Page 84 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 84

Fizik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Ohm Yasası'na Yolculuk
         Konu                  Ohm Yasası
                               Elektrik akımı, direnç ve potansiyel fark arasındaki ilişkiyi deney yoluyla keşfede-
                               bilme
         Öğrenme Hedefleri
                               Ohm Yasası'nın matematiksel modeline ulaşabilme
                               Ohm Yasası'nın matematiksel modeli üzerinden genelleme yapabilme

                                 •  Ayarlanabilir güç kaynağı
                                 •  Ampermetre
                                 •  Voltmetre

                                 •  Dirençler (farklı değerlerde iki direnç)
         Materyaller
                                 •  Bağlantı kabloları (iletken tel)
                                 •  Anahtar

                                 •  4 adet Ek 1 Deney Formu
                                 •  Öğrencilerin her birine verilmek üzere Ek 2: Tanılayıcı dallanmış ağaç
         Süre                  2 ders saati

                               Bu  etkinlikte  beyin  fırtınası,  doğrudan  anlatım,  deney,  esnek  gruplar,  tartışmacı
                               yaklaşım, matematiksel modelleme, yaratıcı problem çözme yöntem ve teknikle-
                               rinden faydalanılmıştır.
                               Beyin Fırtınası: Dersin giriş kısmında konu anlatımına geçiş aşamasında uygulanır.

                               Doğrudan Anlatım: Üretecin teller arasında oluşturacağı potansiyel fark sayesin-
                               de elektronların harekete geçeceği ve bu şekilde akımın oluşacağı söylenir.
                               Deney: Her gruba ayarlanabilir güç kaynağının kademesini 10V’a getirdikten son-
                               ra güç kaynağını açıp anahtarı kapatmaları söylenir.
                               Esnek Gruplar: Öğrenciler uygun sayıda gruplara ayrılarak öğrencilerden şekildeki
                               devreyi kurmaları istenir.
                               Tartışmacı Yaklaşım: Direncin uçlarındaki potansiyel fark ile dirençten geçen akım
         Etkinlik Açıklaması
                               şiddeti arasındaki ilişki sınıfta tartışılır.
                               Matematiksel  Modelleme:  Etkinlik  sürecindeki  sınıf  içi  tartışmalar  sonucundan
                               öğrenciler akım şiddeti, direnç ve potansiyel fark arasındaki matematiksel modele
                               ulaşırlar.

                               Yaratıcı  Problem  Çözme:  Öğrencinin  Ohm  Yasası’nın  matematiksel  modelinden
                               yola çıkarak “Devrede kullanılan direnç değerinin iki katı büyüklük değerinde bir
                               direnç kullansaydık aynı potansiyel fark değerlerine karşılık gelen akım şiddeti de-
                               ğerleri nasıl olurdu?” sorusunu cevaplaması ve potansiyel fark-akım şiddeti grafiği-
                               ni çizmesi sağlanır.

                               Ödevlendirme: Öğrencilerden farklı gerilime sahip üreteçler ve farklı değerdeki di-
                               rençler kullanarak elektrik devreleri çizmeleri ve bu devrelerdeki akım değerlerini
                               hesaplamaları istenir.



    84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89