Page 72 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 72
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Değişirim ve Dönüşürüm
Konu Enerji Biçimlerini Karşılaştırabilme ve Mekanik Enerji
Enerji biçimlerine ilişkin özellikleri belirleme
Enerji biçimlerine ilişkin benzerlikleri listeleme
Öğrenme Hedefleri Enerji biçimlerine ilişkin farklılıkları listeleme
Mekanik enerjiye ilişkin parçaları belirleme
Mekanik enerjiyle ilgili parçalar arasındaki matematiksel ilişkiyi belirleme.
• Etkileşimli tahta
• Kâğıt
• Kalem
Materyaller • Bilimsel oyun kartları
• Tebeşir
• Kronometre
• Basketbol Topu
Süre 4 ders saati
Bu etkinlikte; beyin fırtınası, esnek gruplar, iş birlikli öğretim, oyunlaştırma, deney,
simülasyon, soru-cevap öğretim yöntem ve tekniklerinden faydalanılmıştır.
Beyin Fırtınası: Öğretmen öğrencilere, “Enerji nedir?, Enerjiye neden ihtiyaç du-
yarız?, Vücudumuzda enerji nasıl kullanılır, nasıl üretilir?” sorularını yöneltip beyin
fırtınası yapmalarını sağlar.
Esnek Gruplar: Farklı enerji biçimlerini keşfetmeleri için öğrenciler her bir enerji bi-
çimini temsil edecek şekilde 7 gruba ayrılır. Her bir gruba mekanik, kimyasal, nük-
leer, ısı, ışık, ses ve elektrik enerjisi gibi enerji biçimlerinden biri verilir.
İş Birlikli Öğretim: Her bir gruba mekanik, kimyasal, nükleer, ısı, ışık, ses ve elektrik
enerjisi gibi enerji biçimlerinden biri verilir. Grubun kendisine verilen enerji biçimi-
Etkinlik Açıklaması nin nasıl üretildiğini, avantajlarını, dezavantajlarını, çevreye etkilerini araştırmaları
için yeterli süre verilir. Gruptan, oyun kartındaki bilgi kısmını doldurmaları istenir.
Oyunlaştırma: Öğrenciler bahçeye çıkarılır ve iki gruba ayrılır. Gruplar aşağıda ve-
rilen “sek sek” platformunu bahçenin uygun bir alanına tebeşir ile çizer. Gruplardaki
her öğrenciye sek sek platformunda yazılı olan 7 adet oyun kartı dağıtılır.
Deney: Öğretmen topu serbest bırakır. Top her seferinde bir öncekine göre daha az
zıplar ve bir süre sonra durur.
Simülasyon: Etkileşimli tahtadan http://meb.ai/UJ2Gdqv simülasyonunu kullana-
rak enerji dönüşümleri gözlemlenir.
Soru - Cevap: Öğretmen tanılayıcı dallanmış ağacı tahtaya çizer ve soruları öğren-
cilere yöneltir.
72