Page 147 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 147
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 24
TEMA: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
Etkinliğe KİM.11.3.2. Nanoteknolojik ürünlerin seçimine yönelik eleştirel düşünebilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
a) Nanoteknolojik ürünlerin potansiyel faydalarını ve olası zararlarını sorgular.
Basamaklandırılmış b) Sağlık, etik, güvenlik ve sürdürülebilirlik açılarından nanoteknolojik ürünlerin et-
Bilgi Birimleri kileri hakkında akıl yürütür.
c) Akıl yürütmeyle ulaştığı çıkarımları yansıtır.
Öğrenciler, ilkokul üçüncü sınıftan itibaren sürdürülebilirlik teması ile
tanışmaktadır.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller Öğrencilerin bu tema altında çeşitli beceriler ile birlikte ele alınan geri dönüşüm,
tasarruf, su ayak izi, karbon ayak izi kavramlarını; metallerin özelliklerini bildiği ka-
bul edilmektedir.
Öğrenciler nanoteknolojik ürünlerin potansiyel faydalarını ve olası zararlarını sor-
gulamada zorluk çekebilir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler nanoteknolojik ürünler temelinde ya da daha genel bir bakış açısına
İhtiyaçları ulaşmakta zorluk yaşayabilir.
Öğrenciler sağlık, etik, güvenlik ve sürdürülebilirlik açılarından nanoteknolojik
ürünlerin etkileri hakkında akıl yürütmekte zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Yanmayan kumaşlar, koltuk- araba döşeme kumaşları, spor kıyafetler, elektro-
nik cihazlar gibi nanoteknolojik ürünler erişim sağlama koşullarına göre artırılabilir.
İF2: Daha sonra tekrar etmesi amacıyla desteklenmesi gereken öğrenciler için ba-
sılı materyal verilebilir. Sunuyu görmekte zorlanan öğrencilere sununun içeriğindeki
İçerik
yazıların puntoları büyütülebilir veya sunu dijital araçlarla verilebilir.
İF3: Senaryo, görevler ve ipuçları ihtiyaç duyan öğrencilere puntoları büyütülüp ba-
sılı materyal hâlinde veya dijital araçlarla verilebilir. Senaryonun içeriği ve görevleri
sadeleştirilebilir.
SF1: Nanoteknolojik ürünlerin özellikleri ve kullanım amaçlarının gösterildiği video,
animasyon, karikatür, resim vb. gösterilebilir.
SF2: İhtiyaç duyan öğrencilere sunu içeriği görsellerle desteklenen ve sade bir dile
indirgenmiş bilgi notları şeklinde sunulabilir. Öğretmen, bu öğrencilere not alma
sürecinde alabilecekleri notlar konusunda rehberlik edebilir.
Süreç
SF3: Desteklenmesi gereken öğrencilere dersten önce konuyla ilgili bilgi notları,
görseller verilebilir. Düşünme aşamasında öğretmen konuyla ilgili hatırlatıcı ipuç-
ları verebilir.
SF4: Fikir üretmede, desteklenmesi gereken öğrenciler bilgi düzeyi ve hazır bulu-
nuşluk bakımından iyi düzeydeki bir öğrenci ile eşleştirilerek desteklenebilir.
147