Page 137 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 137
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Hangimiz Daha Kuvvetli?
Konu Asit ve Bazlarda Kuvvetlilik
Asitlerin ve bazların kuvvetlerine ilişkin araştırma soruları oluşturur.
Asitlerin ve bazların kuvvetlerine ilişkin sembolik ve alt mikro seviyede modeller
geliştirir.
Araştırma verilerini asitlerin ve bazların saf suda iyonlaşma yüzdelerini kullanarak
Öğrenme Hedefleri yorumlar.
Kuvvetli asit-zayıf asit ve kuvvetli baz-zayıf baz çözeltilerinin pH hesaplamalarına
ilişkin benzerlikleri listeler.
Kuvvetli asit-zayıf asit ve kuvvetli baz-zayıf baz çözeltilerindeki pH hesaplamaları-
na ilişkin farklılıkları listeler.
Oyun hamuru, kürdan, renkli boncuklar, farklı boyutlarda yaylar, bilgisayar, yazıcı,
9. Sınıf Kimya Ders Kitabı, kimya dergileri, ölçümleri yapılacak asit ve baz içerikli
Materyaller
materyaller; (tuz ruhu, sirke asidi, sud kostik ve amonyak çözeltisi vb.), pH kâğıdı
veya pH metre, EBA portalı, OGM Materyal Web Sitesi, etkileşimli tahta
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; sorgulamaya dayalı öğrenme, akran öğretimi, soru-cevap, tartışma,
gözlem, özetleme yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme: Öğrencilerin problem çözme, eleştirel düşünme
ve araştırma becerilerinin geliştirilmesine dayanan bir öğretim yöntemidir. Öğren-
cilerin sorgulayarak bilgi edinmelerine dayanır. Bu etkinlikte konuyla ilgili sorular
sorarak merak uyandırma hedeflenmiştir. Öğrencilere konuyu araştırma ve keşfet-
meleri için materyaller sunulur. Öğrenciler kendi öğrenme süreçlerini belirleyerek
odaklandıkları konuyla ilgili sorular oluştururlar. Öğrenciler birlikte çalışma ve tar-
tışma yoluyla bilgiyi paylaşır ve anlamayı derinleştirirler. Öğrenciler araştırmaları-
nın sonuçlarından yola çıkarak modellemeler yaparlar.
Akran Öğretimi: Bu etkinlikte öğrenciler konuyla ilgili araştırma ve modelleme ya-
parken akran desteğine başvurabilirler.
Etkinlik Açıklaması
Soru-Cevap Yöntemi: Etkinliğe başlarken öğrencilere konuyla ilgili sorular yönel-
tilir. Öğrencilerin cevapları alınır. Öğrencilerden gelen cevaplara uygun geri bildi-
rimler verilir.
Tartışma: Öğrencilerin var olan bilgilerini ifade etmeleri, akranlarının fikirlerini
dinleyerek yeni bilgiler öğrenmesidir. Öğrenciler etkinlik süresince edindikleri bilgi-
leri arkadaşlarıyla paylaşarak tartışabilirler.
Gözlem: Yapılacak uygulamadaki adımların öğrenciler tarafından izlenmesidir.
Öğrenciler asit/baz tepkimelerinde pH ve iletkenlik değerlerini uygulama yaparak
gözlemleyebilir.
Özetleme: Öğretmen araştırma ve gözlem sürecinden sonra konunun önemli nok-
talarını doğrudan anlatım yöntemini sunuyla zenginleştirerek özetleyebilir. Böylece
konunun daha iyi anlaşılması sağlanabilir.
137