Page 141 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 141

Kimya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               İF3: Her gruba verilen çözünme denklem kartlarında yazı boyutu büyütülerek, ihti-
                               yaç duyan öğrencilerin kolayca okuyabilmesi sağlanabilir. Aynı zamanda, bu denk-
                               lem kartları etkileşimli tahtadan yansıtılarak tüm sınıfın görebilmesi ve katılım sağ-
                               layabilmesi imkanı sunulabilir.
                               İF4: Öğretmen, hazırlayacağı görsellerde ihtiyacı olan öğrenciler için yazı boyutu
                               ayarlamaları yapabilir.
                               İF5: Özetleme sırasında öğretmen ses kaydı alarak özetlemede yer alan anahtar
                               kavramları ihtiyaç duyan öğrenciler için erişilebilir hâle getirebilir. Özetlemenin içe-
                               riğini etkileşimli tahtaya büyük punto ve kontrast ayarlamaları ile yansıtabilir. İhti-
                               yaç duyan öğrenciye özetlemenin içeriği yazılı olarak verilebilir.
                               SF1: Öğretmen soruları yanıtlamakta desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere sözel ipu-
                               cu vererek cesaretlendirebilir.
                               SF2: Öğrencilerin çözünürlük dengesi ile ilgili verdiği cevapları defterlerine yazma-
                               ları istenebilir. Yazmada zorluk yaşayan öğrenciler için akran desteği sağlanabilir.
                               SF3: Öğretmen, kartlardaki denklemlere ait denge sabiti eşitliği ile tuzların çözü-
                               nürlükleri arasında ilişki kurmakta güçlük yaşayan öğrencilere, ipucu verebilir ve
                               akran desteği sağlayabilir.
         Süreç                 SF4: Öğretmen yan gruplar konuyu araştırırken verilen materyalleri nasıl kullana-
                               caklarına ilişkin rehberlik edebilir.
                               SF5: Öğretmen, yan gruplar kendi içinde bilgileri derleyip her bir üye kendi araş-
                               tırmasını yaparken araştırma yapmada zorluk yaşayan öğrencilere akran desteği
                               sağlayabilir. Gerekli gördüğü öğrenciler için ek kitap, dergi, görsel, video vb. araç
                               desteği sunabilir.
                               SF6: Uzman grup kendi içinde sıcaklığın bir tuzun çözünürlüğüne ve denge sabitine
                               etkisini tartışırken öğretmen ifade etmede zorluk yaşayan öğrencilere ipuçları ve-
                               rebilir. Fikirlerini ifade etmeleri için onları cesaretlendirebilir.
                               ÜF1: Öğretmen, öğrencilere tuzların suda çözünme denklemlerini inceleyerek çö-
                               zünme olaylarını mikro seviyede modellemelerini istediği sırada, üç boyutlu model
                               oluşturmada zorluk yaşayan öğrencilere akran desteği sağlayabilir veya öğrenci-
                               lerden modellemelerini kâğıda aktarmaları isteyebilir.

                               ÜF2: Çözünürlük değerleri verilen gruplardan çözünürlük çarpımı sabitini bulmala-
                               rı için öğrencilere ipucu verilebilir. Öğretmen öğrencilere akran desteği sağlayabilir.

                               ÜF3: Öğretmen gruplara araştıracakları konuyu yazılı olarak verebilir. Grup eşleş-
                               tirmelerinde öğrencilerin bilgi düzeyleri dikkate alınabilir.
         Ürün
                               ÜF4: Öğretmen, gruptaki her öğrencinin paylaşıma eşit katkı sağlaması için onları
                               yönlendirebilir ve iş bölümü yapmalarını sağlayabilir. Raporlaştırma sırasında ha-
                               tırlatıcı kısa bilgi notları, semboller vb. eklemelerini isteyerek sunumun daha anla-
                               şılır olmasına yardımcı olabilir. Ayrıca, raporlaştırmada güçlük yaşayan gruplara
                               ipuçları vererek destek olabilir.
                               ÜF5:  Öğretmen  öğrencilere  konuyla  ilgili  çalışma  kâğıdı  verebilir  ve  bu  çalışma
                               kâğıdında bulunan soruların zorluk seviyelerini öğrencilerin bilgi düzeylerine göre
                               ayarlayabilir.




                                                                                                         141
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146