Page 150 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 150

Kimya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Düşün Aşaması:
                               “Nanoteknolojik ürünlerin faydaları ve olası zararları nelerdir?” sorusu sorulur. Öğ-
                               rencilerin; öğretmenin sunuyla yaptığı anlatımdan ve aldıkları notlardan yola çı-
                               karak, sağlık, teknoloji, tekstil, gıda gibi çeşitli alanlarda kullanılan nanoteknolojik
                               ürünler  ve  çevresel  etkileri  hakkında  nanoteknolojik  ürünlerin  faydalarının  neler
                               olduğunu ve olası zararlarının neler olabileceğini düşünmeleri istenir (SF3). Eşleş
                               aşamasında kullanmak üzere öğrenciler fikirlerini not alırlar (ÜF1).

                               Eşleş aşaması:
                               Öğrenciler ikişer kişilik gruplara ayrılır (FÖOD1). Her öğrenci eşleştiği arkadaşıyla
                               nanoteknolojik ürünlerin faydaları ve olası zararlarıyla ilgili ulaştığı görüşlerini pay-
                               laşır. Ortak bir görüşe ulaşmaları için öğrencilerden fikir alışverişinde bulunmaları
                               istenir  (SF4).  Öğrencilerden  süreç  boyunca  elde  ettikleri  verilerle  nanoteknolojik
                               ürünlerin faydaları ve olası zararlarıyla ilgili infografik hazırlamaları istenir (ÜF2).
                               Paylaş Aşaması:
                               Gruplar hazırladıkları infografikleri sınıfla paylaşır. İnfografiklerden yola çıkılarak
                               ortak bir sonuç raporu yazılır (ÜF3).
                               Gruplardan, nanoteknolojik ürünlerin sentezi ve kullanımı konusunda beyin fırtınası
                               yöntemiyle fikirler üretmeleri istenir (SF5).
                               Öğrencilerden ders öncesi ve sonrasında nanoteknolojik ürünlerin olası fayda ve
                               zararları  hakkında  değişen  görüşlerini  özetlediği  bir  yansıtma  notu  yazmaları
                               istenir (ÜF4).
                               Sınıf  eşit  sayıda  kişiden  oluşacak  şekilde  gruplara  ayrılır  (FÖOD2).  Öğretmen,
                               aşağıdaki  nanoteknoloji  ile  ilgili  senaryoyu,  görevleri  ve  ek  ipuçlarını  tahtaya
                               yansıtır (İF3).
                               Öğrenciler grup hâlinde çalışarak senaryodaki sorunu çözmek için sorular sorar,
                               hipotezler oluşturur (SF6).
                               SENARYO

                               2055  yılında,  nanoteknoloji  günlük  hayatımızın  her  alanında  kullanılmaktadır.
                               Nano  robotlar  hastalıkları  teşhis  ve  tedavi  etmede  kullanılmaktadır.  Mühendis-
                               ler nano malzemelerle çok dayanıklı ve hafif yapılar inşa etmektedir. Bilim insan-
                               ları  yeni  nanoteknolojik  ürünler  keşfetmektedir.  Dünyaca  ünlü  bir  nanoteknoloji
                               araştırma laboratuvarında çalışan bir grup bilim insanı, üzerinde çalıştıkları yeni
                               bir nano parçacık türünün kaybolduğunu fark ederler. Bu nano parçacıklar, insan
                               hücrelerinin onarılmasını ve yenilenmesini sağlayarak birçok hastalığı tedavi etme
                               özelliğine sahiptir. Kayıp nano parçacıkların yanlış insanların eline geçmesi büyük
                               bir tehlike oluşturmaktadır. Bilim insanları, nano parçacıkları bulmak ve onları ele
                               geçirmek için zamanla yarışırlar.

                               Bu sorunu çözmek için görevlendirilmiş bir dedektif grubusunuz. Sizin görevleriniz:
                                 •  Laboratuvardaki tüm ipuçlarını ve delilleri toplayarak analiz etmek
                                 •  Kayıp nano parçacıkların nasıl kaybolduğunu ve kimler tarafından ele geçiril-
                                   miş olabileceğini araştırmak
                                 •  Nano parçacıkları bulmak ve onları ele geçirmek için bir plan hazırlamak.



    150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155