Page 155 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 155

Kimya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 25

        TEMA: ETKİLEŞİM
         Etkinliğe             KİM.12.1.2. Metallerin aktiflik sıralamasını belirlemeye ilişkin bilimsel sorgulama
         Dönüştürülecek        yapabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               b)  Metallerin  aktiflik  sıralamasına  ilişkin  seçtiği  araştırma  sorusunu  cevaplamak
                               için bir hipotez oluşturur.

         Basamaklandırılmış    c)  Metallerin  aktiflik  sıralamasını  belirlemek  üzere  bir  deneyi  planlayarak
         Bilgi Birimleri       gerçekleştirir.

                               ç)  Deney  sonuçlarından  elde  ettiği  verileri  metallerin  aktiflik  sıralamasına  ilişkin
                               önerdiği hipotez ile ilişkilendirerek yorumlar.
                               8.Sınıf 4. Ünite

                               F.8.4.1.2. Elementleri periyodik tablo üzerinde metal, yarı metal ve ametal olarak
         Ön Koşul Beceriler/   sınıflandırır.
         Temel Kabuller        9. Sınıf 1. Tema

                               KİM.9.1.8.  Elementlerin  periyodik  özelliklerinin  periyodik  tablodaki  değişimini
                               çözümleyebilme
                               Öğrenciler metallerin aktifliklerinin nasıl karşılaştırıldığını bilmeyebilir.
                               Metallerin aktiflik sıralamalarının tahmini için soru oluşturma ve bu soruya yönelik
         Tema Bazlı Öğrenci    hipotez oluşturma noktasında sıkıntı yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                               Metallerin aktiflik sıralamalarını oluşturma amacıyla deney tasarlayıp uygulama-
                               da ve deney sonuçlarını yorumlayıp yargı oluşturmada problem yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğrencilere dağıtılan etkinlik kâğıdındaki yazıların puntoları büyütülebilir. Et-
                               kinlik kâğıdında yer alan görsellerin boyutunda değişiklik yapılabilir.
         İçerik
                               İF2: Öğrencilere metallerin elektron verme eğilimi ve iyonlaşma enerji değerlerinin
                               yazılı olduğu kâğıt verilirken kâğıttaki yazıların puntoları büyük yazılabilir.
                               SF1: Öğrencilere örnek bir deney tasarlama ve deneyin uygulamasının nasıl yapı-
                               lacağının yazdığı materyal verilebilir. Deney tasarlama ve deneyin uygulanması sü-
                               recini anlatan görselleştirilmiş basılı materyal alınarak öğrencilere verilebilir.
         Süreç                 SF2: Gruplar metallerin aktifliğinin sıralamasını belirleyecekleri deneyi basamak-
                               landırılmış yöntem ile planlayabilirler.

                               SF3:  Öğretmen  öğrencilere  özetlenmiş  konu  anlatımlarının  olduğu  bilgi  kartları
                               dağıtabilir.

                               ÜF1: Öğrencilerden istenen soru ve hipotezlerin birer örneği yazılarak çalışma kâ-
         Ürün                  ğıdı öğrencilere verilebilir. Öğrencilerden soru ve hipotez sözel olarak alınabilir.
                               ÜF2: Gruplar  tasarladıkları deneyi sunu yoluyla arkadaşlarına anlatabilirler.







                                                                                                         155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160