Page 77 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77

Fizik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 13


        TEMA: ENERJİ
         Etkinliğe             FİZ.10.2.5. Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarını karşılaştırabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.10.2.5.
         Basamaklandırılmış    a) Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarına ilişkin özellikleri belirler.
         Bilgi Birimleri       b) Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarının avantajlarını listeler.
                               c) Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarının dezavantajlarını listeler.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin iş ve enerji kavramları hakkında temel düzeyde bilgiye sahip olduğu
         Temel Kabuller        kabul edilmektedir.
                               Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarının özelliklerini öğrenmede zorluk
         Tema Bazlı Öğrenci    yaşayabilir.
         İhtiyaçları           Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarının avantajlarını ve dezavantajla-
                               rını ayırt etmede zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrencilere aynı konuyla ilgili farklı zorluk seviyelerinde sorular sorulabilir:

                               “Evini ısıtmak için kimler güneş panelleri kullanıyor?, Güneş panelleri eviniz için uy-
                               gun değilse alternatif olarak hangi enerji kaynağını kullanabilirsiniz?"

                               Öğrencilere ilgi alanlarına göre özelleştirilmiş sorular da yöneltilebilir.
                               İF2: Öğrencilerin enerji kaynaklarının kullanım alanlarını ve özelliklerini hatırlama-
                               larına yardımcı olmak için günlük hayattaki kullanım alanlarından ya da güncel ha-
         İçerik                berlerden faydalanılabilir.

                               İF3: Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarının çalışma prensipleri hak-
                               kında bilgi veren infografikler hazırlanabilir.

                               İF4: Çalışma kağıdıyla birlikte öğrencilere, enerji kaynakları hakkında kısa bilgiler
                               içeren notlar dağıtılabilir.

                               İF5:  Öğrenciler,  kitaplardan  ve  ulaşabileceği  basit  kaynaklardan  faydalanarak
                               enerji kaynakları hakkında bilgi edinebilir ve kelime dağarcığını geliştirebilir.
                               SF1: Öğretmen konuyu, yerde oluşturulan bir  grid üzerinden öğrencilerin kutular
                               arasında hareket edebileceği bir oyun haline dönüştürebilir. Her öğrenci sorulan
                               sorudan sonra cevap vermek istediği kutunun içinde durabilir.
         Süreç                 SF2:  Öğrencilere  kompozisyon  yazma  sürecinde  (ders  esnasında  ya  da  dersten
                               sonra) birlikte çalışmaları için fırsatlar sunulabilir. İsteyen öğrenciler grup oluştu-
                               rabilir, birbirlerinden destek alabilir ve fikir alışverişinde bulunabilirler. Bu sayede,
                               öğrencilere birlikte çalışarak kompozisyonlarını gözden geçirme ve düzenleme fır-
                               satı da sağlanmış olur.







                                                                                                         77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82