Page 149 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 149

Kimya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Nanoteknolojik Ürünler
         Konu                  Nanoteknolojik Ürünlerin Seçimi
                               Sağlık, etik, güvenlik ve sürdürülebilirlik açılarından nanoteknolojik ürünlerin etki-
                               leri hakkında akıl yürütür.
         Öğrenme Hedefleri
                               Nanoteknolojik ürünlerin potansiyel faydalarını ve olası zararlarını sorgular.
                               Akıl yürütmeyle ulaştığı çıkarımları yansıtır.

                               Fon karton, mukavva, keçeli ve kurşun kalemler, renkli boyalar, makas, yapıştırıcı,
         Materyaller           etiket, bilgisayar, yazıcı, yağmurluk (su geçirmeyen), kumaş (su geçiren), su, 9. Sınıf
                               Kimya Ders Kitabı, EBA Portalı, OGM Materyal Web Sitesi
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; iş birlikli öğrenme, soru-cevap, doğrudan anlatım, düşün-eşleş-pay-
                               laş, senaryo tamamlama yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               İş Birlikli Öğrenme: Eşleş, paylaş aşamasında  ve senaryo sürecinde öğrencilerin
                               yardımlaşarak çalışmalarını amaçlar.
                               Soru- Cevap Yöntemi: Etkinlik sürecinde öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilir.
                               Öğrencilerin konuya merak duymaları için etkinlik başlangıcında kullanıldığı gibi,
                               süreç boyunca öğrencileri değerlendirmek amacıyla da sorular sorulabilir. Öğren-
                               cilerden gelen cevaplara uygun geri bildirimler verilerek öğrenme eksiklerinin ta-
                               mamlamasına fırsat sağlanır.
         Etkinlik Açıklaması   Doğrudan Anlatım: Bu etkinlikte amaç öğretmen tarafından  öğrencilere nanotek-
                               nolojik ürünlerin özellikleri, kullanım amaçları ve sağladıkları yararlara ilişkin konu-
                               nun sunuyla zenginleştirilerek anlatılmasıdır.

                               Düşün, Eşleş, Paylaş: Bu etkinlik iş birliğini artırmak ve öğrencilerin aktif öğrenme
                               süreçlerini desteklemek amacıyla kullanılmıştır. Öğrencilerin konuyla ilgili bilgileri
                               daha derinlemesine anlamalarını sağlamak ve sınıf içinde etkileşimi artırmak ama-
                               cıyla kullanılmıştır.
                               Senaryo Tamamlama: Öğrencilerin nanoteknolojiye dair bilgi edinmelerine, yara-
                               tıcı sorgulama becerilerini geliştirmelerine ve problem çözme becerilerini kullan-
                               malarına imkân sağlayacaktır.

                               Öğretmen sınıfa su geçirmeyen yağmurluk ve su geçiren bir kumaş ile gelir (İF1).
                               Yağmurluk ve kumaş üzerine suyu döker. “Bu kumaşlardan biri ıslanırken sizce diğe-
                               ri neden ıslanmadı?” sorusunu sınıfa sorar. Öğrencilerden gelen cevaplardan son-
                               ra bu ürünlerin nanoteknolojik ürünler olduğunu söyleyerek konuya dikkat çeker
                               (SF1).
                               Ardından  nanoteknolojik  ürünlerin  özellikleri,  kullanım  amaçları  ve  sağladıkları
         Uygulama Süreci
                               yararlara ilişkin sunu gösterilir (İF2). Sunudan yararlanarak konuyla ilgili anlatım
                               yapılır. Öğrencilerden anlatılanları not almaları istenir (SF2).
                               “Düşün,  eşleş,  paylaş”  yöntemiyle  nanoteknolojik  ürünlerin  seçimini  öğrencilerin
                               oluşturmaları için etkinliğe devam edilir. Süreç basamakları hakkında kısaca bilgi
                               verilir. Öğrencilere etkinlik sonunda bir ölçek doldurarak grup arkadaşını değerlen-
                               direceği bilgisi verilir.



                                                                                                         149
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154