Page 62 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 62
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Onun Arabası Var Gider mi Gider
Konu Yatay Doğrultuda Sabit Hızlı Hareket
Yatay doğrultuda sabit hızlı hareket eden cisimlerin konum, yer değiştirme, hız ve
zaman değişkenlerini deney yaparak gözlemleme
Öğrenme Hedefleri Yatay doğrultuda sabit hızlı hareket eden cisimlerin hareket grafiklerinden yarar-
lanarak ortalama hız, ortalama sürat ve yer değiştirmenin matematiksel modelini
bulma
• Kronometre
• Metre
Materyaller
• Kalem
• Kâğıt
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte deney, gözlem ve problem çözme yöntem ve tekniklerinden faydala-
nılmıştır.
Deney: Bir öğrencinin elindeki oyuncak arabayı veya bir nesneyi olabildiğince sa-
bit hızla hareket ettirip önceden belirlenmiş bir yolu aldırması istenmektedir. Bunun
için öğrenci, başlangıç konumunun gerisinden cismi/arabayı harekete geçirip yolu
aynı hızla tamamlayabilir.
Etkinlik Açıklaması Gözlem: Öğrencilerden deney sürecinde elde ettikleri verileri kullanarak cismin yer
değiştirmesini karşılaştırmaları istenir. Öğrenci gözlemlerini önceden bildiği kav-
ramlarla ilişkilendirir.
Problem Çözme: Hız-zaman grafiğinin zaman ekseni ile arasında kalan alanın öğ-
renciler tarafından hesaplanması istenir. Öğrencilerin hız-zaman grafiğinin zaman
ekseni ile arasında kalan alanın yer değiştirmeyi vereceği bilgisine ulaşması sağla-
nır.
Öğretmen, sınıfta veya okul bahçesinde 5 metrelik bir yolu 1 metre aralıklarla
aşağıdaki gibi işaretleyip 1., 2., 3., 4. ve 5. metre konumlarına elinde kronometre
bulunan birer öğrenci yerleştirir (İF1, FÖOD1).
Uygulama Süreci
Bir öğrencinin elindeki oyuncak arabayı veya bir nesneyi olabildiğince sabit hızla
hareket ettirip bu yolu aldırmasını ister. Bunun için öğrenci, başlangıç konumunun
gerisinden cismi/arabayı harekete geçirip yolu aynı hızla tamamlayabilir.
62