Page 81 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 81

Fizik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               II. bölüm
                               Öğretmen, öğrencilere “I. bölümde verdiğiniz cevaplar ile enerji kaynakları kavra-
                               mının birlikte kullanıldığı anlamlı birer cümle yazınız.” der. Her anlamlı cümle için 2
                               puan  verilecektir.
                                 •  …………….
                                 •  …………….

                                 •  …………….
                                 •  …………….
                                 •  …………….



                               III. bölüm
                                       Millî servet          Küresel ısınma         Vampir cihazlar
                                    Sürdürülebilirlik        Enerji tasarrufu         Enerji etiketi

                               Öğretmen yukarıdaki söz gruplarını tahtaya yazdıktan sonra öğrencilerden bu söz
                               grubunun tamamını kullanarak “Enerjinin verimli kullanımının ülkemiz için önemi”
                               temalı bir kompozisyon yazmalarını ister (SF2). Kompozisyonda yukarıda verilen
                               her bir söz grubunun içeriğe uygun kullanımı için 3 puan verilir. Öğrencilerden ya-
                               zacakları kompozisyonda enerjinin verimli kullanımı ile ilgili yaratıcı fikirleri ve öne-
                               rileri aktarmaları istenir (FÖOD1, FÖOD2).
                               Performans  ödevi  olarak  öğretmen  öğrencilerden  öğrendiği  enerji  kaynaklarını
                               kullanabileceği bir proje üretmelerini ve projeyi sınıfta sunmalarını ister (ÜF1). Öğ-
                               rencilerin yaptığı proje şu sorulara cevap vermelidir.

                                 •  Tasarım hangi tür enerji kaynaklarını içermektedir?
                                 •  Bu enerji kaynağını seçmenizdeki en önemli etken nedir?

                                 •  Bu kaynağı kullanırken karşılaşılabilecek zorluklar neler olabilir ve bu zorlukla-
                                   ra nasıl bir çözüm yolu üretebilirsiniz?
                                 •  Bu tasarım çevre ve toplum için nasıl bir katkı sunabilir?

                               Öğrenciler yapılandırıcı grid, kelime ilişkilendirme ve performans ödevi katılım du-
         Değerlendirme         rumlarına ve ortaya çıkardıkları ürüne göre oluşturulan bir portfolyo dosyası ile de-
                               ğerlendirilir.
                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Kullanılan Evrensel       me ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)




                                                                                                         81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86