Page 155 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 155
Kimya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 25
TEMA: ETKİLEŞİM
Etkinliğe KİM.12.1.2. Metallerin aktiflik sıralamasını belirlemeye ilişkin bilimsel sorgulama
Dönüştürülecek yapabilme
Öğrenme Çıktıları
b) Metallerin aktiflik sıralamasına ilişkin seçtiği araştırma sorusunu cevaplamak
için bir hipotez oluşturur.
Basamaklandırılmış c) Metallerin aktiflik sıralamasını belirlemek üzere bir deneyi planlayarak
Bilgi Birimleri gerçekleştirir.
ç) Deney sonuçlarından elde ettiği verileri metallerin aktiflik sıralamasına ilişkin
önerdiği hipotez ile ilişkilendirerek yorumlar.
8.Sınıf 4. Ünite
F.8.4.1.2. Elementleri periyodik tablo üzerinde metal, yarı metal ve ametal olarak
Ön Koşul Beceriler/ sınıflandırır.
Temel Kabuller 9. Sınıf 1. Tema
KİM.9.1.8. Elementlerin periyodik özelliklerinin periyodik tablodaki değişimini
çözümleyebilme
Öğrenciler metallerin aktifliklerinin nasıl karşılaştırıldığını bilmeyebilir.
Metallerin aktiflik sıralamalarının tahmini için soru oluşturma ve bu soruya yönelik
Tema Bazlı Öğrenci hipotez oluşturma noktasında sıkıntı yaşayabilir.
İhtiyaçları
Metallerin aktiflik sıralamalarını oluşturma amacıyla deney tasarlayıp uygulama-
da ve deney sonuçlarını yorumlayıp yargı oluşturmada problem yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilere dağıtılan etkinlik kâğıdındaki yazıların puntoları büyütülebilir. Et-
kinlik kâğıdında yer alan görsellerin boyutunda değişiklik yapılabilir.
İçerik
İF2: Öğrencilere metallerin elektron verme eğilimi ve iyonlaşma enerji değerlerinin
yazılı olduğu kâğıt verilirken kâğıttaki yazıların puntoları büyük yazılabilir.
SF1: Öğrencilere örnek bir deney tasarlama ve deneyin uygulamasının nasıl yapı-
lacağının yazdığı materyal verilebilir. Deney tasarlama ve deneyin uygulanması sü-
recini anlatan görselleştirilmiş basılı materyal alınarak öğrencilere verilebilir.
Süreç SF2: Gruplar metallerin aktifliğinin sıralamasını belirleyecekleri deneyi basamak-
landırılmış yöntem ile planlayabilirler.
SF3: Öğretmen öğrencilere özetlenmiş konu anlatımlarının olduğu bilgi kartları
dağıtabilir.
ÜF1: Öğrencilerden istenen soru ve hipotezlerin birer örneği yazılarak çalışma kâ-
Ürün ğıdı öğrencilere verilebilir. Öğrencilerden soru ve hipotez sözel olarak alınabilir.
ÜF2: Gruplar tasarladıkları deneyi sunu yoluyla arkadaşlarına anlatabilirler.
155