Page 147 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 147

Kimya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 24

        TEMA: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
         Etkinliğe             KİM.11.3.2. Nanoteknolojik ürünlerin seçimine yönelik eleştirel düşünebilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Nanoteknolojik ürünlerin potansiyel faydalarını ve olası zararlarını sorgular.
         Basamaklandırılmış    b) Sağlık, etik, güvenlik ve sürdürülebilirlik açılarından nanoteknolojik ürünlerin et-
         Bilgi Birimleri       kileri hakkında akıl yürütür.
                               c) Akıl yürütmeyle ulaştığı çıkarımları yansıtır.
                               Öğrenciler,  ilkokul  üçüncü  sınıftan  itibaren  sürdürülebilirlik  teması  ile
                               tanışmaktadır.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        Öğrencilerin bu tema altında çeşitli beceriler ile birlikte ele alınan geri dönüşüm,
                               tasarruf, su ayak izi, karbon ayak izi kavramlarını; metallerin özelliklerini bildiği ka-
                               bul edilmektedir.

                               Öğrenciler nanoteknolojik ürünlerin potansiyel faydalarını ve olası zararlarını sor-
                               gulamada zorluk çekebilir.

         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler  nanoteknolojik  ürünler  temelinde  ya  da  daha  genel  bir  bakış  açısına
         İhtiyaçları           ulaşmakta zorluk yaşayabilir.

                               Öğrenciler  sağlık,  etik,  güvenlik  ve  sürdürülebilirlik  açılarından  nanoteknolojik
                               ürünlerin etkileri hakkında akıl yürütmekte zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Yanmayan kumaşlar, koltuk- araba döşeme kumaşları, spor kıyafetler, elektro-
                               nik cihazlar gibi nanoteknolojik ürünler erişim sağlama koşullarına göre artırılabilir.

                               İF2: Daha sonra tekrar etmesi amacıyla desteklenmesi gereken öğrenciler için ba-
                               sılı materyal verilebilir. Sunuyu görmekte zorlanan öğrencilere sununun içeriğindeki
         İçerik
                               yazıların puntoları büyütülebilir veya sunu dijital araçlarla verilebilir.
                               İF3: Senaryo, görevler ve ipuçları ihtiyaç duyan öğrencilere puntoları büyütülüp ba-
                               sılı materyal hâlinde veya dijital araçlarla verilebilir. Senaryonun içeriği ve görevleri
                               sadeleştirilebilir.
                               SF1: Nanoteknolojik ürünlerin özellikleri ve kullanım amaçlarının gösterildiği video,
                               animasyon, karikatür, resim vb. gösterilebilir.
                               SF2: İhtiyaç duyan öğrencilere sunu içeriği görsellerle desteklenen ve sade bir dile
                               indirgenmiş bilgi notları şeklinde sunulabilir. Öğretmen, bu öğrencilere not alma
                               sürecinde alabilecekleri notlar konusunda rehberlik edebilir.
         Süreç
                               SF3:  Desteklenmesi  gereken  öğrencilere  dersten  önce  konuyla  ilgili  bilgi  notları,
                               görseller verilebilir. Düşünme aşamasında öğretmen konuyla ilgili hatırlatıcı ipuç-
                               ları verebilir.
                               SF4: Fikir üretmede, desteklenmesi gereken öğrenciler bilgi düzeyi ve hazır bulu-
                               nuşluk bakımından iyi düzeydeki bir öğrenci ile eşleştirilerek desteklenebilir.





                                                                                                         147
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152