Page 148 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 148
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF5: Nanoteknolojik ürünlerin sentezi ve kullanımı infografik kullanılarak ya da
görseller artırılarak verilebilir.
SF6: Nanoteknolojik ürünlerin özellikleri, kullanım amaçları ve sağladıkları yarar-
lara ilişkin video izletilebilir, görseller gösterilebilir. Video veya görselden yola çıka-
rak konuya ilişkin değerlendirme soruları sorulabilir.
ÜF1: Not almakta güçlük çeken öğrencilere not alma kâğıtları verilebilir. Not alma
kâğıtlarına ipuçları yazılabilir. Akranı, öğrencinin fikirlerini yazıya dökebilir.
ÜF2: İnfografik hazırlanırken desteklenmesi gereken öğrencilerin ilgi ve yetenekleri
doğrultusunda, kısa notlar yazıp semboller kullanması teşvik edilebilir.
ÜF3: Sonuç raporunda desteklenmesi gereken öğrencilerin düşünceleri sözel ola-
Ürün
rak alınabilir. Öğretmen konuyla ilgili ipuçları verebilir.
ÜF4: Yazmakta güçlük çeken öğrencilerin özeti sözel olarak alınabilir.
ÜF5: Desteklenmesi gereken öğrencilere kısa, anlaşılır, ipucu barındıran sorular so-
rarak sorunu çözme planı yapmalarına yardım edilebilir. Konuyla ilgili poster, afiş
tasarlamaları istenebilir.
FÖOD1: Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre ikişerli, üçerli gruplar oluşturulabilir. Grup-
ların birbirini rahat duyabilecekleri ortam seçenekleri sunulabilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğrencilerin ihtiyaçlarına ve sınıfın mevcuduna göre ikişerli, üçerli veya
daha kalabalık gruplar oluşturulabilir. Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma
seçenekleri sunulabilir.
148