Page 149 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 149
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Nanoteknolojik Ürünler
Konu Nanoteknolojik Ürünlerin Seçimi
Sağlık, etik, güvenlik ve sürdürülebilirlik açılarından nanoteknolojik ürünlerin etki-
leri hakkında akıl yürütür.
Öğrenme Hedefleri
Nanoteknolojik ürünlerin potansiyel faydalarını ve olası zararlarını sorgular.
Akıl yürütmeyle ulaştığı çıkarımları yansıtır.
Fon karton, mukavva, keçeli ve kurşun kalemler, renkli boyalar, makas, yapıştırıcı,
Materyaller etiket, bilgisayar, yazıcı, yağmurluk (su geçirmeyen), kumaş (su geçiren), su, 9. Sınıf
Kimya Ders Kitabı, EBA Portalı, OGM Materyal Web Sitesi
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; iş birlikli öğrenme, soru-cevap, doğrudan anlatım, düşün-eşleş-pay-
laş, senaryo tamamlama yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
İş Birlikli Öğrenme: Eşleş, paylaş aşamasında ve senaryo sürecinde öğrencilerin
yardımlaşarak çalışmalarını amaçlar.
Soru- Cevap Yöntemi: Etkinlik sürecinde öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilir.
Öğrencilerin konuya merak duymaları için etkinlik başlangıcında kullanıldığı gibi,
süreç boyunca öğrencileri değerlendirmek amacıyla da sorular sorulabilir. Öğren-
cilerden gelen cevaplara uygun geri bildirimler verilerek öğrenme eksiklerinin ta-
mamlamasına fırsat sağlanır.
Etkinlik Açıklaması Doğrudan Anlatım: Bu etkinlikte amaç öğretmen tarafından öğrencilere nanotek-
nolojik ürünlerin özellikleri, kullanım amaçları ve sağladıkları yararlara ilişkin konu-
nun sunuyla zenginleştirilerek anlatılmasıdır.
Düşün, Eşleş, Paylaş: Bu etkinlik iş birliğini artırmak ve öğrencilerin aktif öğrenme
süreçlerini desteklemek amacıyla kullanılmıştır. Öğrencilerin konuyla ilgili bilgileri
daha derinlemesine anlamalarını sağlamak ve sınıf içinde etkileşimi artırmak ama-
cıyla kullanılmıştır.
Senaryo Tamamlama: Öğrencilerin nanoteknolojiye dair bilgi edinmelerine, yara-
tıcı sorgulama becerilerini geliştirmelerine ve problem çözme becerilerini kullan-
malarına imkân sağlayacaktır.
Öğretmen sınıfa su geçirmeyen yağmurluk ve su geçiren bir kumaş ile gelir (İF1).
Yağmurluk ve kumaş üzerine suyu döker. “Bu kumaşlardan biri ıslanırken sizce diğe-
ri neden ıslanmadı?” sorusunu sınıfa sorar. Öğrencilerden gelen cevaplardan son-
ra bu ürünlerin nanoteknolojik ürünler olduğunu söyleyerek konuya dikkat çeker
(SF1).
Ardından nanoteknolojik ürünlerin özellikleri, kullanım amaçları ve sağladıkları
Uygulama Süreci
yararlara ilişkin sunu gösterilir (İF2). Sunudan yararlanarak konuyla ilgili anlatım
yapılır. Öğrencilerden anlatılanları not almaları istenir (SF2).
“Düşün, eşleş, paylaş” yöntemiyle nanoteknolojik ürünlerin seçimini öğrencilerin
oluşturmaları için etkinliğe devam edilir. Süreç basamakları hakkında kısaca bilgi
verilir. Öğrencilere etkinlik sonunda bir ölçek doldurarak grup arkadaşını değerlen-
direceği bilgisi verilir.
149