Page 137 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 137

Kimya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Hangimiz Daha Kuvvetli?
         Konu                  Asit ve Bazlarda Kuvvetlilik
                               Asitlerin ve bazların kuvvetlerine ilişkin araştırma soruları oluşturur.
                               Asitlerin  ve  bazların  kuvvetlerine  ilişkin  sembolik  ve  alt  mikro  seviyede  modeller
                               geliştirir.
                               Araştırma verilerini asitlerin ve bazların saf suda iyonlaşma yüzdelerini kullanarak
         Öğrenme Hedefleri     yorumlar.
                               Kuvvetli asit-zayıf asit ve kuvvetli baz-zayıf baz çözeltilerinin pH hesaplamalarına
                               ilişkin benzerlikleri listeler.
                               Kuvvetli asit-zayıf asit ve kuvvetli baz-zayıf baz çözeltilerindeki pH hesaplamaları-
                               na ilişkin farklılıkları listeler.
                               Oyun hamuru, kürdan, renkli boncuklar, farklı boyutlarda yaylar, bilgisayar, yazıcı,
                               9. Sınıf Kimya Ders Kitabı, kimya dergileri, ölçümleri yapılacak asit ve baz içerikli
         Materyaller
                               materyaller; (tuz ruhu, sirke asidi, sud kostik ve amonyak çözeltisi vb.), pH kâğıdı
                               veya pH metre, EBA portalı, OGM Materyal Web Sitesi, etkileşimli tahta
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlikte; sorgulamaya dayalı öğrenme, akran öğretimi, soru-cevap, tartışma,
                               gözlem, özetleme yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.

                               Sorgulamaya  Dayalı  Öğrenme:  Öğrencilerin  problem  çözme,  eleştirel  düşünme
                               ve araştırma becerilerinin geliştirilmesine dayanan bir öğretim yöntemidir. Öğren-
                               cilerin sorgulayarak bilgi edinmelerine dayanır. Bu etkinlikte konuyla ilgili sorular
                               sorarak merak uyandırma hedeflenmiştir. Öğrencilere konuyu araştırma ve keşfet-
                               meleri için materyaller sunulur. Öğrenciler kendi öğrenme süreçlerini belirleyerek
                               odaklandıkları konuyla ilgili sorular oluştururlar. Öğrenciler birlikte çalışma ve tar-
                               tışma yoluyla bilgiyi paylaşır ve anlamayı derinleştirirler. Öğrenciler araştırmaları-
                               nın sonuçlarından yola çıkarak modellemeler yaparlar.
                               Akran Öğretimi: Bu etkinlikte öğrenciler konuyla ilgili araştırma ve modelleme ya-
                               parken akran desteğine başvurabilirler.
         Etkinlik Açıklaması
                               Soru-Cevap Yöntemi: Etkinliğe başlarken öğrencilere konuyla ilgili sorular yönel-
                               tilir. Öğrencilerin cevapları alınır. Öğrencilerden gelen cevaplara uygun geri bildi-
                               rimler verilir.

                               Tartışma:  Öğrencilerin  var  olan  bilgilerini  ifade  etmeleri,  akranlarının  fikirlerini
                               dinleyerek yeni bilgiler öğrenmesidir. Öğrenciler etkinlik süresince edindikleri bilgi-
                               leri arkadaşlarıyla paylaşarak tartışabilirler.
                               Gözlem:  Yapılacak  uygulamadaki  adımların  öğrenciler  tarafından  izlenmesidir.
                               Öğrenciler asit/baz tepkimelerinde pH ve iletkenlik değerlerini uygulama yaparak
                               gözlemleyebilir.
                               Özetleme: Öğretmen araştırma ve gözlem sürecinden sonra konunun önemli nok-
                               talarını doğrudan anlatım yöntemini sunuyla zenginleştirerek özetleyebilir. Böylece
                               konunun daha iyi anlaşılması sağlanabilir.





                                                                                                         137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142