen doğru kutucuk sayısı                       C2: Toplam doğru kutucuk sayısı
                               C3: Seçilen yanlış kutucuk sayısı                        C4: Toplam yanlış kutucuk sayısı

                               Bu formüle göre öğrencilerin puanları (-1) ve (+1) arasında değişir. Formülden elde
                               edilen puanlar 1 ile toplanarak negatif değerler pozitife dönüştürülür. Daha sonra
                               bu değer 5 ile çarpılarak 0-10 arasında puanlar elde edilir.
                               I. bölüm
                               Öğretmen, öğrencilere “Enerji Kaynakları” kavramı ile ilgili zihninizde çağrışım ya-
                               pan 5 tane kelimeyi/kavramı yazınız.” der (İF5). “Enerji Kaynakları” ile ilişkili her bir
                               kelime veya kavram için 1 puan verilecektir.
                                 •  …………….                                                      •  …………….
                                 •  …………….                                                      •  …………….

                                 •  …………….



    80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85