Page 141 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 141
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF3: Her gruba verilen çözünme denklem kartlarında yazı boyutu büyütülerek, ihti-
yaç duyan öğrencilerin kolayca okuyabilmesi sağlanabilir. Aynı zamanda, bu denk-
lem kartları etkileşimli tahtadan yansıtılarak tüm sınıfın görebilmesi ve katılım sağ-
layabilmesi imkanı sunulabilir.
İF4: Öğretmen, hazırlayacağı görsellerde ihtiyacı olan öğrenciler için yazı boyutu
ayarlamaları yapabilir.
İF5: Özetleme sırasında öğretmen ses kaydı alarak özetlemede yer alan anahtar
kavramları ihtiyaç duyan öğrenciler için erişilebilir hâle getirebilir. Özetlemenin içe-
riğini etkileşimli tahtaya büyük punto ve kontrast ayarlamaları ile yansıtabilir. İhti-
yaç duyan öğrenciye özetlemenin içeriği yazılı olarak verilebilir.
SF1: Öğretmen soruları yanıtlamakta desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere sözel ipu-
cu vererek cesaretlendirebilir.
SF2: Öğrencilerin çözünürlük dengesi ile ilgili verdiği cevapları defterlerine yazma-
ları istenebilir. Yazmada zorluk yaşayan öğrenciler için akran desteği sağlanabilir.
SF3: Öğretmen, kartlardaki denklemlere ait denge sabiti eşitliği ile tuzların çözü-
nürlükleri arasında ilişki kurmakta güçlük yaşayan öğrencilere, ipucu verebilir ve
akran desteği sağlayabilir.
Süreç SF4: Öğretmen yan gruplar konuyu araştırırken verilen materyalleri nasıl kullana-
caklarına ilişkin rehberlik edebilir.
SF5: Öğretmen, yan gruplar kendi içinde bilgileri derleyip her bir üye kendi araş-
tırmasını yaparken araştırma yapmada zorluk yaşayan öğrencilere akran desteği
sağlayabilir. Gerekli gördüğü öğrenciler için ek kitap, dergi, görsel, video vb. araç
desteği sunabilir.
SF6: Uzman grup kendi içinde sıcaklığın bir tuzun çözünürlüğüne ve denge sabitine
etkisini tartışırken öğretmen ifade etmede zorluk yaşayan öğrencilere ipuçları ve-
rebilir. Fikirlerini ifade etmeleri için onları cesaretlendirebilir.
ÜF1: Öğretmen, öğrencilere tuzların suda çözünme denklemlerini inceleyerek çö-
zünme olaylarını mikro seviyede modellemelerini istediği sırada, üç boyutlu model
oluşturmada zorluk yaşayan öğrencilere akran desteği sağlayabilir veya öğrenci-
lerden modellemelerini kâğıda aktarmaları isteyebilir.
ÜF2: Çözünürlük değerleri verilen gruplardan çözünürlük çarpımı sabitini bulmala-
rı için öğrencilere ipucu verilebilir. Öğretmen öğrencilere akran desteği sağlayabilir.
ÜF3: Öğretmen gruplara araştıracakları konuyu yazılı olarak verebilir. Grup eşleş-
tirmelerinde öğrencilerin bilgi düzeyleri dikkate alınabilir.
Ürün
ÜF4: Öğretmen, gruptaki her öğrencinin paylaşıma eşit katkı sağlaması için onları
yönlendirebilir ve iş bölümü yapmalarını sağlayabilir. Raporlaştırma sırasında ha-
tırlatıcı kısa bilgi notları, semboller vb. eklemelerini isteyerek sunumun daha anla-
şılır olmasına yardımcı olabilir. Ayrıca, raporlaştırmada güçlük yaşayan gruplara
ipuçları vererek destek olabilir.
ÜF5: Öğretmen öğrencilere konuyla ilgili çalışma kâğıdı verebilir ve bu çalışma
kâğıdında bulunan soruların zorluk seviyelerini öğrencilerin bilgi düzeylerine göre
ayarlayabilir.
141