Page 150 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 150
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Düşün Aşaması:
“Nanoteknolojik ürünlerin faydaları ve olası zararları nelerdir?” sorusu sorulur. Öğ-
rencilerin; öğretmenin sunuyla yaptığı anlatımdan ve aldıkları notlardan yola çı-
karak, sağlık, teknoloji, tekstil, gıda gibi çeşitli alanlarda kullanılan nanoteknolojik
ürünler ve çevresel etkileri hakkında nanoteknolojik ürünlerin faydalarının neler
olduğunu ve olası zararlarının neler olabileceğini düşünmeleri istenir (SF3). Eşleş
aşamasında kullanmak üzere öğrenciler fikirlerini not alırlar (ÜF1).
Eşleş aşaması:
Öğrenciler ikişer kişilik gruplara ayrılır (FÖOD1). Her öğrenci eşleştiği arkadaşıyla
nanoteknolojik ürünlerin faydaları ve olası zararlarıyla ilgili ulaştığı görüşlerini pay-
laşır. Ortak bir görüşe ulaşmaları için öğrencilerden fikir alışverişinde bulunmaları
istenir (SF4). Öğrencilerden süreç boyunca elde ettikleri verilerle nanoteknolojik
ürünlerin faydaları ve olası zararlarıyla ilgili infografik hazırlamaları istenir (ÜF2).
Paylaş Aşaması:
Gruplar hazırladıkları infografikleri sınıfla paylaşır. İnfografiklerden yola çıkılarak
ortak bir sonuç raporu yazılır (ÜF3).
Gruplardan, nanoteknolojik ürünlerin sentezi ve kullanımı konusunda beyin fırtınası
yöntemiyle fikirler üretmeleri istenir (SF5).
Öğrencilerden ders öncesi ve sonrasında nanoteknolojik ürünlerin olası fayda ve
zararları hakkında değişen görüşlerini özetlediği bir yansıtma notu yazmaları
istenir (ÜF4).
Sınıf eşit sayıda kişiden oluşacak şekilde gruplara ayrılır (FÖOD2). Öğretmen,
aşağıdaki nanoteknoloji ile ilgili senaryoyu, görevleri ve ek ipuçlarını tahtaya
yansıtır (İF3).
Öğrenciler grup hâlinde çalışarak senaryodaki sorunu çözmek için sorular sorar,
hipotezler oluşturur (SF6).
SENARYO
2055 yılında, nanoteknoloji günlük hayatımızın her alanında kullanılmaktadır.
Nano robotlar hastalıkları teşhis ve tedavi etmede kullanılmaktadır. Mühendis-
ler nano malzemelerle çok dayanıklı ve hafif yapılar inşa etmektedir. Bilim insan-
ları yeni nanoteknolojik ürünler keşfetmektedir. Dünyaca ünlü bir nanoteknoloji
araştırma laboratuvarında çalışan bir grup bilim insanı, üzerinde çalıştıkları yeni
bir nano parçacık türünün kaybolduğunu fark ederler. Bu nano parçacıklar, insan
hücrelerinin onarılmasını ve yenilenmesini sağlayarak birçok hastalığı tedavi etme
özelliğine sahiptir. Kayıp nano parçacıkların yanlış insanların eline geçmesi büyük
bir tehlike oluşturmaktadır. Bilim insanları, nano parçacıkları bulmak ve onları ele
geçirmek için zamanla yarışırlar.
Bu sorunu çözmek için görevlendirilmiş bir dedektif grubusunuz. Sizin görevleriniz:
• Laboratuvardaki tüm ipuçlarını ve delilleri toplayarak analiz etmek
• Kayıp nano parçacıkların nasıl kaybolduğunu ve kimler tarafından ele geçiril-
miş olabileceğini araştırmak
• Nano parçacıkları bulmak ve onları ele geçirmek için bir plan hazırlamak.
150