Page 67 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 67

Fizik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                   İvme                                Konum








                                                          Zaman                               Zaman
                                   0                                    0
                                             Şekil III                           Şekil IV

                               Öğrenciler  grafiği  çizdikten  sonra  öğretmen  de  grafiği  tahtaya  çizer  (İF2).  Öğ-
                               retmenin çizdiği grafikten farklı grafik çizen öğrencilerin doğru grafiği çizmeleri,
                               iş birlikli öğrenme yöntemlerinden akran öğretim tekniği kullanılarak sağlanır. Her
                               öğrenci kendi seçeceği bir arkadaşıyla çalışır. Eş olan öğrenciler birbirlerinin çizdiği
                               grafiği değerlendirirler.

                               Daha sonra birim zamandaki hız değişiminin ivme olduğu öğrencilere hatırlatılır
                               (SF1). Çizilmiş olan hız-zaman grafiğinden yola çıkılarak Şekil III’teki ivme-zaman
                               grafiğinin nasıl çizileceği ile ilgili tahminlerde bulunmaları istenir (İF3).
                               Öğrencilerin Şekil II’deki hız-zaman grafiği incelendiğinde birim zamandaki hız de-
                               ğişiminin sabit olduğu sonucuna ulaşmaları sağlanır. Daha önce hatırlatılan ivme
                               tanımına dayanarak aracın ivmesi hesaplanır.
                               Bundan sonra öğrencilerden zaman ve hesaplanan ivme değerlerini Şekil III’teki
                               grafiğe yerleştirmeleri istenir.

                               Değerleri yerleştiren öğrenciler ivme-zaman grafiğini çizer (FÖOD1).
                               Öğrenciler grafiği çizdikten sonra öğretmen de grafiği tahtaya çizer. Öğretmenin
                               çizdiği grafikten farklı grafik çizen öğrencilerin doğru grafiği çizmeleri akran öğre-
                               timi, sınıf içi tartışma vb. yollarla sağlanır (İF4).

                               Daha sonra hız-zaman grafiğinin zaman ekseni ile arasında kalan alanın yer değiş-
                               tirme olduğu öğrencilere hatırlatılır.

                               Öğrenciler çizmiş oldukları hız-zaman grafiğinden yola çıkarak her zaman aralı-
                               ğındaki yer değiştirmeleri hesaplar.

                               Öğrencilerden  zaman  ve  yer  değiştirme  değerlerini  Şekil  IV’teki  konum-zaman
                               grafiğine yerleştirmeleri istenir.

                               Değerleri yerleştiren öğrenciler konum-zaman grafiğini çizerler (FÖOD1).
                               Öğrenciler grafiği çizdikten sonra öğretmen de grafiği tahtaya çizer. Öğretmenin
                               çizdiği grafikten farklı grafik çizen öğrencilerin doğru grafiği çizmeleri akran öğre-
                               timi, sınıf içi tartışma vb. yollarla sağlanır.

                               Öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmeleri amacıyla aşağıda verilen problemi evde
                               çözmeleri ve elde ettiği sonuçları rapor haline getirerek sınıfta sunmaları istenir.
                               Yatay yolda ilk hızı 12 m/s olan araç sabit ivme ile yavaşlayarak 3 saniye sonra durmak-
                               tadır. Bu araca ait hız-zaman, ivme-zaman ve konum-zaman grafiklerini çiziniz (ÜF1).
                               Öğrencilerin sınıfta yaptıkları etkinlikle yaptıkları ödevi karşılaştırarak hangi du-
                               rumlarda hız ile ivmenin aynı yönlü, hangi durumlarda zıt yönlü olduğunu açıkla-
                               maları istenir.

                                                                                                         67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72