Page 86 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 86

Fizik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrencilerden tabloyu doldurduktan sonra potansiyel fark – akım şiddeti grafiği
                               çizip tablodaki değerleri grafiğe aktarmaları istenir (SF4, ÜF1).
                               Direncin uçlarındaki potansiyel fark ile dirençten geçen akım şiddeti arasındaki iliş-
                               ki sınıfta tartışılır.
                               Çizilen grafiğin eğimi ile devrede kullanılan direncin değeri arasındaki ilişki sınıfta
                               tartışılır.
                               Öğrenciler bu tartışmalar sonucunda akım şiddeti, direnç ve potansiyel fark arasın-
                               daki matematiksel modele ulaşırlar (ÜF2).
                               Öğretmen gruplara Ohm Yasası’nın matematiksel modelinden yola çıkarak “Dev-
                               rede kullanılan direncin değerinin iki katı değerinde bir direnç kullansaydık aynı
                               potansiyel fark değerlerine karşılık gelen akım şiddeti değerleri nasıl olurdu?” soru-
                               sunun  gerekçelendirilmiş cevaplarını deney formundaki raporlarına yazmalarını ve
                               potansiyel fark-akım şiddeti grafik çizimini eklemelerini söyler (İF4).

                               Öğretmen öğrencilere Ek 2’de “ampermetre ve voltmetrenin özellikleri” ile ilgili ve-
                               rilen tanılayıcı dallanmış ağaç formunu dağıtır ve  öğrencilerden yönergeleri takip
                               etmelerini ister. Formun kullanılmasında ve değerlendirilmesinde öğrencilere, “Ve-
                               rilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu
                               düşünüyorsanız (Y) seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak
                               yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y) seçimleriyle, sekiz farklı çıkış noktasından biri-
                               ne ulaşılabilecektir. Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime (Doğru (D) veya
                               Yanlış (Y)) 1 puan verilecektir. Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.” yönergesi verilir.
                               Öğrenciler; tablo oluşturma, deney sürecinde yaptıkları çalışmalar, beyin fırtınası
                               sırasındaki katılım durumları, grafik hazırlama sürecindeki becerileri dikkate alına-
         Değerlendirme
                               rak kontrol listesi aracılığıyla değerlendirilir. Ayrıca tanılayıcı dallanmış ağaç formu
                               puanlanarak değerlendirme yapılır.

                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Öğrencilerin sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir dü-
                                   zen oluşturma

                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Kullanılan Evrensel       me ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)

                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme








    86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91