Page 145 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 145

Kimya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Sonra her bir grubun A2, B2, C2, ve D2 yan gruplarından seçilen birer sözcü ile uz-
                               man grup oluşturulur. Bu uzman grup kendi içinde ortak iyonun bir tuzun çözünürlü-
                               ğüne ve denge sabitine etkisini tartıştıp, konunun iyice öğrenilmesini sağlar (SF6).

                               Sonra öğrenciler öncelikle yan gruplarındaki öğrencilerle bir araya gelir ve konuyu
                               tekrar birkaç dakika tartışırlar. Ardından kendi ana gruplarındaki (A-B-C-D) diğer
                               öğrencilerle bir araya gelerek konunun öğrenciler tarafından anlaşılmasını sağla-
                               yarak raporlaştırma yapmaları istenir (ÜF4).

                               Tüm gruplar çalışmalarını bitirdikten sonra ana gruplardan seçilen birer sözcü ko-
                               nuyu tüm sınıfa anlatır. Tüm öğrencilerin sunumları bittikten sonra öğretmen konu-
                               nun önemli noktalarını vurgulayarak özetleme yapar ve etkinlik tamamlanmış olur
                               (İF5).
                               Öğrencilerin ana gruplarda ve yan gruplarda yapmış oldukları sunumlar akran de-
                               ğerlendirmesi, sunum değerlendirmesi, grup değerlendirmesi yöntemleri kullanıla-
         Değerlendirme         rak değerlendirilir, yapılan araştırmalar sonrasında oluşturulan raporların kontrol
                               listeleri aracılığıyla değerlendirmesi yapılır (ÜF5).
                               Örnek rapor değerlendirmesi Ek 1' de (sayfa 146) verilmiştir.

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Kullanılan Evrensel     •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
         Tasarım Ögeleri           görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama ( dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme kendi çalışmalarını değerlendirme fır-
                                   satı sunma
                                 •  Uygulama ve performans için destekleyici seçenekler sunma
























                                                                                                         145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150