Page 143 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 143

Kimya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Çözünmenin Dengesi
         Konu                  Suda Az Çözünen Tuzların Dengesi
                               Suda az çözünen tuzların çözünürlüğünü açıklamak için model önerir.
                               Suda az çözünen tuzların çözünürlüğüne etki eden faktörlere ilişkin farklı gözlem
         Öğrenme Hedefleri     ortamları oluşturur.
                               Ortak iyon ve sıcaklığın bir tuzun sudaki çözünürlüğüne etkisini belirlemek için mo-
                               lar çözünürlük ve Kçç değerlerini içeren hazır veri seti kullanır.
         Materyaller           Kimya ders kitabı, çalışma kartları, A4 kâğıdı, kalem, soru kartları
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlikte; iş birlikli öğrenme, beyin fırtınası, tartışma, küçük grup, akran öğreti-
                               mi, ayrılıp birleşme, özetleme yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.

                               İş  Birlikli  Öğrenme:  Öğrenciler  etkinlik  sürecine  başlamadan  önce  belirli  sayıda
                               gruplara ayrılır . Gruplar oluşturulurken öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri dik-
                               kate alınır. Oluşturulan gruplara etkinliğin süreci anlatılır.
                               Beyin Fırtınası: Grup içindeki öğrenciler “Dişler neden çürür?”, “Çocukların dişleri
                               yetişkinlerin dişlerine göre neden fazla çürür?” sorularına cevap bulmak için beyin
                               fırtınası yaparlar. Sorulara uygun akıllarına gelen cevapları söylerler.
                               Tartışma:  Öğrencilerin  var  olan  bilgilerini  ifade  etmeleri,  akranlarının  fikirlerini
                               dinleyerek yeni bilgiler öğrenmesidir. Çözünürlük dengesinin günlük hayata etkisi-
                               ne cevaplar ararken öğrencilerin kendi fikirleri ile konuyu tartışmaları ve sonuçlara
         Etkinlik Açıklaması   varmaları sağlanabilir.
                               Küçük Grup: Öğrencilerin sıcaklığın bir tuzun çözünürlüğüne etkisini, ortak iyonun
                               bir tuzun çözünürlüğüne etkisini araştırmak için daha küçük gruplara ayrılmasıdır.
                               Akran Öğretimi: Öğrencilerin konuyla ilgili edindikleri bilgileri grup üyeleriyle pay-
                               laşmalarıdır.
                               Ayrılıp-Birleşme Tekniği: Öğrenciler sıcaklığın bir tuzun çözünürlüğüne etkisini, or-
                               tak iyonun bir tuzun çözünürlüğüne etkisini araştırmak için iki gruba ayrılır. Gruplar
                               bilgi paylaşımı yaptıktan sonra ana gruplarına dönerek sıcaklığın bir tuzun çözü-
                               nürlüğüne etkisini, ortak iyonun bir tuzun çözünürlüğüne etkisini anlatırlar.
                               Özetleme: Öğretmen, etkinlik sürecinde konunun belli başlı kritik noktalarını doğ-
                               rudan anlatım yöntemi kullanarak özetleyebilir. Böylece konunun daha iyi anlaşıl-
                               ması sağlanabilir.
                               Öğretmen öğrencilere “Dişler neden çürür?”, “Çocukların dişleri yetişkinlerin dişle-
                               rine göre neden fazla çürür?” gibi sorular sorarak derse giriş yapar (SF1). Beyin
                               fırtınası  yöntemi  kullanılarak  öğrencilerden  gelen  cevaplar  tahtada  “Çözünürlük
                               Dengesi” başlığı altına yazılır (SF2). Daha sonra öğrencilere, verdikleri cevapların
         Uygulama Süreci
                               hangilerinin çözünürlükle alakalı olduğu sorulur (İF1). Öğretmen gelen cevaplara
                               göre  doğru  açıklamaları  yapar.  Öğretmen,  doğru  olarak  verilen  cevapları  sözel
                               olarak vurgular. Daha sonra doğru cevaplar üzerinden çözünürlük dengesinin gün-
                               lük hayata etkisi üzerine dikkat çekerek konuyu özetler (İF2).





                                                                                                         143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148