Page 77 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 13
TEMA: ENERJİ
Etkinliğe FİZ.10.2.5. Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarını karşılaştırabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
FİZ.10.2.5.
Basamaklandırılmış a) Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarına ilişkin özellikleri belirler.
Bilgi Birimleri b) Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarının avantajlarını listeler.
c) Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarının dezavantajlarını listeler.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin iş ve enerji kavramları hakkında temel düzeyde bilgiye sahip olduğu
Temel Kabuller kabul edilmektedir.
Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarının özelliklerini öğrenmede zorluk
Tema Bazlı Öğrenci yaşayabilir.
İhtiyaçları Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarının avantajlarını ve dezavantajla-
rını ayırt etmede zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilere aynı konuyla ilgili farklı zorluk seviyelerinde sorular sorulabilir:
“Evini ısıtmak için kimler güneş panelleri kullanıyor?, Güneş panelleri eviniz için uy-
gun değilse alternatif olarak hangi enerji kaynağını kullanabilirsiniz?"
Öğrencilere ilgi alanlarına göre özelleştirilmiş sorular da yöneltilebilir.
İF2: Öğrencilerin enerji kaynaklarının kullanım alanlarını ve özelliklerini hatırlama-
larına yardımcı olmak için günlük hayattaki kullanım alanlarından ya da güncel ha-
İçerik berlerden faydalanılabilir.
İF3: Yenilenebilen ve yenilenemeyen enerji kaynaklarının çalışma prensipleri hak-
kında bilgi veren infografikler hazırlanabilir.
İF4: Çalışma kağıdıyla birlikte öğrencilere, enerji kaynakları hakkında kısa bilgiler
içeren notlar dağıtılabilir.
İF5: Öğrenciler, kitaplardan ve ulaşabileceği basit kaynaklardan faydalanarak
enerji kaynakları hakkında bilgi edinebilir ve kelime dağarcığını geliştirebilir.
SF1: Öğretmen konuyu, yerde oluşturulan bir grid üzerinden öğrencilerin kutular
arasında hareket edebileceği bir oyun haline dönüştürebilir. Her öğrenci sorulan
sorudan sonra cevap vermek istediği kutunun içinde durabilir.
Süreç SF2: Öğrencilere kompozisyon yazma sürecinde (ders esnasında ya da dersten
sonra) birlikte çalışmaları için fırsatlar sunulabilir. İsteyen öğrenciler grup oluştu-
rabilir, birbirlerinden destek alabilir ve fikir alışverişinde bulunabilirler. Bu sayede,
öğrencilere birlikte çalışarak kompozisyonlarını gözden geçirme ve düzenleme fır-
satı da sağlanmış olur.
77