Page 72 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 72

Fizik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Değişirim ve Dönüşürüm
         Konu                  Enerji Biçimlerini Karşılaştırabilme ve Mekanik Enerji
                               Enerji biçimlerine ilişkin özellikleri belirleme
                               Enerji biçimlerine ilişkin benzerlikleri listeleme

         Öğrenme Hedefleri     Enerji biçimlerine ilişkin farklılıkları listeleme
                               Mekanik enerjiye ilişkin parçaları belirleme
                               Mekanik enerjiyle ilgili parçalar arasındaki matematiksel ilişkiyi belirleme.

                                 •  Etkileşimli tahta
                                 •  Kâğıt
                                 •  Kalem

         Materyaller             •  Bilimsel oyun kartları
                                 •  Tebeşir
                                 •  Kronometre

                                 •  Basketbol Topu
         Süre                  4 ders saati
                               Bu etkinlikte; beyin fırtınası, esnek gruplar, iş birlikli öğretim, oyunlaştırma, deney,
                               simülasyon, soru-cevap öğretim yöntem ve tekniklerinden faydalanılmıştır.
                               Beyin Fırtınası:  Öğretmen  öğrencilere,  “Enerji  nedir?,  Enerjiye  neden  ihtiyaç  du-
                               yarız?, Vücudumuzda enerji nasıl kullanılır, nasıl üretilir?” sorularını yöneltip beyin
                               fırtınası yapmalarını sağlar.
                               Esnek Gruplar: Farklı enerji biçimlerini keşfetmeleri için öğrenciler her bir enerji bi-
                               çimini temsil edecek şekilde 7 gruba ayrılır. Her bir gruba mekanik, kimyasal, nük-
                               leer, ısı, ışık, ses ve elektrik enerjisi gibi enerji biçimlerinden biri verilir.
                               İş Birlikli Öğretim: Her bir gruba mekanik, kimyasal, nükleer, ısı, ışık, ses ve elektrik
                               enerjisi gibi enerji biçimlerinden biri verilir. Grubun kendisine verilen enerji biçimi-
         Etkinlik Açıklaması   nin nasıl üretildiğini, avantajlarını, dezavantajlarını, çevreye etkilerini araştırmaları
                               için yeterli süre verilir. Gruptan, oyun kartındaki bilgi kısmını doldurmaları istenir.

                               Oyunlaştırma: Öğrenciler bahçeye çıkarılır ve iki gruba ayrılır. Gruplar aşağıda ve-
                               rilen “sek sek” platformunu bahçenin uygun bir alanına tebeşir ile çizer. Gruplardaki
                               her öğrenciye sek sek platformunda yazılı olan 7 adet oyun kartı dağıtılır.
                               Deney: Öğretmen topu serbest bırakır. Top her seferinde bir öncekine göre daha az
                               zıplar ve bir süre sonra durur.
                               Simülasyon: Etkileşimli tahtadan http://meb.ai/UJ2Gdqv simülasyonunu kullana-
                               rak enerji dönüşümleri gözlemlenir.
                               Soru - Cevap: Öğretmen tanılayıcı dallanmış ağacı tahtaya çizer ve soruları öğren-
                               cilere yöneltir.






    72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77