Page 62 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 62

Fizik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Onun Arabası Var Gider mi Gider
         Konu                  Yatay Doğrultuda Sabit Hızlı Hareket
                               Yatay doğrultuda sabit hızlı hareket eden cisimlerin konum, yer değiştirme, hız ve
                               zaman değişkenlerini deney yaparak gözlemleme
         Öğrenme Hedefleri     Yatay doğrultuda sabit hızlı hareket eden cisimlerin hareket grafiklerinden yarar-
                               lanarak ortalama hız, ortalama sürat ve yer değiştirmenin matematiksel modelini
                               bulma

                                 •  Kronometre
                                 •  Metre
         Materyaller
                                 •  Kalem

                                 •  Kâğıt
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte deney, gözlem ve problem çözme yöntem ve tekniklerinden faydala-
                               nılmıştır.
                               Deney: Bir öğrencinin elindeki oyuncak arabayı veya bir nesneyi olabildiğince sa-
                               bit hızla hareket ettirip önceden belirlenmiş bir yolu aldırması istenmektedir. Bunun
                               için öğrenci, başlangıç konumunun gerisinden cismi/arabayı harekete geçirip yolu
                               aynı hızla tamamlayabilir.
         Etkinlik Açıklaması   Gözlem: Öğrencilerden deney sürecinde elde ettikleri verileri kullanarak cismin yer
                               değiştirmesini karşılaştırmaları istenir. Öğrenci gözlemlerini önceden bildiği kav-
                               ramlarla ilişkilendirir.
                               Problem Çözme: Hız-zaman grafiğinin zaman ekseni ile arasında kalan alanın öğ-
                               renciler tarafından hesaplanması istenir. Öğrencilerin hız-zaman grafiğinin zaman
                               ekseni ile arasında kalan alanın yer değiştirmeyi vereceği bilgisine ulaşması sağla-
                               nır.
                               Öğretmen,  sınıfta  veya  okul  bahçesinde  5  metrelik  bir  yolu  1  metre  aralıklarla
                               aşağıdaki gibi işaretleyip 1., 2., 3., 4. ve 5. metre konumlarına elinde kronometre
                               bulunan birer öğrenci yerleştirir (İF1, FÖOD1).








         Uygulama Süreci








                               Bir öğrencinin elindeki oyuncak arabayı veya bir nesneyi olabildiğince sabit hızla
                               hareket ettirip bu yolu aldırmasını ister. Bunun için öğrenci, başlangıç konumunun
                               gerisinden cismi/arabayı harekete geçirip yolu aynı hızla tamamlayabilir.



    62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67